نوشیدن مقدار کافی آب میان وعده های سالم مصرف صبحانه کامل و سالم کاهش استرس خواب کافی افزایش وعده های غذایی افزایش پروتئین دریافتی

افرادی که با مصرف صبحانه قصد افزایش وزن دارند بهتر است در انتخاب مواد غذایی برای ناشتای خود دقت بیشتری به خرج دهند توصیه می کنیم در ادامه مطلب با مواد غذایی موثر در این زمینه آشنا شوند

– بدون تردید تناسب اندام و پیشگیری از چاقی به دغدغه امروز بسیاری از ما بدل شده است. خواسته ای که اگرچه با رعایت یک ژیم غذایی صحیح و تحرک چندان هم دور از دسترس نیست؛ اما همه افراد در انجام مطلوب آن موفق نمی شوند. بهترین راه برای رسیدن به چنین نقطه ای ایجاد تغییرات کوچک است، تغییراتی که می توان آن را با یک وعده صبحانه خوب و کامل آغاز کرد.

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از افزایش وزن مصرف صبحانه است؛ اما نه هر صبحانه ای. بنا بر آنچه متخصصان تغذیه می گویند: بهترین مواد غذایی برای داشتن یک وعده صبحانه کامل و خوب، صبحانه ای با میزان پروتئین بالا است. صبحانه ای که شیر، ماست و پنیر بخش اصلی آن را تشکیل دهند می تواند تا حد زیادی به کاهش وزن کمک و دیابت نوع 2 را مدیریت کند.

تأمین پروتئین بدن با استفاده از چنین منابعی آن هم در شروع صبح، تأثیری به مراتب بیشتر و مؤثر تر در کاهش وزن دارد تا مصرف تخم مرغ، سویا یا خوراکی های دارای کربوهیدرات. علاوه بر این، از جمع شدن خطرناک سلول های قندی در بدن بیماران دیابتی نیز جلوگیری می کند و میزان قند خون آنها را در سطح متعادل تری نگه می دارد. چنین ویژگی منجر به آن می شود که تبعات خطرناک دیابت از جمله: فشار خون بالا، مشکلات قلبی، آسیب دیدن ارگان های مختلف بدن، کندی روند بهبود زخم ها، قطه عضو و کم بینایی به سراغ فرد نیاید.

آن گونه که تحقیقات نشان داده است، یک صبحانه با پروتئین بالا، ناهاری متوسط و شامی سبک بهترین راه برای کاهش وزن و پیشگیری از دیابت نوع 2 است. این اتفاق از آنجایی ناشی می شود که پروتئین های موجود در لبنیات با کیفیت نقش به سزایی در سیر نگه داشتن افراد بازی می کنند. به همین خاطر، پیشنهاد اکید ما به شما این است که مصرف شیر، پنیر و ماست را در وعده صبحانه خود فراموش نکنید.

منبع دیلی میل

انتهای پیام

5 1000
ارسال شده در 27 فروردین 1395 توسط با موضوع تغذیه | 762 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • صداهای دلخراش شنیدن با این عوامل
  • برای گرد گیری منزل از این روش ها استفاده کنید
  • غذاهای ضد عوارض پیری
  • ساییدگی لثه ها با این کارها
  • مراقب گرگرفتگی در جوانی باشید
  • در آينده بيماران آسيب ديده نخاعي با يك قرص درمان می شوند
  • درمان تغذیه ای تپش قلب بر اثر کم خونی
  • درمان گلودرد چرکی از ابتلا به بیماری روماتیسم قلبی جلوگیری میکند
  • محبوبترین ها

  • چگونه دور از عارضه های قلبی بمانیم
  • چرت زیاد و سکته قلبی
  • پیشگیری از امراض قلبی و عروقی با خرید سالم
  • نارسایی دریچه آئورت چه خطراتی را به همراه دارد؟
  • نارسایی قلبی و این توصیه ها
  • ارتباط گروه خونی با مشکلات قلبی
  • مراقبت در برابر بیماری های قلبی و عروقی
  • هشدار به مادران! آلودگی هوا سبب بروز بیماری قلبی در نوزاد
  • رپورتاژ

  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما