818368_731

سالاد مرغ بسیار پرطرفدار است چون هم رژیمی و هم سرشار از پروتئین است این سالاد را می توانید به عنوان یک میان وعده خوشمزه مصرف کنید ، کسانی که سبزی خوار هستند هم می توانند با خیال راحت از آن میل کنند

 حتما تا حالا یکی دو مدل سالاد که توش مرغ داشته باشه رو امتحان کردین. استفاده از این نوع سالاد میتونه بعنوان یک شام سبک انتخاب خوبی باشه و برای افراد دیابتی و با افرادی که برای لاغری تلاش می کنند گزینه ی مناسبی هست. مصرف این سالاد در میان وعده های عصر به دلیل داشتن مقدار قابل ملاحظه ای مرغ و زنجبیل که طبع گرم دارد برای افزایش مقاومت بدن توصیه می شود.

مواد لازم:

  • سینه مرغ 1/2 سینه
  • کاهوی متوسط 1 عدد
  • هویج متوسط 1 عدد
  • خیار متوسط 2 عدد
  • پیاز (ترجیحا قرمز) 1 عدد
  • آبلیموی تازه (برای تهیه سس) 6 قاشق غذاخوری
  • سس سویا (برای تهیه سس) 2 قاشق غذاخوری
  • زنجبیل (رنده شده ( برای تهیه سس)) یک قاشق چایخوری
  • پودر فلفل قرمز تند (بر ای تهیه سس) 1/2 قاشق چایخوری
  • کره بادام زمینی (برای تهیه سس) 1 پیمانه
  • جوانه گندم 1 پیمانه

طرز تهیه:

برای شروع سراغ مرغ بروید.برای آماده سازی مرغ به چند روش می توانید عمل کنید :

1- سینه مرغ را به تکه های کوچک برش بزنید و آن را برای مدت کوتاهی به اندازه 3 تا 4 دقیقه در روغن زیتون تفت دهید.

2-می توانید از روش دیگری برای آماده کردن مرغ استفاده کنید و آن این است که مرغ را آبپز کرده و آن را به رشته های کوچک برش بزنید

3-سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل کمی کوبیده و روی ماهیتابه یا گریل پن با کمی روغن گریل نمایید تا کاملا طلایی شود . سپس مرغ را به نوارهای باریک برش بزنید و کنار بگذارید

کاهو را کمی درشت خرد نمایید و پیاز را نیز خلال کنید .

هویج ها را نیز بصورت خلالی کنید .

خیارها را نیز بصورت حلقه حلقه برش دهید.

ظرفی مناسب سالاد انتخب نمایید و کاهو را در ظرف بریزید، روی آن پیاز و هویج هم اضافه کنید. مرغ و جوانه گندم را نیز به مواد اضافه نمایید و در نهایت خیار حلقه شده را روی مواد قرار دهید.

برای تهیه سس:

برای تهیه سس این سالاد کره بادام زمینی را یا به مدت 20 ثانیه در ماکروفر قرار دهید یا روی حرارت بسیار ملایم نرم کنید. کلیه مواد سس( زنجبیل، سس سوبا، آبلیمووپودر فلفل) را به وسیله همزن دستی کامل با هم مخلوط نمایید تا سس شما آماده سرو گردد .

این سس را یا در کنار سالاد در ظرفی جدا یا روی سالاد ریخته و سرو نمایید.

مورد نیاز بدن، میزان فیبر دریافتی بدن را نیز افزایش دهد.

5- اگر مقدار مرغ را بیشتر کرده یا از حبوبات پخته، جوانه گندم یا نودل در این سالاد استفاده کنید، آن را به یک غذای سریع و خوشمزه تبدیل می کنید.

وب سایت آکا ایران:

ارسال شده در 20 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • این میوه نارنجی پرخاصیت را فراموش نکنید
  • آب معدنی بنوشیم یا آب معمولی
  • تاثیر کارکرد ضعیف تیروئید برقدرت باروری خانم ها
  • چه دلایلی باعث میشود که خانمها دچار ریزش مژه بشوند؟
  • عمل جراحی غیر متعارف قلب بقا افراد دیابتی را بهبود می بخشد
  • قرص گیاهی ضد چین و چروک رقیب بوتاکس شد
  • با خوراکی های سبز رنگ حافظه خود را تقویت کنید
  • علت اصلی شکست افراد در کاهش وزن
  • عارضه تهوع ورزشی را چه کنیم
  • اینگونه دچار سکته مغزی نمی شوید!
  • اگر با قورت دادن قرص مشکل دارید
  • رشد سریع مو با این 9 شگرد خانگی
  • اشتباهات خطرناک روزمره
  • خواص دارویی آلبالو را بدانید
  • خوردن صبحانه مفصل و شام سبک قند خون را کنترل می کند
  • محبوبترین ها

  • مزایا و مضرات خوردن جگر در دوران بارداری
  • چگونه حساسیت بدن به گلوتن موجود در نان را تشخیص دهیم
  • نظر متخصصین تغذیه درباره روزه داری در تابستان
  • اهمیت صبحانه و صبحانه های مناسب هر گروه سنی (قسمت اول شش ماه تا یکسال)
  • با سیر و پیاز بیشتر از صد سال عمرکنید
  • چهارکیلو در یک هفته با این روش کم کنید
  • چقدر پروتئین روزانه برای حفظ سلامت بدن نیاز داریم؟
  • نارنگی بخور بعد از دو ساعت بخواب
  • شایعه یا واقعیت: آجیل چاق نمیکند
  • خوراکی هایی که به تنظیم ساعت درونی تان می پردازند
  • برای لاغر شدن شیر سرد بنوشید
  • کدامیک در درمان افسردگی بهتر است میوه ها یا سبزیجات
  • دفع آسیب های ناشی از آلودگی هوا با کمک تغذیه
  • معرفی برخی منابع پروتئینی سالم
  • با این رژیم غذایی هرگز به سرطان مبتلا نشوید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است