5668+96

خواب طولانی در طول روز هم خوب نیست و نباید بیش از حد در طول روز بخوابید چون باعث بروز آسیب به سلامتی تان خواهد شد چرت روزانه هم حد و اندازه ای دارد

محققان ژاپنی دانشگاه توکیو می‌گویند درحالی‌که داشتن خواب کافی کلیدی برای سلامتی است، چُرت‌های طولانی‌مدت روزانه هیچ منفعتی برای سلامت قلب ندارند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، محققان دریافتند که چُرت‌های بلندمدت و خواب روزانه زیاد با افزایش خطر ترکیبی مشکلات سلامتی موسوم به سندروم متابولیک مرتبط است.

سندروم متابولیک شامل شرایطی نظیر فشارخون بالا، کلسترول بالا، قند خون بالا و چربی زیاد دور کمر می‌شود.

طی این پژوهش یافته‌های 21 پژوهش که 307 هزار نفر در آن حضور داشتند، مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می‌داد افرادی که برای کمتر از 40 دقیقه چُرت می‌زنند در خطر سندروم متابولیک قرار نداشتند.

اما برای افرادی که در روز بیش از 40 دقیقه می‌خوابیدند این خطر افزایش می‌یافت؛ مثلاً 50 دقیقه در روز خوابیدن با خطر 50 درصدی این سندروم مرتبط است. همچنین خواب بیش از یک ساعت با خطر 50 درصدی دیابت ارتباط دارد.

به گفته محققان این نتایج تنها یک رابطه است و علت و معلولی را نشان نمی‌دهد.

این پژوهش طی نشست کالج آمریکایی قلب مطرح‌شده است

ارسال شده در 20 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • هشدارها و علائم اورژانسی در حاملگی
  • در سیستم حرکتی بدن انسان سندروم داون چه مشکلاتی بوجود می آورد؟
  • آسیب به سیستم شنوایی با اچ آی وی
  • نگرانی های رایج برای تشکیل خانواده
  • ارتباط تنگاتنگ ورزش و تغذیه سالم
  • بی میلی دختران جوان به ازدواج
  • مکمل هاي غذايي ورزشي بايد در داروخانه ها عرضه شود
  • شیرین بیان و جلوگیری از یک باکتری در معده
  • اهالی جزیره‌ کرِت چه اسراری در رژیم غذایی خود دارند (1)
  • عارضه های مختلف با تلفن همراه
  • سلامت و بهداشت بیشتر دهان با کنار گذاشتن این مواد غذایی
  • نبود فرهنگ مناسب از دلايل مصرف بالاي دارو در كشور است
  • تصاویری از دوربین فوندوس
  • هرگز از این بستنی ها استفاده نکنید
  • تحقیقات جدید درباره ویتامین D را بخوانید
  • محبوبترین ها

  • گیاهی که خواب شما را تنظیم می کند
  • معرفی برخی روغن ها برای پایین آوردن کلسترول خون
  • این غذاها باعث ایجاد عضله در بدن مردها میشود
  • مفیدبودن لبنیات کم چرب به چه دلیل است
  • توت ، میوه ای سرشار از فواید گوناگون
  • ۶ ایده برای شام سالم
  • ارزش تغذیه ای پروتئین های گیاهی
  • چه کسانی نباید زیاد سبزی بخورند
  • تنظیم عملکرد کبد با روشهای گیاهی
  • با چه نوع غذاهایی دچار مسمویت می شویم؟
  • زیر چشمتان پف می کند؟ رژیم غذایی تان را تغییر دهید
  • چطور رژیم لاغری چرخشی وزن را کاهش میدهد؟
  • کلک هایی برای کم کردن اشتها
  • مصرف ماهی سالمون با این مواد خوراکی
  • چگونه برای کاهش وزن هوس را مدیریت کنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است