5748
با چه روش هایی می توانیم در حین ورزش مانع بروز آسیب به ماهیچه های بدنمان شویم چه توصیه هایی در این زمینه باید رعایت کنیم تا ماهیچه هایی سالم داشته باشیم موارد مهم را در ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد

باز و بسته کردن ماهیچه‌ها و کشیدن آن‌ها سبب رسیدن خون به آن‌ها و حرکت مفاصل می‌شود. علاوه بر این، صحیح ورزش کردن و انجام حرکت‌های کششی خطر صدمه و درد را در ماهیچه‌ها به حداقل می‌رساند و سبب خوش شکل شدن اندام‌ها و حالت بدن می‌شود. اما توجه به این نکته مهم است که این کار درست انجام شود و به ماهیچه‌ها آسیب نرساند.
هنگام انجام فعالیت و ورزش‌های بدنی اگر احساس درد شدید کنید، این بدان معناست که آن حرکت را اشتباه انجام می‌دهید. علاوه بر این، هنگام کشیده شدن ماهیچه‌های خود به تنفس عمیق نیز دقت داشته باشید زیرا در صحیح انجام دادن حرکت ورزشی دم و بازدم نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.
یادتان باشد هنگام فعالیت بدنی، زمانی که ماهیچه‌ای از حالت طبیعی خود در می‌آید در انتهای فعالیت باید آن‌ها را به حالت طبیعی خود بازگردانید. هر فعالیت و تمرکز بر روی ماهیچه باید 5 تا 30 ثانیه به طول انجامد. اگر احساس کردید انجام فعالیتی باب میل شما نیست یا سبب اذیت شما می‌شود آن را متوقف کنید زیرا راحت بودن حین ورزش کردن بسیار مهم است.
به همین دلیل بهتر است ورزش‌های بدنی به خصوص ورزش‌های سنگین و تناسب اندام و تمرین‌های کششی را در ابتدا تحت نظر یک مربی انجام دهید تا از درست انجام دادن آن‌ها اطمینان حاصل کنید زیرا ضرری که اشتباه ورزش کردن به بدن، استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها وارد می‌کند به مراتب بیشتر از ورزش نکردن است.
منبع: Healthy Life Vision

ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مخلوط کردن شیر با انواع میوه ها
  • تقویت میل جنسی با 4 روش ساده بدون نیاز به دارو
  • خیالات واهی در زندگی واقعی
  • همه پیامدهای خطرساز استرس در قالب تصویر
  • درمان نازایی در زنان و مردان با نورخورشید
  • کنار گذاشتن سیگار به روش طبیعی
  • برای عضله‌ سازی این 10 شیوه بهترین راهکار است
  • روروک ومضراتش برای کودک
  • درمان سندرم نفروتیک
  • راه مقابله با سلولهای سرطانی
  • جایگزین کردن گوشت‌های آزمایشگاهی با طبیعی در آینده
  • درباره سلامت خون چه می دانید؟
  • سوالات مختلف در مورد بچه بیش فعال
  • تغییر سبک زندگی برای مقابله با آسیب های فصل زمستان
  • مزایا و مضرات مصرف کاکائو در دوران بارداری
  • محبوبترین ها

  • چه وقتی برای مسافرت در زمان حاملگی مناسب است
  • معجزه گوشت بلدرچین در درمان ویار
  • همه مصائب فرزند دارشدن
  • به دنیا آمدن نوزاد و این آمادگی ها
  • این مادران پسر می زایند
  • والدین با مشکل کوتاهی قد
  • میزان استاندارد حرکات جنین
  • اصول و اهمیت دویدن در بارداری
  • همه نیازهای تغذیه ای یک زن باردار
  • امواج وای فای برای نوزادان ممکن است خطرناک باشد
  • زایمان خانگی و این پیامدها
  • آموزش و تشویق مادران برای شیردهی در بارداری
  • کاهش وزن در ماههای اول بارداری
  • خورد و خوراک خانم هایی که می خواهند باردار شوند!
  • اختلال در بارور شدن زنان با مشکلات تروریستی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است