roghan

استفاده از روغن های گییاهی چه تاثیراتی روی سلامتی ما میگذارد آیا استفاده مداوم از روغن های گیاهی کار درستی است و اینگونه روغن ها بی ضرر و خالی از هرگونه عارضه ای هستند؟

تمام چربی ها، چه مایع چه جامد، حاوی اسید چربی های اشباع و غیر اشباع هستند – مقدار اینها است که سالم یا ناسالم بودن یک چربی را مشخص می کند.
چربی های دارای حلقه های اشباع نشده ( امگا 3 و امگا 6 ) و چربی های اشباع نشده ( امگا 9 ) به بهبود سطح کلسترول خون کمک می کنند و مشکلات قلبی و عروقی را نیز کاهش می دهد. این اسید چرب های سالم در روغن های گیاهی و روغن زیتون بیشتر شایع هستند، اما روغن های جامد به خاطر وجود مقدار بالای چربی اشباع شهرت دارند. مشخص شده که چربی های اشباع و چربی های ترانس، خطر بیماری های قلبی را بالا می برد، اما تحقیقات نشان داده جایگزین کردن چربی های اشباع با چربی های دارای حلقه های اشباع نشده که در روغن های گیاهی یافت می شود در واقع خطر مشکلات قلبی و عروقی را کاهش می دهند.
اسید چرب های امگا 3، در ماهی های چرب مانند سالمون یافت می شوند و می توانند سطح کلسترول خون را بهبود دهند و از بیماری های قلبی پیش گیری کنند. اما برنامه غذایی این روزهای مردم سرشار است از غذاهای فرآوری شده، که بیشتر اسید چرب امگا 6 دارند، امگا 6 بیشتر در روغن های فرآوری شده مانند روغن کانولا و روغن گیاهی یافت می شود. نترسید: این ضرورتاً چیز بدی نیست. در تحقیقی جدید مشخص شد اسید لینولئیک، یکی از اعضای خانواده امگا 6، می تواند به کاهش چربی هایی که ارگان های بدن را پوشانده اند کمک کند، ترکیب بندی بدن را بهبود ببخشد، و التهاب و مقاومت به انسولین ( باعث دیابت می شود ) را کاهش دهد.
هر چربی چیزی برای ارائه دارد و برنامه غذایی با چربی های سالم متنوع، می تواند سری کامل از مزایا را برای بدن به همراه داشته باشد.
وقتی می خواهید انتخاب کنید که چه روغنی را در پخت و پز به کار ببرید، باید این را هم در نظر بگیرید که چگونه استفاده می شود. روغن هایی که چربی اشباع نشده بالایی دارند نقطه دود پایینی دارند و در حرارت بالا خراب می شوند. از روغن زیتون برای سس سالاد، تفت دادن سریع، پیتزا و هر غذایی که به عطر و طعمی اضافی نیاز دارد استفاده کنید. از سوی دیگر، روغن های گیاهی، عطر و طعمی خنثی دارند و نقطه دودشان بالا است، همین آنها را به انتخابی بهتر برای پخت و پز در دمای بالا تبدیل کرده. از روغن گلرنگ، کانولا، بادام زمینی و آفتاب گردان برای سرخ کردن، پختن گوشت و یا سرخ کردن سبزیجات استفاده کنید.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

ارسال شده در 20 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • تکرار عادت ماهیانه
  • اهمیت خواب کافی برای انسان
  • آفتاب سوختگی چگونه درمان می شود
  • وجود ابهامات در خوردن سیب زمینی های جوانه زده
  • با روش طبیعی ، اسهال طفلتان را رفع کنید
  • ازدواج شما در چه سنی اتفاق می افتد؟
  • معضل آبریزش از بینی
  • نوارهای سفید روی شکم بعد از بارداری
  • اعتیاد در خردسالان
  • شایعترین عوارض زود هنگام سیگارکشیدن
  • اکسیر ترک سیگار
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری های مشترک انسان و دام
  • اهمیت استفاده از عینک آفتابی در این ساعات
  • تعلل گری در روانشناسی چه معنا و مفهومی دارد
  • منفعت های شوید و کاهو
  • محبوبترین ها

  • فواید سیب زمینی ترش را بهتر بشناسید
  • درمان مشکلات روده با زنجبیل
  • معرفی رنگهای سلامتی
  • عکس هایی از فلفل قرمز و خواص آن
  • استفاده از خیار به این دلایل
  • تاثیر گذاری کنگر فرنگی بر سلامتی بدن
  • عکس هایی از رازیانه و خواص آن
  • نکات مهم برای مصرف میوه در تابستان
  • شما هم نمیدانید کدو سبز این خاصیتها را دارد
  • عکس هایی از سیب زمینی و خواص آن
  • با خوردن انجیر وزن خود را کم کنید!
  • با اصول رژیم گیاهخواری سالم اشنا شوید
  • پنج خطای شناخته شده در مصرف سیر
  • بهترین سبزیجات برای کاهش وزن
  • توت فرنگی و خواص آن را بشناسیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است