8978897

چگونه باید بخوابیم و نحوه صحیح خوابیدن برای پیشگیری از مبتلاشدن به مشکلات در ستون فقرات چیست چه کارهایی در این زمینه لازم است انجام دهیم راهنمایی های لازم را د رادامه بیان خواهیم کرد

فوق تخصص ستون فقرات با اشاره به اینکه کفش پاشنه بلند آسیب به کمر وارد می‌کند، نحوه صحیح نشستن بر روی صندلی جهت پیشگیری از کمردرد را تشریح کرد.

،رامین کردی در رابطه با موضوع کمردرد و ارتباط آن با نوع کفش، اظهار داشت: برای پیشگیری از کمردرد باید کفشی را پوشید که پاشنه کوتاه داشته باشد. کفش با پاشنه بلند باعث می‌شود به کمر فشار بیشتری وارد شده و در فرد را دچار آسیب کند همچنین افرادی که زیاد راه می‌روند باید کفشی بپوشند که کف آن ضربه‌گیری خوبی داشته باشد.

وی افزود: افرادی که کف پای آنها صاف است باید کفی طبی پوشیده ولی اگر میزان آن زیاد نیست باید کفشی را پوشید که در قسمت داخلی آن برجستگی برای پر کردن قوس داخلی کف پا وجود داشته باشد.

فوق تخصص ستون فقرات ادامه داد: استفاده از دمپایی در منزل جهت پیشگیری از کمردرد دلیل علمی ندارد اما اگر به تشخیص پزشک فردی مبتلا به کف پای صاف است برای اصلاح این مشکل باید از کفی طبی مخصوص استفاده کند چون این فرد ممکن است مدت زمان زیادی را در منزل باشد بنابراین لازم بوده کفشی مناسب برای راه رفتن در منزل داشته باشد.

کردی اضافه کرد: اگر امکان استفاده از این کفش‌های مخصوص در منزل وجود نداشته باشد بهتر است از یک دمپایی طبی مخصوص در منزل استفاده شود و به طور کلی استفاده از دمپایی در منزل برای همه افراد جهت جلوگیری از ایجاد کمردرد لازم نیست.

متخصص پزشک ورزشی در مورد اینکه به چه صورتی بخوابیم تا دچار کمردرد نشویم، خاطرنشان کرد: مدل مناسب خوابیدن می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد اما دو حالت مناسب جهت خوابیدن توصیه می‌شود یکی خوابیدن به پهلو در حالی که پاها جمع شده و یک بالشتک بین زانوها قرار داده شود. حالت دوم به صورتی بوده که فرد بهتر است به پشت بخوابد در حالی که یک بالش زیر سر خود و یک بالش زیر زانوها قرار داده شود.

فوق تخصص ستون فقرات در مورد نحوه صحیح نشستن بر روی مبل یا صندلی جهت پیشگیری از کمردرد، گفت: افراد باید به حالت صاف روی صندلی بنشینند به گونه‌ای که گوش‌ها درست بالای شانه‌ها و شانه‌ها بالای مفصل ران قرار داشته باشد.

کردی افزود: خم شدن به جلو در هنگام نشستن باعث می‌شود فشار بیشتری به کمر وارد شود همچنین گذاشتن یک حوله یا بالشتک کوچک در گودی کمر می‌تواند جهت پیشگیری از کمردرد مناسب باشد.

وی در پایان گفت: هر مدل مبل یا صندلی که هنگام نشستن روی آن بتوان نحوه صحیح نشستن را رعایت کرد جهت پیشگیری از کمردرد مناسب است.

فار

 

ارسال شده در 18 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • نحوه صحیح انجام حرکت جامپ اسکوات
  • شنا کردن و نجات جان این نوزاد
  • حالت های روانی و ایجاد بی اشتهایی در افراد
  • مهارت صحیح نه گفتن به کودک را بیاموزیم
  • شام شب یلدا
  • مشکل دار شدن پروستات
  • برای آلزایمر بخوانید
  • تصاویری جالب از بازیگوشی و شیطنت بچه های فضول
  • تاثیرات مفید مراوده با دوستان در افراد سالمند
  • مصرف هل و یک دنیا خاصیت
  • درباره تکرر ادرار بیشتر بدانید
  • اصول غلبه بر هیجانات منفی
  • پدید آمدن نگرشها
  • مروری بر تاثیر شیر بر سلامت دندانها
  • 5نکته درباره رژیم سرخپوشان
  • محبوبترین ها

  • لیست جدیدی از میان وعده های کم کالری که نمی شناختید
  • نکاتی مهم در مورد غذا خوردن صحیح کودک
  • در سلامت بدن سلنیوم چه تاثیراتی دارد؟
  • برای مبتلایان به سرطان پروستات مصرف گردو چقدر موثر است
  • با این نکات رژیم غذایی خود را کیفیت ببخشید
  • از این مواد خوراکی سمی روزمره فاصله بگیرید
  • جان کودکانتان با خوردن همبرگر به خطر می افتد
  • احتمال مسمومیت گوشت کباب شده بالاست
  • هر روز آجیل بخورید تا عمرتان زیاد شود
  • دلیل ناسالم بودن هات داگ
  • کالری دل مرغ
  • جایگزین کردن دارو با مواد غذایی
  • مقابله با عوارض داروهای اچ آی وی با روش های تغذیه ای
  • همه چیز درمورد ماکارونی و ارزش غذایی آن
  • نقش مهم ویتامین B12 (کوبالامین)
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است