دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو

رفع خستگی خستگی مدام بی حالی بهتر شدن حال روحی احساس خستگی دائمی

چه روش هایی می توانند در رفع خستگی به ما کمک کنند استراحت مفید باید چگونه صورت بگیرد به گونه ای که پس از ان انرژی دوباره ای برای بقیه روزمان داشته باشیم

استراحت در یاد گرفتن بایدها به شما کمک می کند. بسیاری از ما مدام در حال کار کردن هستیم و کمتر می توانیم استراحت کنیم. و همیشه بابت این که می توانیم کارهایمان را زودتر تمام کنیم خوشحالیم و خودمان را دلداری می دهیم. گاهی اوقات زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهید می توانید به راه حل هایی برای کارهایتان دست یابید. در این زمان کمی آهسته تر پیش بروید، متوقف شوید، پاها را دراز کنید و کمی استراحت کنید. وقتی استراحت نمی کنید خسته می شوید و از نفس می افتید و نه برای خودتان نه برای دیگران مفید واقع نمی شوید.

اما زمانی که استراحت می کنید انرژی و آمادگی ذهنی بیشتری خواهید داشت. درمقابل مشکلات انعطاف بیشتری پیدا می کنید. صبور می شوید و تمایل بیشتری به کمک به دیگران پیدا خواهید کرد.

و اما چگونه به خودمان استراحت بدهیم؟

حساب کنید که به غیر از زمان خواب زمان استراحتتان چقدر است. زمانی که به هیچ کاری مشغول نیستید، زمانی که بدون استرس و فشارهای فکری و در کمال آرامش بدون این که به کارهای ناتمام فکر کنید ریلکس هستید. شاید به اندازه کافی زمان استراحت ندارید.سپس ترس های بی دلیلی که از استراحت دارید شناسایی کنید. اگر به استراحت بپردازم مردم درباره من قضاوت می کنند، کارهایم عقب می مانند و دیگران را ناامید می کنم.

اکنون دوستی شجاع و مهربان را تصور کنید که نگران شماست و دلایل شما برای استراحت نکردن هایتان را می داند. پاسخ این دوست به شما چه خواهد بود؟ همچنین می توانید به ندای درونتان درباره شما و زمان استراحت شما گوش دهید.تصور کنید اگر به ندای درونتان گوش دهید چه فوایدی برای شماخواهد داشت. بنابراین استراحت های بیشتری را در برنامه های روزانه خود قرار دهید. پیش از اتمام یک وظیفه وظیفه جدیدی را متقبل نشوید. به خودتان فرجه بدهید و ذهنتان را از کشمکش های درونی و شکایات درباره خودتان و دیگران خالی کنید. از جمله کارهایی که برای این برنامه ریزی می توانید انجام دهید:

هنگامی که بیدار می شوید هدفی که در زندگی دارید به ذهن بیاورید. هر هدفی که می خواهد باشد فقط خودتان را در هدفتان تصور کنید گویی آن را بدست آورده اید.

هنگام غذا چند دقیقه قبل از غذاخوردن متوقف شوید و سکوت کنید.

به فاصله کمی که بین دم و بازدم هست دقت کنید و هنگام استراحت روی آن تمرکز کنید.

پس از این که یکی از کارهایتان را به اتمام رساندید کمی استراحت کنید سپس کار جدیدی را شروع کنید.

به خودتان قول دهید که هر روز چند دقیقه ای را در سکوت کامل در حالی که هیچ کاری انجام نمی دهید بمانید.گهگاهی ذهنتان را تشویق به استراحت کنید. به خودتان بگویید مشکلات همیشه هستند می توانم بعدا به آن ها بپردازم. مغز ما انسان ها درست مثل ماهیچه ها می ماند و گاهی اوقات برای بازسازی خود نیاز به استراحت و توقف دارد.زمانی که استراحت می کنید غرق در لذت استراحت شوید و بگذارید در شما نفوذ کند. درست مثل بارانی که بر زمینی تشنه می بارد.

وب‌سایت بدونیم

5 1000
ارسال شده در 17 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع عمومی
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x