850234_156

چه روش هایی می توانند در رفع خستگی به ما کمک کنند استراحت مفید باید چگونه صورت بگیرد به گونه ای که پس از ان انرژی دوباره ای برای بقیه روزمان داشته باشیم

استراحت در یاد گرفتن بایدها به شما کمک می کند. بسیاری از ما مدام در حال کار کردن هستیم و کمتر می توانیم استراحت کنیم. و همیشه بابت این که می توانیم کارهایمان را زودتر تمام کنیم خوشحالیم و خودمان را دلداری می دهیم. گاهی اوقات زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهید می توانید به راه حل هایی برای کارهایتان دست یابید. در این زمان کمی آهسته تر پیش بروید، متوقف شوید، پاها را دراز کنید و کمی استراحت کنید. وقتی استراحت نمی کنید خسته می شوید و از نفس می افتید و نه برای خودتان نه برای دیگران مفید واقع نمی شوید.

اما زمانی که استراحت می کنید انرژی و آمادگی ذهنی بیشتری خواهید داشت. درمقابل مشکلات انعطاف بیشتری پیدا می کنید. صبور می شوید و تمایل بیشتری به کمک به دیگران پیدا خواهید کرد.

و اما چگونه به خودمان استراحت بدهیم؟

حساب کنید که به غیر از زمان خواب زمان استراحتتان چقدر است. زمانی که به هیچ کاری مشغول نیستید، زمانی که بدون استرس و فشارهای فکری و در کمال آرامش بدون این که به کارهای ناتمام فکر کنید ریلکس هستید. شاید به اندازه کافی زمان استراحت ندارید.سپس ترس های بی دلیلی که از استراحت دارید شناسایی کنید. اگر به استراحت بپردازم مردم درباره من قضاوت می کنند، کارهایم عقب می مانند و دیگران را ناامید می کنم.

اکنون دوستی شجاع و مهربان را تصور کنید که نگران شماست و دلایل شما برای استراحت نکردن هایتان را می داند. پاسخ این دوست به شما چه خواهد بود؟ همچنین می توانید به ندای درونتان درباره شما و زمان استراحت شما گوش دهید.تصور کنید اگر به ندای درونتان گوش دهید چه فوایدی برای شماخواهد داشت. بنابراین استراحت های بیشتری را در برنامه های روزانه خود قرار دهید. پیش از اتمام یک وظیفه وظیفه جدیدی را متقبل نشوید. به خودتان فرجه بدهید و ذهنتان را از کشمکش های درونی و شکایات درباره خودتان و دیگران خالی کنید. از جمله کارهایی که برای این برنامه ریزی می توانید انجام دهید:

هنگامی که بیدار می شوید هدفی که در زندگی دارید به ذهن بیاورید. هر هدفی که می خواهد باشد فقط خودتان را در هدفتان تصور کنید گویی آن را بدست آورده اید.

هنگام غذا چند دقیقه قبل از غذاخوردن متوقف شوید و سکوت کنید.

به فاصله کمی که بین دم و بازدم هست دقت کنید و هنگام استراحت روی آن تمرکز کنید.

پس از این که یکی از کارهایتان را به اتمام رساندید کمی استراحت کنید سپس کار جدیدی را شروع کنید.

به خودتان قول دهید که هر روز چند دقیقه ای را در سکوت کامل در حالی که هیچ کاری انجام نمی دهید بمانید.گهگاهی ذهنتان را تشویق به استراحت کنید. به خودتان بگویید مشکلات همیشه هستند می توانم بعدا به آن ها بپردازم. مغز ما انسان ها درست مثل ماهیچه ها می ماند و گاهی اوقات برای بازسازی خود نیاز به استراحت و توقف دارد.زمانی که استراحت می کنید غرق در لذت استراحت شوید و بگذارید در شما نفوذ کند. درست مثل بارانی که بر زمینی تشنه می بارد.

وب‌سایت بدونیم

ارسال شده در 17 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • اعتراض رادیولوژیست ها به تصمیم وزارت بهداشت
  • انتخاب چربی های سالم
  • چندگونگی یادگیری
  • آنتی بیوتیک ها تعادل میکروب های روده را بر هم می زنند
  • شکستگی آلت تناسلی و ارتباط آن با نعوظ در خواب
  • سن شیوع ابتلا به اختلال سلوک
  • سیمیت سوسیس و پنیر مخصوص ماه رمضان
  • آموزش صحیح شست و شو تا خشک کردن موها
  • آیا برای مردان هم مانیکور لازم است؟
  • روش مراقبت از پارگی دهانه واژن بعد از زایمان طبیعی
  • اهمیت مراقبت خوراکی برای برخی مواد غذایی
  • چگونه مخالفت خود را بر زبان بیاوریم
  • خلاصه ای از کتاب “روان شناسی کمرویی “
  • چگونه از لوبیا سبز خوراک رژیمی درست کنیم
  • به شما خواهیم گفت چگونه قدرشناسی منجر به خوشبختی می شود؟
  • محبوبترین ها

  • تربیت فرزند را به تنهایی به عهده نگیرید
  • نوع موی هر فرد و روانشناسی وی
  • افرادی که گریه می کنند از نظر ذهنی قوی تر هستند
  • دیدگاه منفی زن افسرده به دنیای پیرامون
  • زمانیكه عشق از بین می رود
  • تاثیرات مستقیم استرس بر روی پوست افراد
  • با دروغ گفتن همسر چیکار کنیم؟
  • کاهش درد فراق و جدا شدن
  • رواح بی رویه اختلال بی اشتهایی عصبی
  • تیرگی روابط تازه عروس و دامادها با این عوامل
  • درباره اراده چه میدانید
  • صحبت درباره هزینه های زندگی با همسر آینده
  • ارتباط ترس از دست دادن علاقه اعضاء خانواده با اضطراب عملکرد
  • تاثیرات مهم و مفید زندگی در زمان حال
  • زندگی زوجین بدون روابط عاشقانه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است