images

چند دقیقه ای را که در سکون و آرامش هستید انتخاب کنید و خود را در حالت آمادگی و طراوت ذهنی قرار دهید. به محض آنکه احساس آمادگی کردید ده چیز یا بیشتر از آنچه زندگی را برای شما ارزنده می سازد یادداشت کنید. نگران نباشید که حتما فهرست شما کامل یا بدون عیب باشد چون این کار را چندین بار تکرار خواهید کرد. سعی نکنید چیزهایی را انتخاب کنید که دارای ارزش متعارف هستند بلکه آنچه را به ذهنتان می رسد بدون دقت و قضاوت یادداشت کنید. اگر انسانی باتقوا بودن در فهرست شما نیست ولی صرف غذا در رستورانی خوب در فهرست شما جای دارد نگران نباشید و به هر حال آن را یادداشت کنید. نگران خودخواهی و خودکامگی نباشید. اگر بازی ماه- جونگ شما را خوشحال تر از بازی با نوه هایتان می کند اشکالی ندارد. این فهرست مختص شماست و قرار نیست شخص دیگری آن را ببیند. بنابراین حق دارید واقعی ترین اطلاعات را در آن وارد کنید. می توانید در فهرست خود وقایع معمولی موجود در طبیعت را یادداشت یا لحظات خاصی مانند غروب آفتاب را انتخاب کنید. گزینه های شما در این مرحله اهمیتی ندارد.
این فهرست را برای چند روزی کنار بگذارید و سپس این تمرین را تکرار کنید. به فهرست قبلی تان نگاه نکنید. فرض بر این است که در فهرست قبلی چیزهای بدیهی را از قلم انداخته اید به این خاطر که آن ها خیلی بدیهی بودند و شما آن ها را انجام شده تلقی می کردید یا به هزاران دلیل دیگر در فهرست خود وارد نکردید. سپس با گذشت چند روز همین کار را برای بار سوم انجام دهید.
اکنون هر سه فهرست را با هم یکی کنید. اگر کاری را در هر سه فهرست تکرار کرده اید فقط یک بار آن را یادداشت کنید ولی برای هر بار تکرار یک علامت یادآوری کنار آن بگذارید. اگر کارهایی را یادداشت کرده اید که خیلی به یکدیگر تشابه دارند می توانید آن کارها را هم مانند کارهای تکراری قلمداد کنید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 27 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • تغذیه قبل از خواب چطوری باید باشد
  • افراد چپ دست و این موارد جالب
  • با این فرمول خود به خود لاغر می شود
  • خنده رو ترین نوزاد دنیا
  • اهمیت حفاظت از سینوس ها
  • معرفی روغنهایی که برای پوست خشک بسیار عالی هستند
  • میل به باردارشدن با این هدفون
  • تلفات سالانه داروهای تقلبی
  • اولين واكسن سرطان براي افراد بالاي 30 سال ساخته شد
  • چگونه بفهمم کلیه هایم بیمار هستند؟
  • مکان انباشتگی چربی در بدن به دلیل ابتلا به فشار خون مؤثر است
  • از این ویروس تابستانی پرهیز کنید
  • توصیه هایی برای مادران در مورد حساسیت در خردسالان
  • تولد موش های سالم بدون نیاز به اسپرم
  • متفورمین و این آسیب های مختلف
  • محبوبترین ها

  • داروی خوراکی تالاسمی‌ها؛ خیال یا واقعیت
  • تداخل دارو با مواد غذایی و مکمل ها
  • ايران دومين توليد‌كننده داروي خوراكي تالاسمي در دنيا شد
  • تیمولول داروی گلوکوم
  • نگرانی از استفاده از افزودنی ها در شربت کودکان
  • افزایش خطر بستری شدن به دلیل هیپوگلایسمی با مصرف ترامادول
  • مصرف طولاني آمفتامين‌ها باعث كاهش وزن مي‌شود
  • مصرف الكل و سيگار عوارض جانبي داروها را تشديد مي‌كند
  • خطر داروهای حاوی کورتون برای کودکان
  • سوء استفاده های دارویی
  • معرفی و آشنایی با دارویی به نام سایمتیدین
  • عوارض جانبی ایبوبروفن کاهش می یابد
  • مصرف زياد كرتون باعث تخريب مفاصل مي شود
  • آسپرين درجلوگيري ازسرطان روده مفيد است
  • در کاهش کلسترول ویتامین 3B چه تاثیری دارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است