کفش نامناسب فشار غیر طبیعی به فاشیای کف پا راه رفتن زیاد روی سطوح سفت درد پاشنه خار پاشنه چاقی و اضافه وزن‌ X سفتی یا کوتاهی عضلات پشت ساق پا‌ التهاب فاشیای کف پا

 چرا دچار پادرد می شویم این عارضه در اثر چه مشکلاتی پدید می آید چگونه می توانیم از ایجاد این عارضه پیشگیری کنیم روش های مختلف مراقبت از پاها کدامند

برای استوار ماندن هر نوع چیزی نیاز به یک پایه محکم است از ساختمان گرفته تا لوازم چوبی. برای حفظ تعادل بدن به پا هایی قوی نیاز است. در حالی که پاهایی ضعیف با علایمی چون درد اسپاسم ، احساس سوزش، بی حسی، ورم ، عدم تعادل در بدن و… باعث خستگی مفرط می شود. این امر به عدم فعالیت و افزایش بیماری های متعدد مزمن و کاهش طول عمر منجر می شود اما با انجام دادن ورزش و تغذیه مناسب، می توان با ضعف پاها مقابله کرد.

 اما سوالی که پیش می آید این است که چرا گاهی دچار ضعف در پاها می شویم و چگونه می توان عضلات پا را تقویت کرد؟ ضعف عضلات پاها می تواند به خستگی کلی و خفیف یا حتی فلجی کامل در یک یا هر دوپا منجر شود. اما شایع ترین علت های بروز این ناراحتی:

عدم فعالیت طولانی عضلات :
این عامل یکی از شایع ترین علت های ضعف است و برای برطرف کردن آن و تقویت عضلات ضعیف می توانید روزی حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید.
یوگا، شنا، دوی آرام و …نیز فعالیت های دیگر تقویت کننده عضلات است.در صورتی که برای ورزش کردن مشکل دارید هر چه زودتر به متخصص فیزیو تراپی مراجعه کنید.

فشرده شدن ستون فقرات عصب:
در این مواقع مراجعه به یک متخصص فیزیوتراپی لازم است.
این متخصصان ماساژ آرام را که با ایجاد جریان خون باعث پخش شدن ماده مغذی به طور مساوی در بدن می شود توصیه می کنند.

بیماری عصبی عضلانی:
علاوه بر درمان های توصیه شده از سوی متخصصان فیزیوتراپی، باید به برخی ورزش های ملایم مانندبلند کردن پاها در حالی که در حالت صاف قرار دارد ( البته پس از مشورت با پزشک) اقدام کنید .

ضعف در پا و مصرف دارو:
برخی دارو ها باعث ضعف در پا می شود.در این موارد پزشکان برخی ورز ش های مخصوص را تجویز می کند.

کمبود ویتامین D:
نتایج بررسی ها نشان می دهد این کمبود عضلات پا را ضعیف می کند.اشعه ماورای بنفش خورشید به بدن در ساخت این ویتامین کمک می کند.بنابر این قرار گرفتن در معرض نور خورشید اول صبح آن هم به مدت 10-15 دقیقه باعث تقویت پا می شود.مصرف ماده غذایی غنی از ویتامین D،مانند ماهی سالمون، ساردین، شیر غنی شده، آب پرتقال یا غلات در صبحانه را افزایش دهید .

کمبود آب بدن:
یکی از علت های عمده ضعف و گرفتگی پا کم آبی است.مصرف مایعات به ویژه آب و مصرف میوه های آب دار برای آبرسانی و تقویت عضلات پا بسیار مهم است.مصرف شیر نیز که غنی از کلسیم است برای تقویت استخوان ها لازم است.

افراط در فعالیت:
در کار هایی که به ایستادن روی پا نیاز است افراط نکنید و سعی کنید بین کار به خود استراحت دهید تا عضلات تقویت شود.

برخی از بیماری ها:
دیابت ،کم خونی و… می تواند ضعف واسپاسم عضلانی در پا ایجاد کند.یک برنامه غذایی مناسب همراه با مصرف دارو تجویز شده از سوی پزشک می تواند در برطرف کردن این ناراحتی موثر واقع شود.

روزنامه خراسان

 

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 12 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • از میوه های تابستانی ترافل درست کنید
  • سن هجوم اختلالات روانی و شخصیتی
  • دانستنی هایی مهم در رابطه با خامه صبحانه
  • جلسه کمیته اضطرار آلودگی تشکیل می شود
  • پیراشکی خانگی با طعم گوشت
  • کدام ورزشها باعث خمیدگی پشت میشوند؟
  • جراحی بینی چه عوارض تنفسی دارد؟
  • عطسه و این اطلاعات جالب
  • محبوبترین ها

  • شیوه جدید برای تست محصولات تازه !
  • معنا و مفهوم باران اسیدی چیست؟
  • خواص پلیمر برای مغز انسان
  • 8 موردی که نشان می دهد به تلفن همراهتان اعتیاد پیدا کرده اید
  • افراد هوشمند و تجربه عمری طولانی
  • تاریخچه بوجود آمدن اثر انگشت
  • عنصر و حقایقی خواندنی پیرامون آن
  • بدون باز کردن کتاب؛ آن را مطالعه کنید
  • رپورتاژ

  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است