کارهای روزمره علم روانشناسی طراوت ذهنی اصول روانشناسی ارزش های مهم زندگی آمادگی ذهنی

کارهایی هست که شما اطمینان دارید قادر هستید و باید به انجام برسانید ولی حتما آگاهید که تغییر عادت های قدیمی کار آسانی نیست. اگر مانعی سر راهتان ایجاد می شود تسلیم نشوید بلکه با ذهن باز و بدون واکنش احساسی به ماهیت آن مانع بنگرید. درباره سوالاتی که به ذهنتان می رسد از قبیل اینکه آیا از تغییر می ترسید آیا بیش از اندازه خسته شده اید اگر زیاد از خودتان کار بکشید آسیب خواهید دید و… با دوستان یا مشاوران رایزنی کنید. هزاران بهانه وجود دارد برای اینکه خود را قانع کنیم بیش از آن مشغله داریم که بتوانیم به کارهایی برسیم که دوست داریم و برایمان ارزشمند هستند. مبارزه کردن دشوار است و امکان دارد مخاطره آمیز باشد اما هر انسانی فقط یک بار زندگی می کند. پس باید در نحوه گذراندن آن دقت کنید. اگر درس هایی را که از تمرین بالا می گیرید در ذهنتان نگه دارید به تدریج و در طول سال ها خواهید توانست مسیر زندگی خود را در جهتی قرار دهید که می خواهید.
هر چند این توجیه برای زمان بیکاری شما مفید است دست و پا زدن بین شغل های مختلف هم دشوارتر است. به علاوه افسردگی را ده بار شدیدتر می کند. انسان های افسرده برای گذران زندگی روزمره خود نیاز به داشتن شغل دارند بنابراین کاری که ساختار و ارزش درستی نداشته باشد آن ها را دچار ناامنی می کند. توصیه من این است که هر روز در راه یافتن یک شغل جدید دست کم یک گام بردارید یا دست کم به دنبال حرفه ای جدید یا تحصیلات بیشتر باشید و اجازه ندهید روحیه افسرده شما در این اقدام موثر باشد. این گام ممکن است در یک تماس تلفنی خلاصه شود ولی همان قدر که دارای نظم و تداوم باشد شما را از افسردگی بیشتر نجات خواهد داد البته بهتر است روزهایی از زندگی شما صرفت اقدامات جدی تر به منظور رسیدن به هدف های درازمدتتان شود.

 

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 27 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • چطوری مولتی ویتامین های مختلف را شناسایی کنیم؟
  • دانستنیهایی در مورد تاثیر شکر بر بدن ورزشکار
  • زبان نقاشی اطفال
  • بیماران قلبی و روزه
  • آسیب دیدن چشم کودک + توصیه های مهم [فیلم]
  • نکات مراقبتی در زمینه سوراخ کردن گوش در سنین پایین
  • نکاتی در رابطه با تیک عصبی
  • درمورد بیماری فوبیا چه اطلاعاتی دارید؟
  • درباره پدر و مادر شدن
  • آیا مشاوره قبل از بارداری تاثیرگذار است؟
  • نیاز مردان دیابتی و چاق به درمان با هورمون
  • گرایش اطفال به ناسزاگویی
  • خوراک لذیذ کم کالری با سبزیجات زیاد
  • برای زنان کدام دیابت کشنده تر است 1 یا 2؟
  • توصیه هایی جهت پیشگیری از چاقی کودکان
  • محبوبترین ها

  • آیا پرتقال میوه ی مناسبی برای صبحانه است؟
  • هیچ وقت کربوهیدرات ها را به تنهایی نخورید!
  • با کنترل کلسترول از بیماری قلبی پیشگیری کنیم
  • بعد از ورزش به سراغ این مواد غذایی نروید!
  • برای افراد دیر رشد معرفی سه ماده غذایی پرکالری و سالم
  • خواص باور نکردنی این میوه ها در درمان بیماری
  • برای افزایش وزن این 12 نکته را بخاطر بسپارید
  • انواع آرد + تعاریف و توضیحات
  • بخور نخورهای لبنیاتی و غذایی
  • هر آنچه لازم است درباره مواد غذایی سالم بد انیم؟
  • بستنی یخی و این عوارض جانبی
  • ۱۸ قدم تا خداحافظی با چربی های شکمی
  • نمونه میان وعده ها با کالری متفاوت
  • اهمیت مدیریت در مصرف مواد غذایی در ماه رمضان
  • هنگام خرید میوه به این نکات توجه کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است