4845
 خواب کم تاثیرات منفی زیادی روی بدنتان میگذارد کم خوابی می تواند باعث بروز اختلال در عملکرد مغز شما شود بدن شما به طور معمول به هشت ساعت خواب احتیاج دارد

در تمام طول هفته به خاطر کار زیاد نتوانسته‌اید به خوبی بخوابید و مدام به خود گفته‌اید که آخر هفته حسابی می‌خوابید و جبران می‌کنید. متأسفانه محققان معتقدند که برنامه‌ بدون خطای شما برای یک خواب راحت و تنظیم آن اصلا منطقی و معقول نیست و با ادامه‌ی این روند آسیب بیشتری به بدن خود وارد خواهید کرد. تلاش برای جبران تمام ساعت‌هایی که نخوابیده‌اید باعث ایجاد اختلال در ساعت بدن شما می‌شود، در واقع شما را تنبل و زودخشم کرده و استرس بیشتری در بدنتان ایجاد می‌کند.
بدن انسان به طور عادی به هشت ساعت خواب نیاز دارد. مسئله‌ی اختلال در خوابیدن تنها مسئله‌ای آزاردهنده نیست، بلکه می‌تواند به مغز شما هم آسیب وارد کند.
خوابیدن کمتر از هشت ساعت می‌تواند عملکرد شناختی و قابلیت شما در پردازش اطلاعات را برای روز بعد کاهش دهد. یکی از کارکردهای خواب، پاک کردن تمام داده‌ها و اطلاعات زائد شناختی از مغز شما در پایان روز است، بنابراین کم بودن میزان خواب یا عادت به نخوابیدن می‌تواند مشکلات جدی برای حافظه شما به همراه داشته باشد.
به جای تلاش برای خوابیدن تا بعد از ظهر در روز تعطیل، سعی کنید ساعت خواب بدنتان را به ساعت طبیعی خواب یعنی هشت ساعت نزدیک کنید، این یعنی تلاش کنید تا در روزهای تعطیل تا ۹ صبح بیدار شوید. داشتن یک الگوی خواب مناسب بیشترین مزیت را برای بدن شما دارد، در واقع این کار باعث می‌شود ساعت بدن‌تان همیشه در وضعیت متعادلی باشد.

#
ارسال شده در 6 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • هر آنچه لازم است درباره افت فشار خون بدانید
  • اهمیت ماساژ این نقاط از صورت
  • طرز استفاده از روغن بادام برای زیبایی موها
  • چگونه به روش دکتر اوز در 15 روز لاغر شویم
  • برای درمان عفونت کلیه چه نسخه های خانگی مفید است؟
  • طرز تهیه هینگل
  • راهنمای آیورودا به غذاهای زمستانی
  • ریشه های حیوان آزاری از نظر روانشناسان
  • اگر دچار افتاب سوختگی شدیم چکار کنیم
  • مصرف چه داروهایی باعث ایجاد پوکی استخوان می شود
  • تصاویر دستگاه اکسی متر
  • توصیه هایی مفید برای مبتلایان به آرتریت
  • گاهی اوقات نباید آب بنوشید
  • به خاطر فشار خونتان سیر بخورید
  • سلامت خود را با رعایت این نکات تضمین کنید
  • محبوبترین ها

  • با این مواد غذایی اعضای بدنتان را دچار پیری زود رس نکنید
  • افزایش سلامت دستگاه گوارش با کمک تغذیه
  • لواشک با رنگ های غیرمجاز خوراکی
  • فواید شگفت آور ژلاتین
  • قلب سالم، زندگی سالم
  • آسیب به مغز با تغذیه نادرست
  • آیا میوه با آبمیوه تفاوتی از لحاظ ارزش غذایی دارد؟
  • نکاتی مهم در مورد نحوه ی غذا خوردن
  • مناسب ترین روش برای طبخ سبزی جات
  • بررسی توصیه های نادرست تغذیه
  • درباره روزه ماه رمضان این موارد را بخاطر بسپارید
  • گوجه فرنگی و خواص آن را بهتر بشناسید
  • اگر فشار خون بالایی دارید از این خوراکی ها استفاده کنید
  • چند نکته ساده در رژیم غذایی روزانه
  • رژیم میگیرید و نتیجه نمی بینید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است