نوشیدن آب قبل از غذا خوردن نوشیدن آب مصرف آب در ناشتا آب گرم اهمیت نوشیدن آب آب خوردن با معده خالی

خانم ها باید نسبت به نوشیدن آب دقت بیشتری داشته باشند چون در صورت کاهش مقدار آب بدنشان دچار آسیب های مختلفی خواهند شد این امر در بین بانوان بسیار شایع شده است

 

یکی از روش‌های پیشگیری از بیماری و حفظ سلامتی، مصرف درست مایعات و کنترل چرخه آب در بدن است. شرکت آب دماوند به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آب بسته‌بندی در کشور، به‌منظور بالابردن سطح آگاهی جامعه در ارتباط با مصرف آب، تاکنون تحقیقات و فعالیت‌های بسیاری در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف آب، ترتیب داده است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهند که نوشیدن آب کافی در طی روز می‌تواند تأثیر به‌سزایی در کنترل سوخت‌وساز بدن، محافظت از کلیه‌ها و پیشگیری از سر درد داشته باشد.

مصرف ناکافی مایعات
بر اساس تحقیقات شرکت آب دماوند مبنی بر مصرف مایعات در جمعیت بزرگ‌سالان شهر تهران، 10 درصد مردان و 25 درصد زنان در روز، کمتر از 1.2 لیتر مایعات می‏نوشند که این مقدار بسیار کمتر از حد استاندارد برای سلامت بدن است. این آمارها نشان می‌دهند که در میان شهروندان تهرانی، زنان در مقایسه با مردان، بیشتر در معرض خطرات ناشی از مصرف ناکافی مایعات قرار دارند. بنا به توصیه سازمان بهداشت جهانی، افراد باید روزانه 2.2 لیتر آب بنوشند. این درحالی است که مصرف روزانه کمتر از 1.2 لیتر مایعات در میان شهروندان تهرانی کم‌نوشی به شمار می‌آید.

محافظت از کلیه
امروزه بسیاری از مشکلات جسمی و بیماری‌ها در نتیجه مصرف ناکافی مایعات به وجود می‌آیند. با توجه به اهمیت آشامیدن آب کافی و ارتباط آن با سلامتی کلیه‌ها، شرکت آب دماوند، در سال‌های گذشته، مطالعه‏ای پیرامون میزان مصرف آب ساکنان شهر تهران انجام داده است. نتایج این مطالعات نشان می‌دهند که در بیشتر بیماران مبتلا به سنگ کلیه، مصرف کم مایعات و به‌خصوص آب، یکی از عوامل اصلی این بیماری بوده است. بسیاری از پزشکان، آشامیدن آب را بیش از هر نوشیدنی دیگری برای جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه توصیه می‌کنند.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از تحقیق شرکت آب دماوند، 48 درصد از مردان و 50 درصد از زنان در ایران در مقایسه با توصیه‌هاى اداره ایمنى موادغذایى کشورهاى اروپایى (EFSA)، روزانه کمتر از میزان توصیه‌شده، آب مصرف مى‌کنند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهند میانگین مصرف کل مایعات در میان شهروندان تهرانی 1.9 لیتر در روز است. با وجود این‌که میانگین مصرف آب در میان جمعیت بزرگ‌سالان شهر تهران عدد امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد، اما باید گفت حدود 60 درصد از افراد، کمتر از دو لیتر مایعات در روز مصرف می‌کنند.

نوشیدن آب به میزان کافی آب

احساس خستگی، بدن درد و گرفتگی عضلات، سردرد، بی‌حوصلگی، زودرنجی و احساس تهوع و سرگیجه نشانه‌هایی هستند که از کمبود آب بدن خبر می‌دهند. گفتنی است کم شدن آب بدن سرعت سوخت‌وساز بدن را تا سه درصد کاهش می‌دهد.
باید توجه کرد آب یکی از اصلی‌ترین عوامل جریان خون در بدن است که مواد مغذی و اکسیژن را به تمام اعضا بدن می‌رساند به همین دلیل نوشیدن میزان کافی مایعات در طی روز می‌تواند موارد بسیاری که ممکن است به سلامتی افراد آسیب برساند را برطرف کند.

ارسال شده در 9 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برخی روش های غلط برای کاهش وزن
  • اهمیت فاصله بین دو بارداری
  • پیشگیری از پیری با نور خورشید
  • آمبولی ریوی – تشخیص، علائم و درمان
  • بهترین ویژگی های کت و شلوارهای مردانه
  • اگر دوقلو یا چندقلو باردارید بخوانید!
  • نیمی از بیماری های غیرواگیر توسط مردم قابل پیشگیری است
  • معرفی ۱۰ دانشگاه برتر کشور در زمینه تولید علم
  • محبوبترین ها

  • تولد نوزاد اهل اندیمشک در آمبولانس
  • عدم اشتیاق و بی حوصلگی دانش آموزان استرالیایی
  • سنگ کلیه داران نوشابه نخورند
  • توصیه های بهداشتی ذبح دام در عید قربان
  • استعداد آقایان در کاهش وزن بیشتر است
  • با این حرکات به لاغری موضعی در ران ها دست یابید
  • از خواص غذایی برنج تیره چه می دانید
  • آشنایی با منابع ویتامین B12
  • رپورتاژ

  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    مزایای استفاده از هل
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است