images
این تمرین برای فعالیت بدن و ایجاد طراوت ذهنی بسیار مفید است. در آغاز کفش راحت بپوشید و بسته به وضعیت آب و هوا لباس مناسب به تن کنید. هوا حتما نباید آفتابی و گرم باشد کافی است سالم و خنک باشد. در مرحله شروع نیم ساعت پیاده روی کافی است. اگر بخواهید می توانید با سریع تر کردن قدم هایتان ورزش را سنگین تر کنید ولی در تمام مدت باید با طراوت ذهنی به پیاده روی بپردازید. تلفن همراه و دستگاه پخش موسیقی و تنقلات با خود نبرید.
رسیدگی به سلامت جسم. اندامتان کاملا راست باشد و دست هایتان را مثل پاندول به حرکت در آورید. گردن خود را تا جایی بالا ببرید که کاملا با یدن شما هم جهت باشد و در همان حالت تعادل نگه دارید. تغییراتی را که در اثر این کار در شانه ها قفسه سینه شکم و پیشانی تان ایجاد می شود احساس کنید. به عضلات ران خود در حالی که گرم و آزاد می شوند توجه کنید. این همان چیزی است که عضلات شما نیاز دارند. اگر احساس درد کردید تجسم کنید که دارید خون گرم شده رگ ها را به محل درد می فرستید. احتمال دارد که به این ترتیب درد شما برطرف شود ولی اگر درد شدید است به آن بی توجهی نکنید. روی تنفس خود تمرکز کنید و از راه بینی نفس عمیق بکشید.
توجه به مسیر پیاده روی. سعی کنید همواره یک مسیر ثابت را طی کنید مثلا پیاده روی در مسیر خط آهن قدیمی. توجه خود را به پدیده های طبیعی مانند حیوانات، درختان و گیاهان، پدیده های فصلی و آواز پرندگان معطوف کنید. می توانید در هر نوبت مسیری جداگانه انتخاب و به نقاط متمایز آن مسیر توجه کنید. دقت کنید که
قدم های شما همواره در محل های مطمئن قرار می گیرند. به حرکات موزون خود و تعادل طبیعی ای که هنگام پیاده روی به وجود می آید سهولتی که در انتقال وزنتان از یک پا به پای دیگر حس می کنید و عملکرد خودکار عضلاتتان توجه کنید. اگر خیلی در فکر و نگران پیاده روی باشید ممکن است بلغزید.
توجه به حواس. به صداهایی که معمولا در اطرافتان وجود دارد توجه و روی آن ها تمرکز کنید. به میزان افزایش هوشیاری خود توجه کنید. به اطرافتان بنگرید و ببینید که خورشید از کدام جهت می تابد. به سایه ها از جمله سایه خودتان توجه کنید. به هر چیزی که توجهتان را جلب می کند به دقت بنگرید تا متوجه شوید که چقدر به هوشیاری شما اضافه می شود.
توجه به مردم. اگر در مسیر خود به آشنایی برخوردید به صورت او نگاه کنید، لبخند بزنید و خوشامدی صمیمانه به او بگویید. این کار روز شما و آشنایتان را بهتر خواهد کرد. اگر در شهر زندگی می کنید و افراد بسیاری هم مسیر شما هستند به صورت های آنان نگاه کنید. از احوالشان باخبر شوید مثلا بدانید چه کسی در منزل منتظر بازگشت آنان است و چه چیزهای خوبی در زندگی آنان وجود دارد.
توجه به ذهن. همراه با تمرین طراوت ذهنی به مسیر افکار خود توجه کنید. اگر هنگام پیاده روی افکارتان منحرف شد یا نگران شدید سعی کنید فکر و ذهن خود را به موقعیت حاضر برگردانید. روی آهنگ قدم هایتان تمرکز کنید. نگذارید ضمیر غایب شما با نگرانی هایتان دست و پنجه نرم کند و به موقعیت فعلی تان بیندیشید و روی احساس کنونی چیزهایی که می بینید، می شنوید و می بویید تمرکز کنید.
اگر با سگتان به پیاده روی آمده اید که چه بهتر. تصور کنید که زندگی یک سگ چگونه است و با آن قد کوتاه دنیا را چگونه می بیند و داشتن حس بویایی بسیار قوی و دانستن اینکه سگتان فقط برای لذت بردن با شما همراه است چه حال و هوایی دارد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 25 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • توصیه هایی برای پیشگیری و درمان خارش واژن
  • کربوهیدرات ها و این خواص بی نظیر
  • اقدامات اولیه برای کسی که سکته می کند
  • همه چیز درمورد پروتئین و مضرات آن
  • قلب و عروق افراد دیابتی
  • نوشیدنی شگفت انگیز که به عضله ها آرامش می دهد
  • جلوگیری از درد گوش در هنگام پرواز با هواپیما
  • کودکان و این مشکلات چشمی
  • باورهای درست و غلط میان مردان
  • ابهاماتی درباره انتقال اچ آی وی در آرایشگاه مردانه
  • بررسی راهکار هایی برای کاهش وزن بدون رژیم گرفتن
  • تاثیرات مختلف لبنیات پرچرب
  • رفع تنگی عروق با این روش ها
  • عوامل آسیب رسان به دندان
  • دریافت پروتئین با این میان وعده های خوشمزه
  • محبوبترین ها

  • انتخاب چای متناسب با گروه خونی
  • درباره روزه داری این موارد نادرست هستند
  • اعتیاد و وابستگی به مصرف قهوه
  • این رژیم غذایی زیاد عمر کنید
  • چگونه وزن کودک خود را متعادل نگه داریم؟
  • این قسمت از مرغ را حتما بخورید!
  • توصیه های موثر برای مصرف میان وعده در حاملگی
  • لاغر شدن به کمک رژیم صفر کالری
  • “رژیم لاغری” که سبب از بین رفتن عضلات می‌شود
  • رژیم غذایی مناسب برای زمان امتحانات
  • بررسی مواد غذایی خانواده لبنیات
  • یاد بگیریم چگونه با رژیم غذایی سالم از قلبمان مراقبت کنیم
  • بیشترین هزینه های مردم صرف خرید فست فودها می شوند
  • این نوع گوشت و مراقبت های آن
  • خورد و خوراک در روز اول نامزدی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است