کمبود محبت روابط اجتماعی درمان افسردگی اضطراب و افسردگی اشخاص افسرده استرس و افسردگی

کاغذی بردارید و همه اشکالات خود را فهرست کنید بخش هایی از وجودتان را که از همه کمتر دوست دارید و شما را با دستپاچگی و شرمساری روبه رو می کند به تمامی یادداشت کنید.
عادت های بد خود را از انگشت در بینی کردن و فریاد کشیدن بر سر نزدیکان گرفته تا رفتارهای دیگری که سایررین را آزرده می کند ضعف ها و عیوب منشی و شخصیتی مانند اضطراب و اجازه حکمرانی دادن به دیگران بنویسید. اموری که شما را وادار به عقب کشیدن می کند یا هنگام تفکر درباره آن ها دچار افت روحیه می شوید مانند خشک بودن در روابط اجتماعی کمبود توانایی در یک کار ورزشی، داشتن جوش صورت و همه عیوب دیگر جسمی خود را یادداشت کنید. اگر مواردی در ذهنتان وجود دارد که دیگران شما را به آن متهم می کنند اما خودتان مطمئن نیستید که از بابت آن مقصرید و در نتیجه شما را دچار سردرگمی کرده است یادداشت کنید. نمونه هایی از این اتهامات این است که مثلا دوستتان گفته باشد شما خودخواه هستید یا همکارتان بر  این گمان باشد که شما شایستگی شغل خود را ندارید. برای این کار دست کم ده دقیقه وقت صرف کنید تا مطمئن شوید چیزی را از قلم نینداخته اید. لطفا قبل از پایان مهلت ده دقیقه پاراگراف بعدی را نخوانید چون نمی خواهم دست شما رو شود.
حالا به خاطر بیاورید که چند سال است با این موضوع ها دست و پنجه نرم می کنید. اگر شما هم انسانی مانند بقیه مردم هستید با بیشتر این مشکلات احتمالا از دوران بلوغ و شروع دوران بزرگسالی سر و کار داشته اید دورانی که انسان از نظر اجتماعی آن قدر آگاهی پیدا می کند که می فهمد با دیگران تفاوت دارد. برای بعضی ممکن است این مشکلات حتی به دوران کودکی شان برگردد. حالا به این سوال ها پاسخ دهید:
آیا می توانید با آسودگی خاطر به صدایی گوش کنید که همه این نکات بد را به شما گوشزد می کند؟ آیا این صدا شبیه صدای یک عضو خانواده است یا یک شخصیت تلویزیونی و یا دیوی که خودتان ساخته اید؟
از چند روش تاکنون برای تغییر ذهنیت های ناخوشایندی که در خود سراغ دارید بهره برده اید؟ از میان راهکارهایی چون حل مشکل، روان درمانی، کتاب های خودیاری دهنده، اعتراف، درد دل کردن، قول دادن، انجام دادن کارهای گروهی یا استفاده از دارو کدام را به کار برده اید؟ آیا اندیشه تلاشی دوباره برایتان غیر قابل تحمل است یا هنوز آماده مبارز هستید؟
از میان همه تلاش هایتان چندتایشان برای شما موفقیت آمیز بوده است؟ بدیهی است که تعدادشان نادر است چون اگر غیر از این بود چنین مشکلاتی دیگر در فهرست شما نبود. احتمال دارد هر گزینه ای را که از آن آگاهی داشته اید به کار برده باشید اما آیا آماده اید این نظریه را قبول کنید که شاید راه برطرف کردن این مشکلات را نمی دانید و احتمالا نیروهای طبیعی درون ذهن شما ابرار درستی برای رسیدن به این اهداف نیستند؟

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 23 فروردین 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • خشونت جنسی و آسیب های روحی و روانی آن
  • فروید و مرحله ای بودن رشد در کودکان
  • تنبلی در سال 95
  • 7 میوه پاییزی با خواص شگفت انگیز
  • رتینیت ناشی از سیتومگالو ویروس
  • آمار اهدای خون در ایران
  • چاق ها فیلم هیجانی نبینند!
  • اندام متناسب باراهکارهایی ساده
  • محبوبترین ها

  • درمان بیماری های مختلف با مصرف سبزی
  • برنامه استفاده از چای سبز برای کم کردن وزن
  • علاقه به زیاد خوردن
  • بررسی رژیم غذایی ژاپنی و مدیترانه ای
  • گوگرد و خاصیت آنتی اکسیدانی آن
  • دستور غذایی برای کسانی که می خواهند لاغر شوند
  • این رژیم های غذایی اثر منفی برای شما دارند
  • مصرف این 3 ماده خوراکی همراه با دارو ممنوع!
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر حاجی زاده
  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما