th-2-1

افرادی که با مصرف صبحانه قصد افزایش وزن دارند بهتر است در انتخاب مواد غذایی برای ناشتای خود دقت بیشتری به خرج دهند توصیه می کنیم در ادامه مطلب با مواد غذایی موثر در این زمینه آشنا شوند

– بدون تردید تناسب اندام و پیشگیری از چاقی به دغدغه امروز بسیاری از ما بدل شده است. خواسته ای که اگرچه با رعایت یک ژیم غذایی صحیح و تحرک چندان هم دور از دسترس نیست؛ اما همه افراد در انجام مطلوب آن موفق نمی شوند. بهترین راه برای رسیدن به چنین نقطه ای ایجاد تغییرات کوچک است، تغییراتی که می توان آن را با یک وعده صبحانه خوب و کامل آغاز کرد.

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از افزایش وزن مصرف صبحانه است؛ اما نه هر صبحانه ای. بنا بر آنچه متخصصان تغذیه می گویند: بهترین مواد غذایی برای داشتن یک وعده صبحانه کامل و خوب، صبحانه ای با میزان پروتئین بالا است. صبحانه ای که شیر، ماست و پنیر بخش اصلی آن را تشکیل دهند می تواند تا حد زیادی به کاهش وزن کمک و دیابت نوع 2 را مدیریت کند.

تأمین پروتئین بدن با استفاده از چنین منابعی آن هم در شروع صبح، تأثیری به مراتب بیشتر و مؤثر تر در کاهش وزن دارد تا مصرف تخم مرغ، سویا یا خوراکی های دارای کربوهیدرات. علاوه بر این، از جمع شدن خطرناک سلول های قندی در بدن بیماران دیابتی نیز جلوگیری می کند و میزان قند خون آنها را در سطح متعادل تری نگه می دارد. چنین ویژگی منجر به آن می شود که تبعات خطرناک دیابت از جمله: فشار خون بالا، مشکلات قلبی، آسیب دیدن ارگان های مختلف بدن، کندی روند بهبود زخم ها، قطه عضو و کم بینایی به سراغ فرد نیاید.

آن گونه که تحقیقات نشان داده است، یک صبحانه با پروتئین بالا، ناهاری متوسط و شامی سبک بهترین راه برای کاهش وزن و پیشگیری از دیابت نوع 2 است. این اتفاق از آنجایی ناشی می شود که پروتئین های موجود در لبنیات با کیفیت نقش به سزایی در سیر نگه داشتن افراد بازی می کنند. به همین خاطر، پیشنهاد اکید ما به شما این است که مصرف شیر، پنیر و ماست را در وعده صبحانه خود فراموش نکنید.

منبع دیلی میل

انتهای پیام

ارسال شده در 27 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • لذت بیشتر از خواب با این روش ها
  • 12 علامتی که نشان میدهد غذای سالمی میخورید
  • تمدد اعصاب و تجدید قوای عصبی با این ورزش
  • چطوری قانونهای نادرست خانواده را درست کنیم
  • موز و فواید آن برای ورزشکاران
  • سرطان چه عوارض روانی در بیماران دارد
  • مافینی مقوی برای صبحانه
  • دلیل تغییر خلق خانم ها
  • ارتباط وزن هنگام تولد در ورزشکار شدن افراد!
  • پی بردن به طول عمر افراد با این موارد تاثیرگذار
  • دستور آرایشی: زردچوبه برای مراقبت از پوست
  • 4 فعالیت روزانه ای که باعث کمردرد می شود
  • جوانب مثبت و منفی‌ لیپوساکشن
  • کمردرد بارداری درمانش چیست
  • همه چیز در مورد طبع سرد و گرم بدن
  • محبوبترین ها

  • راه حلی هایی برای خلاص شدن از خرپف
  • روغن اسطوخودوس و رفع التهابات ناشی از گزش حشرات
  • چای سفید و حیاتی ترین تاثیر آن
  • برای پاکسازی کبد آب آرتیشو بنوشید
  • مراحل هضم غذا از دیدگاه پزشکان طب سنتی
  • درمان مشکلات مفاصل با روش های تغذیه ای طب سنتی
  • بررسی بیماری های مختلف در کبد
  • شناسایی طبیعی ترین آنتی بیوتیکها
  • توضیح کامل طب موسیقی درمانی
  • نکاتی درباره فایده هل باد
  • در فصول سرد سال پزشک طبیعی خود باشید
  • خواص گیاه کوهستانی و معطر آويشن
  • ختمی گلی که فواید زیادی دارد
  • تاثیر زاریانه در لکه های پوستی
  • برای تنظیم هورمون‌ها در زنان این سه گیاه بی نظیرند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است