مشاوره زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان

poshtemiz

اگر شما نیز شغلی دارید که باید تمام وقت پشت میز بنشینید بهتر است که این مقاله را به دقت مطالعه کنید. تحقیقات نشان داده است که شغل هایی که پشت میزی است باعث چاقی فرد می شود و اگر کارمند ملاحظه نکند و با ورزش کردن جلوی چاقی خود را نگیرد در نهایت دچار بیماری های مختلفی خواهد شد. با ما همراه باشید.

و اگر شما به همان میزان غذا می خورید ( یا به واسطه ی کار در آن محیط میزان خوراکتان بیشتر شده ) کالری های شما مانند قبل سوزانده نمی شود و انرژی اضافی به راحتی در بدن شما ذخیره می شود، که این وضعیت هم باعث ظاهر شدن چربی در سلول هایتان می شود در نتیجه شما چاق تر می شوید.

وجود رفتار های مدرن در انسان مثل فست فود، رانندگی ، تلویزیون، و کامپیوتر ، شیوه ی زندگی ما را به سمت غیر متحرک بودن می کشاند. اگر چه ما در حرکت هستیم اما این به اندازه ای نیست که مناسب باشد. در حال حاضر آزمایشات و مطالعاتی روی قسمت بیرونی بدن انسان ها انجام می شود. در سال ۲۰۰۵ ژورنال بین المللی چاقی روی قسمت فیزیولوژیکی بدن انسان مطالعاتی انجام داد و ویژگی های انسان را با سایر پستانداران مقیسه کرد.

● در روز چند کالری باید به ما برسد؟

همه ی پستانداران برای انجام وظایف اولیه ی بدن خود به انرژی نیاز دارند. این یک موضوع اساسی است که بدانیم میزان سوخت و ساز بدن ما به طور عادی چه قدر است و بدن ما در حال حاضر چند کالری می سوزاند. از کالری هایی که در نتیجه ی هضم غذا حاصل می شود ، بخش کمی به انجام وظایف بدن تعلق دارد و در اثر آن ها سوخته می شود. سوزاندن کالری بیشتر به میزان فعالیت شخص بستگی دارد. بدیهی است اگر شما به جای راه رفتن از آسانسور و ماشین استفاده می کنید میزان کالری سوزانده شده ی بدنتان کم می شود.

در مطالعات محققان، میزان سوزاندن کالری در اثر پیمودن و راه رفتن اندازه گیری شده است. و به این نتیجه رسیده اند که حیوانات در طول روز دو برابر بیشتر از زمانی که استراحت می کنند کالری می سوزانند.

انسان در شرایطی که ساکت و بی حرکت است حدود ۱۳۰۰ کالری می سوزاند اما این در برابر میزانی که شما می توانید بر اثر انجام فعالیت های روزانه و ورزش که حدود ۲۶۰۰ کالری است بسیار ناچیز است. در مجموع شما در روز ۳۹۰۰ کالری می سوزانید. اگر در طول روز ۳۹۰۰ کالری غذا بخورید هیچگاه چاق نخواهید شد.

در اثر راه رفتن طولانی مدت شما با توجه به سرعت و بلندی گام ها و وزنتان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری که برابر ۸ ساعت کار در روز است می سوزانید. ظالمانه و غیر واقعی نیست؟

آن گونه که به نظر می رسد حیوانات از انسان ها فعال ترند، شاید ما هم اینگونه باشیم اگر روی تخت نخوابیم. مطالعات دیگری در سال ۲۰۰۴ در ژورنال دارو و دانش در ورزش روی مردم کانادا توسط آمیش انجام شد. آمیش ، انجمن دوری از آسودگی های مدرن و زندگی با خاک است.

کشاورزی شغل بزرگی است، آن ها از ماشین ها و برق استفاده نمی کنند. و آن به این معنی است که آن ها غذا های خود را از مواد و ماشینی قوطی شده استفاده نمی کنندو خود را درگیر پختن می کنند و بعد از غذا ظرف هایشان را با دست می شویند. آن ها جامعه ای قوی هستند. برای آمیش مهم این است که یک شخص در پایان روز بر اثر انجام فعالیت های زیاد خسته شده باشد.

