مشاوره زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
 COUPLES POWERWALKING BY LAKE
بهتر است هنگام پیاده روی مراقب نکات مهمی باشید تا ب نتیجه مطلوب برسید برخی افراد مرتکب اشتباهات زیادی در این زمینه می شوند و باید حواسشان باشد با تکرار این اشتباهات به سلامتی بدنشان آسیب نرسانند

اگر اصولی ورزش نکنید، هرچه بیشتر پیاده‌روی کنید بیشتر به خود آسیب می‌رسانید اما چون حالت بدنتان خوب و راحت است با خود می‌گویید مشکلی پیش نمی‌آید. کن میتسن، مربی پیاده‌روی و تناسب اندام کمبریج می‌گوید: «بیشتر افرادی که پیاده‌روی می‌کنند متوجه نمی‌شوند که دارند اشتباه پیاده‌روی می‌کنند.

مثلاً بسیاری از افراد هنگام پیاده‌روی زیاد تکان می‌خورند یا حرکات تند و سریع انجام می‌دهند و یا اینکه به شدت دستان خود را باز می‌کنند». اگرچه ممکن است این اشتباهات کوچک به نظر آید اما در طولانی مدت  اثرات مخرب آن افزایش می‌یابد و به شما صدمه‌ای جدی می‌زند.
اینجا به شما کمک می‌کنیم تا درست پیاده‌روی کنید و 5 اشتباه رایج پیاده‌روی و راه‌حل آن‌ها را به شما نشان می‌دهیم:
اشتباه اول: حالت ایستادن شما اشتباه است
بسیاری از افراد تنها به این دلیل به خود آسیب می‌رساند که هنگام پیاده‌روی صاف راه نمی‌روند و بدنشان خمیده است. یکی از مشکلات رایج هنگام پیاده‌روی این است که بدن شما خم و سرتان رو به پایین است و یا اینکه به عقب و یا جلو تکیه می‌دهید. در این حالات بدن خود را از حالت تعادل خارج می‌کنید و در پایان پیاده‌روی احساس کشیدگی و درد عضلانی می‌کنید.
راه‌حل: هنگام پیاده‌روی به بالا یا پایین نگاه نکنید و صاف بایستید و سرتان را بالا بگیرید. چانه‌تان را به گردنتان نزدیک نکنید (پزشکان توصیه می‌کنند که فاصله چانه تا گردن بین 10 تا 30 فوت باشد). دقت کنید که شانه‌هایتان راحت باشد و شکمتان را جمع کنید. برای این کار می‌توانید هر 5 دقیقه یکبار نفسی عمیق بکشید.
اشتباه دوم: حالت بدنتان به هم ریخته است
زیاد و به شدت تکان دادن دست‌ها، گام‌های بسیار بلند و کوبیدن پا به زمین همگی اشتباهات رایجی هستند که نه تنها سرعت پیاده‌روی شما را کم می‌کند بلکه صدماتی را نیز در پی دارند.
راه‌حل: بازوان و دستان شما باید با شما حرکت کند اما به‌آرامی نه اینکه آن‌ها را به این سو و آن سو تاپ بدهید یا با آن‌ها به چانه‌تان ضربه بزنید. با این کار شما انر‍‍‍ژی خود را تلف می‌کنید و باعث به هم خوردن تعادل خود می‌شوید. سعی کنید بازوان خود را در حالت 90 درجه قرار دهید و آرنجتان را به خودتان نزدیک نگه دارید.
اشتباه سوم: حمل کردن وسایل اشتباه با خود هنگام پیاده‌روی
بسیاری از افراد هنگام پیاده‌روی اجناس سنگینی همچون وزنه‌های ورزشی با خود حمل می‌کنند و فراموش می‌کنند که وسایل مهم و مورد نیاز همچون بطری آب را با خود بیاورند. حمل وسایل اضافی و غیر لازم شما را از هدف اصلی خود که پیاده‌روی است دور می‌کند.
راه‌حل: بر خلاف باور عموم مردم، حمل کردن وزنه‌های ورزشی لزوماً باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه باعث کاهش سرعت شده و ممکن است سبب آسیب به شانه‌ها و ساعد ‌شود. بهترین و امن‌ترین راه برای کالری سوزاندن در پیاده‌روی استفاده از کوله‌پشتی و یا جلیقه ورزشی است. به یاد داشته باشید هنگام پیاده‌روی باید آب کافی به بدنتان برسد پس بطری آب را فراموش نکنید.
اشتباه چهارم: تند راه رفتن و ناگهان ایستادن
اینکه با سرعت راه می‌روید و یا پیاده‌روی تند می‌کنید و ناگهان می‌ایستید و سرعت خود را کم می‌کنید باعث درد می‌شود و زمینه‌ساز بسیاری از صدمات است. شروع و پایان پیاده‌روی نباید تند باشد.
راه‌حل: 5 دقیقه اول پیاده‌روی خود را به آرامی حرکت کنید و فقط قدم بزنید و خود را گرم کنید. گرم کردن قبل از پیاده‌روی بسیار مهم است و از صدمات جلوگیری می‌کند. وقتی که حس کردید به اندازه کافی گرم شده‌اید به آرامی سرعت خود را افزایش دهید و شتاب بگیرید. سرد کردن در پایان هم بسیار مهم است و به این معناست که به آرامی سرعت و شتاب خود را کم کنید تا زمانی که بایستید.
اشتباه پنجم: درست انتخاب نکردن مسیر پیاده‌روی
برخی از افراد هیچ برنامه‌ریزی برای مسیر و راه‌های پیاده‌روی خود نمی‌کنند. هم هموار بودن مسیر مهم است هم جالب و جذاب بودن آن. اینکه همیشه از یک مسیر خاص بروید مناسب نیست و شما را کسل می‌کند.
راه‌حل: مناظر اطراف و مسیر خود را تغییر دهید و سعی کنید از کنار مناظر زیبا رد شوید و از پیاده‌روی خود لذت ببرید. می‌توانید در تورهای پیاده‌روی هم شرکت کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. پیاده‌روی در راه‌ها و تپه‌های شیبدار نیز می‌تواند مفید باشد. اگر می‌خواهید راه و مسیر پیاده‌روی خود را طولانی کنید این کار را به تدریج وکم‌کم انجام دهید. اگر مسیر طولانی است سعی کنید طی پیاده‌روی چندبار استراحت کنید.
5 1000
ارسال شده در 5 آذر 1394 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x