images

سلامتی مهم ترین سرمایه زندگی هر انسان است. به همین علت فعالیتهای ورزشی بخش مهمی از زندگی هر فرد را تشکیل می دهد. مطابق نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC)، عامل اصلی مرگهای ناشی از حمله قلبی، زندگی بدون تحرک است. انسان برای سلامت قلب خود باید فعالیت ورزشی داشته باشد. افرادی که زندگی کم تحرکی دارند بیش از کسانی که به طور پیوسته و منظم ورزش می کنند در معرض خطر حمله قلبی هستند.
افرادی که به طور منظم و مرتب ورزش می کنند سالم ترین قلبها و کمترین خطر بیماری قلبی را دارند. امروزه ثابت شده است که ورزش از جمله روشهای غیر دارویی برای سلامتی و پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی است. برخی از ورزشهای مناسب عبارت اند از: نرمشهای آمادگی جسمانی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، شنا، دویدن نرم، پیاده روی و…
مقدار ورزش با سن میزان لامت و تمرین قلبی، ارتباط مستقیم دارد. پیش از شروع هر برنامه ورزشی جدید لازم است با پزشک مشورت شود. ورزش را به صورت قسمتی از زندگی خود درآورید. از انجام ورزش لذت ببرید. اجرای یک ورزش مطلوب می تواند موجب حفظ آمادگی و سلامت دستگاه قلب و عروق شود. پیاده روی تا محل کار خود را امتحان کنید. کوشش کنید همه یا قسمتی از راه به طرف محیط کار یا تحصیل خود را پیاده بروید. به تدریج روزانه دو تا سه نرمش 15 دقیقه ای را هم با آن ترکیب کنید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 8 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • براونی پسته ای
  • راههای درمانی برای مسمومیت غذایی
  • معرفی محصولات تقویت کننده ابرو در بازار ایران
  • تنش نسبی است یا عینی
  • تغییر سبک زندگی برای افزایش هوش و ذهن
  • خطر دود عود و تنفس آن
  • رفع یبوست افراد روزه دار
  • راه حل قطعی درمان عرق سوز شدن در خانه
  • کار چندشیفته و این آسیب ها
  • چای خوردن زیاد و این آسیب ها
  • عکس هایی از قارچ و خواص آن
  • 6 نکته درباره چگونگی کمک والدین به کودکان در انتخاب دوست
  • تهدیدات خطرناک برای نوزادان نارس
  • از دست دادن بینایی با لنزهای زیبایی
  • داروهای خانگی موثر برای درمان دردهای سینه
  • محبوبترین ها

  • توليد داروي گياهي ضد سرطان معده در ايران
  • برخی از خاصیت های هل
  • برای تقویت کم‌کاری تیروئید این 5 روغن ضروریست
  • بایدها و نبایدها در زمینه حجامت
  • ترکیب طبیعی گیاهان آرام بخش
  • مختصری از تاریخچه طب سنتی در چین
  • دارچین و این توصیه های مهم
  • دمنوش بابونه و بهار نارنج چه منفعتهایی برای سلامتی دارد؟
  • مصارف مختلف زردچوبه برای پوست
  • آب زرشک طبیعی بی نظیر ترین خاصیت درمانی را دارد
  • آیا از درمان خانگی آسم اطلاعاتی دارید؟
  • توصیه هایی برای برطرف کردن عطش در این ماه
  • تناسب اندام و سلامتی با نوشیدن جوانه گندم
  • مریم گلی و یک دنیا تاثیرات مفید
  • اهمیت تازه بودن زنجبیل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است