در مطالعه ای روی ۹۶ زن و مرد بزرگسال که همه ی سنین در آن پوشش داده شده بودند، برای یک هفته همه ی آن ها از گام شمار استفاده کردند. بنابراین آنها در طول روز مجبور بودند قدم بزنند. بیشتر آن ها که در طول زندگی فعالیت های ملایم انجام می دادند زود خسته می شدند.

در این مطالعه مردانی که در بیرون کشاورزی می کردند روزانه ۱۸۰۰۰ گام بر می داشتند و ۰۰ ساعت قدرتمندانه کار می کردند که به طور میانگین ۴۳ ساعت در هفته بود.( یا معادل ۷.۵ ساعت در روز ) زنانی که کار خانه می کنند روزانه حدود ۱۵۰۰۰ گام بر می دارند و ۳ ساعت کار سخت دارند و در هفته ۳۹ ساعت کار باشدت ملایم انجام می دهند(بنابراین میانگین حدود ۵ ساعت در روز می شود). تعجبی ندارد که ۴ درصدآن ها در معرض چاقی قرار دارند.

● چگونه سطح فعالیت خود را بالا برد

آمریکایی های مدرن تنبل هستند ، آن هایی که کار های دفتری دارند در گام شمار چیزی حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ گام بر می دارند و ۲۰ درصد آن در روز کمتر از ۳۰ دقیقه فعالیت دارند یعنی چیزی حدود ۳.۵ ساعت در هفته.

البته بعضی از آن ها برای بازی های المپیک آموزش می بینند. و در طول روز سا عتها ورزش می کنند. آمریکایی ها به کنترل وزن خود اهمیت کمتری می دهند. انسان در روز به حرکات انتقالی نیاز دارد. کارمندان به طور میانگین در طول روز ۶۰ تا ۹۰ دقیقه فعالیت فیزیکی دارند. ( مگر این که مجبور به پاسخگویی به عده ی زیادی باشند.)

آن ها برای لاغر شدن از روش های بدون تحرک استفاده می کنند. اضافه یا کم بود وزن یک نفر نسبت به نفر دیگر اغلب به خاطر ژن هایشان است. بعضی از مردم که تحرک کمتری دارند کمتر می خورند که چاق نشوند. بعضی از مردم هم که کار هایشان به پشت میز محدود می شود بهتر است که بعد از کار به ژیمناستیک رفته و در آخر هفته فعالیت بیشتری داشته باشند.

بعضی از مردم که کار پشت میزی دارند در طول روز پشت میز نمی نشینند. آن ها مرتب از یک محل به محل دیگر در حرکتند. اگر چه این مسیر ها کم و کوچک است اما در کل بزرگ می شوند. شما اگر ۸ ساعت به طور مرتب پشت میز خود بنشینید و پله ها را لمس نکنید و به جای ملاقات دیگران به آن ها تلفن یا ای میل بزنید به طور مرتب مقدار کمی انرژی می سوزانید. اگر شما در یک ساعت ۵۰کالری بیشتر بسوزانید در ۱۰ ساعت ۵۰۰ کالری می شود و در دراز مدت اثر مطلوبی روی شما دارد.

در آخر اگر شما شغل دفتری دارید بین میزان انرژی که وارد بدنتان می شود و انرژی که می سوزانید تعادل برقرار کنید. فعالیت های روزانه تان را برای سوزاندن کالری بیشتر افزایش دهید. کار هایی مثل دوچرخه سواری ، پیاده روی، دویدن رقص یا استفاده از ماشین های قلب را انجام دهید ا فعالیت قلبتان افزایش یابد و هر روز برای طولانی شدن مدت آن تلاش کنید.

5 1000
ارسال شده در 15 دی 1392 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x