health2

دانشمندان دریافته اند که بین سلامت جسم و مرگ ناشی از بیماریها، به ویژه بیماریهای قلب و عروق رابطه ای مستحکم وجود دارد. ورزشهای ملایم همچون پیاده روی می توانند خطر بروز حمله قلبی را کاهش دهد. پیاده روی همگانی منظم و مرتب یکی از بهترین و مناسب ترین ورزشها برای تقویت قلب است. بنابراین برای تقویت و بهبود کار دستگاه قلب و عروق پیاده روی توصیه می شود، زیرا با این نوع فعالیت بدنی ضربان قلب آهسته و قوی می شود. ورزش و از جمله پیاده روی بر روی بسیاری از عوامل خطرساز که کارآیی دستگاه قلب و عروق را با خطر مواجه می کند اثر مثبت می گذارد.
پیاده روی همگانی، به عنوان یک ورزش هوازی می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش دهد. دکتر دین اورنیش، معروف ترین متخصص قلب معتقد است که روزی سی دقیقه پیاده روی احتمال مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی را به اندازه هفته ای 70-50 کیلومتر دویدن کاهش می دهد و دکتر اورنیش این نظریه را در یکی از نظریات خیلی معروف خود اعلام داشته است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 12 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • افکار شاد و لذت بردن از زندگی
  • چگونه با تغذیه مناسب قلب سالمی داشته باشیم؟
  • سرطان پروستات و دیگر سرطان های مربوط به آن
  • فشار خون در فرزندانتان را جدی بگیرید
  • تغذیه مناسب برای غیرفعال کردن هورمون های استرس و چاقی
  • اگر زود خسته می شوید از بیماریهای کبدی غافل نشوید
  • حمله گرمایی و پیامدهای آن
  • آموزش ساخت لاک ناخن در منزل با کمترین امکانات
  • برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 امید به زندگی چگونه است؟
  • ارتباط ورزش روزانه با سلامتی قلب
  • علت گزگز کردن دست و پا
  • آموزش های لازم برای داشتن فرزندی باهوش
  • آیا ماهی در روند استخوان سازی تاثیر گذار است؟
  • هوس چیزهای شیرین میکنید؟ حتما بخوانید
  • با تغذیه مناسب درد زانو خود را کنترل کنید
  • محبوبترین ها

  • اهمیت قرار دادن قارچ در غذای روزانه
  • بررسی شیر های سنتی با صنعتی
  • 3 اسموتی خوشمزه برای سم زدایی بدن
  • عوارض قند بر روی سلامتی بچه ها
  • با شام نخوردن وزنتان پایین نمی آید
  • خانمها با تغذیه سالم خود را لاغر کنید
  • در سلامت قلب چه شیوه هایی درست است
  • چرا برخی آدامس ها مثل پلاستیک هستند
  • مواد غذایی که می توانند مانند مسکن عمل کنند
  • چرا گریپ فروت مانع افزایش وزن می شود؟
  • چربی اضافی ممکن است در سلول های بدنتان ساخته شود
  • کدام مواد غذایی نیازی به نگهداری در یخچال ندارند؟
  • اگر در گذشته سرطان سینه داشته اید و درمان شده این تغذیه ها مختص شماست
  • فهرست مکمل های طبیعی برای کاهش وزن
  • کالری مناسب برای هر شخص به چه صورت باید باشد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است