مواد لازم برای سالاد مرغ سالاد مرغ رژیمی سالاد مرغ تایلندی سالاد مرغ

سالاد مرغ بسیار پرطرفدار است چون هم رژیمی و هم سرشار از پروتئین است این سالاد را می توانید به عنوان یک میان وعده خوشمزه مصرف کنید ، کسانی که سبزی خوار هستند هم می توانند با خیال راحت از آن میل کنند

 حتما تا حالا یکی دو مدل سالاد که توش مرغ داشته باشه رو امتحان کردین. استفاده از این نوع سالاد میتونه بعنوان یک شام سبک انتخاب خوبی باشه و برای افراد دیابتی و با افرادی که برای لاغری تلاش می کنند گزینه ی مناسبی هست. مصرف این سالاد در میان وعده های عصر به دلیل داشتن مقدار قابل ملاحظه ای مرغ و زنجبیل که طبع گرم دارد برای افزایش مقاومت بدن توصیه می شود.

مواد لازم:

  • سینه مرغ 1/2 سینه
  • کاهوی متوسط 1 عدد
  • هویج متوسط 1 عدد
  • خیار متوسط 2 عدد
  • پیاز (ترجیحا قرمز) 1 عدد
  • آبلیموی تازه (برای تهیه سس) 6 قاشق غذاخوری
  • سس سویا (برای تهیه سس) 2 قاشق غذاخوری
  • زنجبیل (رنده شده ( برای تهیه سس)) یک قاشق چایخوری
  • پودر فلفل قرمز تند (بر ای تهیه سس) 1/2 قاشق چایخوری
  • کره بادام زمینی (برای تهیه سس) 1 پیمانه
  • جوانه گندم 1 پیمانه

طرز تهیه:

برای شروع سراغ مرغ بروید.برای آماده سازی مرغ به چند روش می توانید عمل کنید :

1- سینه مرغ را به تکه های کوچک برش بزنید و آن را برای مدت کوتاهی به اندازه 3 تا 4 دقیقه در روغن زیتون تفت دهید.

2-می توانید از روش دیگری برای آماده کردن مرغ استفاده کنید و آن این است که مرغ را آبپز کرده و آن را به رشته های کوچک برش بزنید

3-سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل کمی کوبیده و روی ماهیتابه یا گریل پن با کمی روغن گریل نمایید تا کاملا طلایی شود . سپس مرغ را به نوارهای باریک برش بزنید و کنار بگذارید

کاهو را کمی درشت خرد نمایید و پیاز را نیز خلال کنید .

هویج ها را نیز بصورت خلالی کنید .

خیارها را نیز بصورت حلقه حلقه برش دهید.

ظرفی مناسب سالاد انتخب نمایید و کاهو را در ظرف بریزید، روی آن پیاز و هویج هم اضافه کنید. مرغ و جوانه گندم را نیز به مواد اضافه نمایید و در نهایت خیار حلقه شده را روی مواد قرار دهید.

برای تهیه سس:

برای تهیه سس این سالاد کره بادام زمینی را یا به مدت 20 ثانیه در ماکروفر قرار دهید یا روی حرارت بسیار ملایم نرم کنید. کلیه مواد سس( زنجبیل، سس سوبا، آبلیمووپودر فلفل) را به وسیله همزن دستی کامل با هم مخلوط نمایید تا سس شما آماده سرو گردد .

این سس را یا در کنار سالاد در ظرفی جدا یا روی سالاد ریخته و سرو نمایید.

مورد نیاز بدن، میزان فیبر دریافتی بدن را نیز افزایش دهد.

5- اگر مقدار مرغ را بیشتر کرده یا از حبوبات پخته، جوانه گندم یا نودل در این سالاد استفاده کنید، آن را به یک غذای سریع و خوشمزه تبدیل می کنید.

وب سایت آکا ایران:

5 1000
ارسال شده در 20 فروردین 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم | 920 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • چه نوع مواد غذایی رژیمی در فصل پاییز استفاده کنیم؟
  • قدرت شفابخشی آفتاب
  • خداحافظی با افسردگی با رژیم غذایی مناسب
  • آموزش مدل مو مناسب برای هر مجلسی
  • خیال پردازی مشکلی ندارد!
  • چگونه تغذیه خوب می تواند از چشم مراقبت کند
  • کوتاهی عمر فرزند با فوت پدر
  • زمانیكه عشق از بین می رود
  • محبوبترین ها

  • اشتراکات بین هپیوگلیسمی با استرس
  • با غرغروها چگونه کنار بیاییم
  • توصیه هایی ساده برای کاهش و درمان استرس
  • مراقبت های روانی در هنگام رانندگی
  • تغییر روحیه با برخی رفتارها
  • عشق واقعی را اینگونه بشناسید
  • افسردگی سالمندان و گذر زمان
  • تاثیر مستقیم روحیات و خلقیات پدر و مادر بر کودک
  • رپورتاژ

  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما