behaviour1

حالا ببینیم در مواقع تنش چگونه باید با شریک زندگی مان رفتار کنیم:
1. در مواقعی که با مشکل مهمی تهدید می شوید نگرانی های خود را با شریکتان در میان بگذارید. در شنیدن راه حل ارائه کردن و پذیرفتن مشکلات نوبت را رعایت کنید. سعی کنید نگرانی ها و بیم های واقعی را از نگرانی هایی که صرفا از اضطراب ناشی شده اند جدا کنید. از خودتان بپرسید که بدترین حالت چیست و اگر بدترین ها به وقوع بپیوندد شما از تحمل آن کاملا ناتوان خواهید بود یا نه؟
2. در مواردی که جنبه های عاطفی بحران شما را ناراحت می کند با فرض اینکه کمبودی در شما وجود دارد مشکل را حادثر خواهید کرد. افکار خودمقصر پندارانه را در نظر بگیرید ولی آن ها را مانند آفت از خودتان دور کنید. آگاه باشید که احساس افسردگی و بیمناکی واکنشی طبیعی به بحران است. احساسات خود را با شریک زندگی تان در میان بگذارید، گریه کنید، بد و بیراه بگویید، به خودتان بپیچید و ناله کنید یا هر کار دیگری که مایل هستید انجام دهید. با این اطمینان که همسرتان به شما متعهد است و می فهمد که شما زیر تنش قرار دارید این کارها را هر چدن بار که لازم می دانید تکرار کنید.
3. در فرآیند بیرون ریختن احساساتتان بپذیرید که مشکلی وجود دارد و فقط شما می توانید با آن برخورد کنید. به فکر راه هایی باشید که تا حدودی به شما آرامش دهد و سرحالتان بیاورد. هر چند که این کار بسیار دشوار است نباید اجازه دهید همه زندگی تان تحت تاثیر یک بحران قرار گیرد. برای کارهای نشاط بخش هم فرصت خاصی برای خود قائل شوید. برنامه زندگی تان را طوری تنظیم کنید که بخشی از اوقات شما صرف رسیدگی به بحران شود و بخش دیگر به انجام دادن کارهایی که خوشحالتان می کند اختصاص یابد.
4. اگر زمانی را برای رسیدگی به مشکل در نظر گرفته اید سعی کنید از این وقت به طور سازنده استفاده کنید. با همفکری شریکتان راهکارهای مناسب بیابید یا به جرح و تعدیل اوضاع بپردازید. شاید تنها کاری که از دستتان بر می آید این باشد که یک اتفاق دردآور را تحمل کنید. اگر با گزینه های متفاوتی روبه رو هستید شتاب زده و فقط برای رهایی یافتن موقتی از اضطراب، تصمیم گیری نکنید. عاقلانه و عامدانه، تصمیم گیری خود را تا زمانی به تعویق بیندازید که اطمینان یافته اید همه عواقب کار را سنجیده اید.
5. به خودتان برای بهبود یافتن فرصت بدهید. معمولاتنش ها به طور ناگهانی و بدون بر جا گذاشتن اثرات رنج آور برطرف نمی شوند. ممکن است تا مدتی حساس و رنجیده خاطر و خشمگین بمانید. ناراحتی هایتان را سر نزدیکان خود خالی نکنید اما احساساتتان را هم انکار نکنید. از روابط خود برای دریافت پشتیبانی سود بجویید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 28 فروردین 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 454 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بجای میان وعده های پرکالری انگور بخورید
  • از تراریخته‌ ها بیشتر بدانید
  • استفاده از عنوان “داروی خوراکی دسفرال ” موجب گمراهی تالاسمی ها می‌شود
  • عکس هایی از زردچوبه و خواص آن
  • داروي جلوگيري از ريزش مو به هنگام شيمي درماني ساخته شد
  • پیش بینی سکته قلبی در کمترین زمان
  • 12 نکته مهم درباره لکنت زبان و روش های درمان آن
  • همه مشکلات اطفال با دستشویی رفتن
  • محبوبترین ها

  • ناهنجاری در پاهای کودکان
  • اسباب بازی های مخرب
  • اخلاق بی ادبانه در اطفال
  • عوامل تاثیرگذار بر زبان گشودن کودک
  • مراقبت از جان نوزاد در برابر انواع آسیب ها
  • آمار تازه منتشر شده از کودک آزاری های اخیر
  • رابطه آهن با هوش و ادراک کودکان
  • فصول گرم سال و این بیماری ها برای کودک
  • رپورتاژ

  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما