878

تخم مرغ ییک غذای کامل محسوب می شود این ماده غذایی بسیار مفید و موثر برای بدن به شمار می رود ، از خوردن تخم مرغ غافل نشوید و در برنامه غذایی تان آن را بگنجانید

تخم مرغ نه تنها خوشمزه است- بلکه می توانند خلق و خوی تان را بهبود دهد، به ماده ی خاکستری مغزتان قوت بدهد و حتی در برابر سرطان مقاوم تان کند.

، بیشتر امریکایی ها بر اساس این تئوری پرورش یافته اند که تخم مرغ سرشار از کلسترولی است که عروق را مسدود می کند و خوردن آنها یقیناً بیماری عروق قلبی را افزایش می دهد. اما هنگامی که محققان دانشگاه ویک فورست بعضی از برترین مطالعات علمی را بررسی کردند، ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و بیماری قلبی پیدا نکردند. در حقیقت، بیشتر کارشناسان برجسته در حوزه ی سلامت، تخم مرغ را غذای کامل می دانند. سفیده و زرده ی تخم مرغ با هم فعالیت می کنند تا میزان زیادی از ویتامین های مهم، چربی های سالم، مواد معدنی کمیاب و مواد مغذی دیگر را برای شما فراهم کنند- همه در یک بسته ی مناسب و کم کالری.فهرست ذیل را بخوانید تا ۷ دلیل دیگر برای برگرداندن تخم مرغ به منوی غذایی تان را ببینید.

۱. بهبود سریع خلق و خوی

خبر خوب تخم مرغ حاوی ترکیب مفید اسیدهای چربی امگا ۳، روی، ویتامین های ب و ید است- این ها مواد مغذی هستند که با هم فعالیت می کنند تا با خستگی مقابله کنند و بدخلقی را از بین ببرند.
نکته ی مفید فریب تخم مرغ های فضای آزاد را نخورید. مرغ ها ممکن است هنوز هم در درون انبار قرار بگیرند ( ولی حداقل نه در قفس های کوچک)

۲. سیستم عضلانی تان را تقویت می کند

خبر خوب تخم مرغ یکی از بهترین منابع غذایی طبیعت است، که دارای پروتئین محافظ عضله است که در یک غذای کم کالری قرار گرفته است. ویتامین ب ۱۲ موجود در تخم مرغ نیز به انقباض ماهیچه کمک می کند- یک ضرورت برای مشتاقان باغبانانی.

نکته ی مفید فریب واژه ی طبیعی روی جعبه ی تخم مرغ را نخورید. تخم مرغ های طبیعی می توانند از مرغ هایی باشند که آنتی بیوتیک و خوارکی های دستکاری شده ی ژنتیکی، مصرف می کنند، دو ماده ی ممنوع در تخم مرغ های اورگانیک.

۳. مقاومت در برابر سرطان

خبر خوب طبق یک مطالعه ی جدید، زنانی که میزان بالایی کولین مصرف می کنند- یک ماده مغذی که در تخم مرغ یافت می شود- ۲۴ درصد کمتر احتمال دارد به سرطان سینه مبتلا شوند. یک تخم مرغ بزرگ حدود ۳۰ درصد کولین مجاز در جیره ی غذایی پیشنهادی تان. را دارا می باشد.

نکته ی مفید بیشتر کولین ها در زرده ی تخم مرغ جمع شده اند. پس مطمئن باشید تمام تخم مرغ را در املت مخلوط کنید.

۴. ذهن تان را تقویت می کند

خبر خوب کولین موجود در تخم مرغ، به هنگام افزایشِ رها شدنِ استیل کولین، کمک می کند حافظه تان را قوی نگه دارید یک انتقال دهنده ی عصبی که به مغزتان کمک می کند اطلاعات را ذخیره کند و بهتر به یاد بیاورد. تخم مرغ هایی که از مرغ های پرورش یافته در مراتع طبیعی به دست می آیند نیز حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری هستند که به تقویت مغزتان کمک می کند.

نکته ی مفید کشاورزی را پیدا کنید که پرندگان را در مراتع و با مکمل های خوراکی ارگانیک پرورش می دهد.

مرغ هایی که در چمن زار پرورش میابند تخم مرغ هایی تولید می کنند که دارای مقادیر زیادی ویتامین ای است- ویتامینی که با باور دانشمندان شما را از ابتلا به بیماری آلزایمر محافظت می کند.

۵. دیدتان را بهتر کنید

خبر خوب تخم مرغ منبع غنی از لوتئین و زیگزانتین است آنتی اکسیدان ّهایی که جلوی دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را می گیرد- فقط اطمینان حاصل کنید که زرده ی تخم مرغ را می خورید.

نکته مفید-برای یک وعده ی غذاییِ محافظ چشم خیلی قوی، کلم برگ یا اسفناجِ سرشار از لوتئین و زیگزانتین را در املت مخلوط کنید.

۶. لاغر شوید

خبر خوب در این جا یک روش خوشمزه برای کاهش وزن وجود دارد. محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا دریافتند هنگامی که افراد چاق حداقل ۵بار درهفته تخم مرغ را به عنوان صبحانه به نان شیرینی حلقوی ترجیح می دهند، ۶۵ درصد بیشتر وزن کم می کنند. و دانشمندان دانشگاه سنت لوییس کشف کردند که خوردن تخم مرغ در صبح باعث می شود کالری های کمتری در طول روز مصرف کنید.

نکته مفید- برچسب های ارگانیک، مورد تأیید سلامت حیوانات و تأیید شده برای انسان بر روی تخم مرغ ها، استفاده ی مکرر از آنتی بیوتیک های غذایی به مرغ ّها را قدغن کرده اند.

۷. جلوی انقراض را بگیرید

خبر خوب شما می توانید بر اساس تخم مرغی که برای خوردن انتخاب می کنید به حفظ نژادهای قدیمی مرغ کمک کنید. کشاورزی صنعتی معمولا از یک یا دو نژاد مرغ استفاده می کند- که گوناگونیِ گونه ها را تهدید می کند. خوشبختانه، تقاضا برای تخم مرغ های دارای نژاد اصیل موجی در نژادهای دیگر ایجاد می کند- بعضی نژادهایی که در معرض انقراض بوده یا هستند.
منبع:بایسیکلینگ

ارسال شده در 8 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت تحریک همسر به رابطه جنسی
  • همه چیز درمورد ارتباط نوزاد با والدینش
  • معرفی دراز و نشست های جدید برای زیبایی اندام ( تصویری)
  • ویتامین ب 6 و یک دنیا فایده
  • یک دنیا خاصیت برای انبه
  • افزایش هوش و خلاقیت فردی
  • جلوی نابینایی در پیری را بگیرید
  • از روی لباس پوشیدن هر مرد به شخصیتش پی ببرید!
  • چگونه سمبوسه را رژیمی درست کنیم؟
  • امان از دمنوش هایی که این روزها همه جا هستند!
  • شادتر و سرحال تر شدن
  • نکات جالب در مورد دژاوو
  • دوام لاک ناخن را چطوری زیادتر کنیم
  • قوی تر شدن استخوان با لبنیات امکان پذیر نیست!
  • مزایای مختلف مصرف میوه خشک
  • محبوبترین ها

  • پیشنهادات تغذیه ای نامناسب
  • با دیدن این خوراکی ها پا به فرار بگذارید
  • همه چیز در مورد تاثیرات بستنی بر روی وزن افراد
  • فواید جراحی کاهش وزن برای بانوان
  • نیازهای بدن یک گیاهخوار
  • آیا برای بیماران نقرسی روزه ضرر دارد؟
  • نقش خرما در رفع خستگی
  • با این ویتامین ها سلامت استخوان های خود را تضمین کنید
  • مصرف زیاد سویا و این آسیب ها
  • چاق ها فیلم هیجانی نبینند!
  • اگر می خواهید سرحال باشید ، این ویتامین ها را استفاده کنید
  • چطور غذا بخوریم که انرژیمان هدر نرود
  • خوردنیها و نخوردنیهای عصرانه
  • چرا غذای رستورانها به تناسب اندام آسیب می رساند
  • تاثیر برخی مواد خوراکی بر اخلاق
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است