th-2-1

افرادی که با مصرف صبحانه قصد افزایش وزن دارند بهتر است در انتخاب مواد غذایی برای ناشتای خود دقت بیشتری به خرج دهند توصیه می کنیم در ادامه مطلب با مواد غذایی موثر در این زمینه آشنا شوند

– بدون تردید تناسب اندام و پیشگیری از چاقی به دغدغه امروز بسیاری از ما بدل شده است. خواسته ای که اگرچه با رعایت یک ژیم غذایی صحیح و تحرک چندان هم دور از دسترس نیست؛ اما همه افراد در انجام مطلوب آن موفق نمی شوند. بهترین راه برای رسیدن به چنین نقطه ای ایجاد تغییرات کوچک است، تغییراتی که می توان آن را با یک وعده صبحانه خوب و کامل آغاز کرد.

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از افزایش وزن مصرف صبحانه است؛ اما نه هر صبحانه ای. بنا بر آنچه متخصصان تغذیه می گویند: بهترین مواد غذایی برای داشتن یک وعده صبحانه کامل و خوب، صبحانه ای با میزان پروتئین بالا است. صبحانه ای که شیر، ماست و پنیر بخش اصلی آن را تشکیل دهند می تواند تا حد زیادی به کاهش وزن کمک و دیابت نوع 2 را مدیریت کند.

تأمین پروتئین بدن با استفاده از چنین منابعی آن هم در شروع صبح، تأثیری به مراتب بیشتر و مؤثر تر در کاهش وزن دارد تا مصرف تخم مرغ، سویا یا خوراکی های دارای کربوهیدرات. علاوه بر این، از جمع شدن خطرناک سلول های قندی در بدن بیماران دیابتی نیز جلوگیری می کند و میزان قند خون آنها را در سطح متعادل تری نگه می دارد. چنین ویژگی منجر به آن می شود که تبعات خطرناک دیابت از جمله: فشار خون بالا، مشکلات قلبی، آسیب دیدن ارگان های مختلف بدن، کندی روند بهبود زخم ها، قطه عضو و کم بینایی به سراغ فرد نیاید.

آن گونه که تحقیقات نشان داده است، یک صبحانه با پروتئین بالا، ناهاری متوسط و شامی سبک بهترین راه برای کاهش وزن و پیشگیری از دیابت نوع 2 است. این اتفاق از آنجایی ناشی می شود که پروتئین های موجود در لبنیات با کیفیت نقش به سزایی در سیر نگه داشتن افراد بازی می کنند. به همین خاطر، پیشنهاد اکید ما به شما این است که مصرف شیر، پنیر و ماست را در وعده صبحانه خود فراموش نکنید.

منبع دیلی میل

انتهای پیام

ارسال شده در 27 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سالاد کلم قمری و مرغ
  • چگونه نوزاد خود را قبل از تولد ببینید؟!
  • اختلال روانی ناشی از افسردگی بالینی در اطفال
  • از کجا بدانم کودک من به بیماری کاوازاکی مبتلا است؟
  • بهداشت روان: 20 راه برای داشتن تفکری شاد
  • پیشگیری از رشد و تکامل اطفال
  • پیده ماهی
  • شیوه های طبیعی برای پیشگیری از سفید شدن موها
  • احساس خشنودی بیشتر در زندگی
  • موز سبز؛ از فواید تا عوارض
  • خارش و گزش در قسمت بازو
  • هات داگ راه ورودی سرطان روده!
  • مقابله با ولخرجی خردسالان
  • مزیتهای پوست چرب را باهم مرور میکنیم
  • آیا همه ی رژیم های غذایی طاقت فرسا هستند؟
  • محبوبترین ها

  • تداخلات تغذیه ای نامناسب در کنار ماست
  • چاق شوید با این خوراکیها
  • کاهش قند خون در افراد غیر دیابتی (بخش دوم)
  • کباب کوبیده ، سرشار از خاصیت
  • نکات با اهمیت و ظریف درباره فواید افزودن کره به قهوه
  • مادر فست فود میخورد، جنین واکنش نشان میدهد
  • استروژن در کدام مواد غذایی زیاد وجود دارد؟
  • یک چربی سوز جدید به نام قهوه سبز!
  • لوبیا خورها بخوانند
  • تنوع آداب غذا خوردن بر سلامتی چه تأثیری دارد؟
  • در لحظات آخر تا کنکور این دوپینگ غذایی را از یاد نبرید
  • مصرف شیر؛ چه زمانی،چه مقدار و چگونه ؟
  • برای جلوگیری از چاقی ، مراقب گاز نوشابه باشید
  • عوارض برخی مواد غذایی برای صبحانه
  • دانستنی های جالب در رابطه با ویتامین B12
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است