57598884_XS

 چرا دچار پادرد می شویم این عارضه در اثر چه مشکلاتی پدید می آید چگونه می توانیم از ایجاد این عارضه پیشگیری کنیم روش های مختلف مراقبت از پاها کدامند

برای استوار ماندن هر نوع چیزی نیاز به یک پایه محکم است از ساختمان گرفته تا لوازم چوبی. برای حفظ تعادل بدن به پا هایی قوی نیاز است. در حالی که پاهایی ضعیف با علایمی چون درد اسپاسم ، احساس سوزش، بی حسی، ورم ، عدم تعادل در بدن و… باعث خستگی مفرط می شود. این امر به عدم فعالیت و افزایش بیماری های متعدد مزمن و کاهش طول عمر منجر می شود اما با انجام دادن ورزش و تغذیه مناسب، می توان با ضعف پاها مقابله کرد.

 اما سوالی که پیش می آید این است که چرا گاهی دچار ضعف در پاها می شویم و چگونه می توان عضلات پا را تقویت کرد؟ ضعف عضلات پاها می تواند به خستگی کلی و خفیف یا حتی فلجی کامل در یک یا هر دوپا منجر شود. اما شایع ترین علت های بروز این ناراحتی:

عدم فعالیت طولانی عضلات :
این عامل یکی از شایع ترین علت های ضعف است و برای برطرف کردن آن و تقویت عضلات ضعیف می توانید روزی حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید.
یوگا، شنا، دوی آرام و …نیز فعالیت های دیگر تقویت کننده عضلات است.در صورتی که برای ورزش کردن مشکل دارید هر چه زودتر به متخصص فیزیو تراپی مراجعه کنید.

فشرده شدن ستون فقرات عصب:
در این مواقع مراجعه به یک متخصص فیزیوتراپی لازم است.
این متخصصان ماساژ آرام را که با ایجاد جریان خون باعث پخش شدن ماده مغذی به طور مساوی در بدن می شود توصیه می کنند.

بیماری عصبی عضلانی:
علاوه بر درمان های توصیه شده از سوی متخصصان فیزیوتراپی، باید به برخی ورزش های ملایم مانندبلند کردن پاها در حالی که در حالت صاف قرار دارد ( البته پس از مشورت با پزشک) اقدام کنید .

ضعف در پا و مصرف دارو:
برخی دارو ها باعث ضعف در پا می شود.در این موارد پزشکان برخی ورز ش های مخصوص را تجویز می کند.

کمبود ویتامین D:
نتایج بررسی ها نشان می دهد این کمبود عضلات پا را ضعیف می کند.اشعه ماورای بنفش خورشید به بدن در ساخت این ویتامین کمک می کند.بنابر این قرار گرفتن در معرض نور خورشید اول صبح آن هم به مدت 10-15 دقیقه باعث تقویت پا می شود.مصرف ماده غذایی غنی از ویتامین D،مانند ماهی سالمون، ساردین، شیر غنی شده، آب پرتقال یا غلات در صبحانه را افزایش دهید .

کمبود آب بدن:
یکی از علت های عمده ضعف و گرفتگی پا کم آبی است.مصرف مایعات به ویژه آب و مصرف میوه های آب دار برای آبرسانی و تقویت عضلات پا بسیار مهم است.مصرف شیر نیز که غنی از کلسیم است برای تقویت استخوان ها لازم است.

افراط در فعالیت:
در کار هایی که به ایستادن روی پا نیاز است افراط نکنید و سعی کنید بین کار به خود استراحت دهید تا عضلات تقویت شود.

برخی از بیماری ها:
دیابت ،کم خونی و… می تواند ضعف واسپاسم عضلانی در پا ایجاد کند.یک برنامه غذایی مناسب همراه با مصرف دارو تجویز شده از سوی پزشک می تواند در برطرف کردن این ناراحتی موثر واقع شود.

روزنامه خراسان

 

ارسال شده در 12 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • اختلال انطباقی (تطبیق پذیری) در بیماری افسردگی
  • نکات مهم قبل از سوراخ کردن گوش
  • اعتیاد گریبانگیرکودکان کار
  • علل مختلف برای بروز تنبلی در چشم
  • حراج استوک های قدیمی علی کریمی برای کودکام اوتیسم
  • دانسته هایی درباره ژن چاقی
  • فوایدی چند از آب درمانی
  • نظریه های وابسته به هیجان
  • چرا باید لیمو ترش بخوریم
  • ارتقاء آگاهی نسبت به غذا با تمرین های هوشیارانه
  • شیوه ای جدید برای کنار گذاشتن سیگار
  • هرگز گربه ها را داخل خانه راه ندهید
  • همه چیز درباره آغوشی برای نوزاد
  • معرفی و عوارض جانبی داروی فیناستراید
  • معجزه گیاه گز روغن برای درمان سرطان
  • محبوبترین ها

  • همه چیز درباره اختلالات چربی خون
  • با انجیر سنگ کلیه را از بین ببرید
  • درمان انسداد عروق کرونری قلب با طب سنتی
  • این دانه کوچک خواص بسیار مهمی دارد بخوانید
  • برای درمان میگرن چه میوه ای بخوریم
  • اهمیت تغذیه از نگاه قرآن
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شویم
  • قهوه سبز و این همه خاصیت
  • اهمیت تازه بودن زنجبیل
  • خواص روغن رزماری | rosemary
  • اثرات مهم گل شاه پسند
  • هر شب داخل جورابتان پیاز بگذارید
  • نوشیدن غنی از منیزیم
  • آب کدو حلوایی چه فوایدی برای ما دارد؟
  • مباحثی درباره عارضه داروهای گیاهی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است