he2982
دریافت میزان کافی از منیزیم می تواند باعث تنظیم ساعت خواب بدنتان شود از طریق خوراکی نیز می توانید میزان منیزیم مورد نیاز ببدنتان را تامین کنید

تلاش های اخیر محققان نشان می دهد منیزیم می تواند موجب بهبود چرخه خواب و بیداری فرد شود.

انسان ها برای داشتن عملکردی خوب در طول روز نیاز به خواب کافی دارند. کمبود خواب معمولا بر فعالیت های روزانه فرد تاثیر زیانباری دارد.

محققان دانشگاه ادینبرگ انگلستان در این مطالعه، فعالیت هر سلول انسانی جمع آوری شده را اندازه گیری کردند. آنها دریافتند سطح منیزیم در طول مدت چرخه ۲۴ ساعته خواب و بیداری، بالا و پایین می شود.

در کل طول روز، میزان منیزیم موجود در سلول ها رابطه مستقیمی با نحوه پیروی فرد از چرخه خواب و چگونگی و زمان کالری سوزی فرد دارد.

همچنین سطح منیزیم بر متابولیسم بدن هم تاثیر دارد: هرچقدر سطح متابولیسم بالاتر باشد، سلول ها بهتر از چرخه طبیعی خواب پیروی می کنند و در نیجه بهتر قادر به فرآوری انرژی هستند.

میانگین منیزیم مصرفی هر فرد در روز باید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم باشد که معمولا در بادام، دانه کنجد، دانه آفتابگردان، موز و شکلات تلخ یافت می شود.

ارسال شده در 28 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • در مسافرت های بهاری از این مواد استفاده کنید
  • به تعویق انداختن کارها و بی‌خوابی
  • خشونت آموزگار و ایجاد مشکلات روانی در دانش آموزان
  • حفاظت از گربه در سنین پایین
  • مقابله با باکتریهای بیماری زا با این الیاف
  • رفع ویار زنان باردار با این دارو
  • خواب و نقش حیاتی آن در سلامت روانی
  • رابطه ی میان مصرف ماهی و بیماری های عصبی
  • نیاز به ویتامین D در افراد با اضافه وزن زیاد و مبتلا به استئوآرتریت
  • کند کردن روال افزایش سن
  • آزمایشی خانگی و آسان جهت تشخیص انواع پوست
  • 4 شیوه برای دیرتر خراب شدن پیازچه
  • مواردی برای بالا رفتن وزن وبزرگی عضله
  • دیابتی ها مراقب مخفی ترین قندها در غذاهای روزمره باشند
  • لاغری پس از جراحی تعویض مفصل چه اثراتی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • بد بویی دهان را با هل درمان کنیم
  • ارتباط چرت زیاد با بیماری
  • مراقب گرمای خانه خدا باشید!
  • از بیهوش شدن بترسیم یا خیر؟
  • با یک آمپول سطوح کلسترول خون برای همیشه پایین می آید
  • خواب خوب و پیشگیری از سکته مغزی
  • 10 نکته صرفا جهت یادآوری, برای داشتن خواب شبانۀ بهتر
  • هشدارهای ناشی از تعریق در هنگام خواب
  • سوداوی ها اینگونه اند
  • گوش پاک کن به پرده گوش و كانال گوش آسيب مي‌زند
  • اثرات فتودینامیک تراپی در درمان سرطان و بیماری ها
  • نکات کلیدی کوچک ولی بسیار نتیجه بخش برای لاغر شدن
  • نقش هورمون ها در بدن
  • خريد انواع محصولات و لوازم آرایشی چینی ممنوع شد
  • برگشتن به تناسب اندام سابق چگونه ممکن است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است