running-feet-feature
افراد دونده چه مراقبت هایی باید در این زمینه در نظر بگیرند وقتی در حال دویدن هستند بهتر است از چه نکاتی پیروی کنند تا به کیفیت و تاثیرگذاری ورزش خود بیافزایند

بسیاری از دوندگان فقط به تمرین‌های مربوط به دویدن و افزایش توانایی در تکنیک‌های دویدن از جمله سرعت و درست گام برداشتن توجه می‌کنند با این حال اینکه دوندگان در زمان‌هایی که نمی‌دوند، چه تمرین‌هایی انجام دهند بسیار مهم است.

آنچه که دوندگان باید بر روی آن‌ تمرکز کنند این است که هنگامی که نمی‌دوند باید چه کار کنند.

به گزارش My Fitness pal،ورزش‌های زیر می‌توانند موثر باشند:

1- تمرین بر روی بخش میانی بدن:

قدرتمند کردن عضلات شکم، کمر و لگن می‌تواند به تعادل بیشتر بدن کمک کند. اگر به هنگام دویدن حالت درست بدن حفظ شود کمتر به مفاصل فشار می‌آید.

2- تمرین با وزنه:

انجام ورزش‌های استقامتی روشی موثر برای افزایش قدرت برای دویدن است. انجام اسکات و لانژ همراه با وزنه به دویدن بدون درد کمک می‌کند. در صورتی که عضلات پا قدرتمندتر باشند آسیب کمتری به مفاصل زانو وارد می‌شود.

3- انجام تمرین‌های کوتاه مدت و شدید (اینتروال):

انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید با داشتن ریکاوری به افزایش استقامت منتهی می‌شود. می‌توانید برای انجام این نوع تمرین بر روی سر بالایی بدوید. بهتر است که 15 ثانیه ورزش کنید و 15 ثانیه ریکاوری انجام دهید.

4- تمرین‌های مربوط به انعطاف‌پذیری:

انجام یوگا و استفاده از فوم رولی برای افزایش انعطاف‌پذیری مفید است. در صورتی که در طول هفته روزی برای استراحت دارید می‌توانید بر روی این تمرین‌ها تمرکز کنید. برای مثال عضلات خم کننده لگن نیاز به انعطاف دارند و در صورتی که این عضلات خشک باشند، بدن به هنگام دویدن در موقعیت درستی قرار نمی‌گیرد و درد ایجاد می‌شود.

5- استراحت:

در صورتی که بدن زمان کافی برای استراحت نداشته باشد، نمی‌تواند خود را ترمیم کنند. به این ترتیب آسیب دیدگی، خستگی و ضعف ایجاد می‌شود. بهتر است در طول هفته یک یا دو روز استراحت داشته باشید.

ایسنا ،

ارسال شده در 25 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • با توجه به وضعیت اجابت مزاجتان از سلامت خود آگاهی یابید
  • فلزات چطوری دچار زنگ زدگی می شوند؟
  • داروی توماسیتینیب اگزما را هم درمان می کند
  • بیماری قلبی و خطر غیر قابل کنترل
  • بهترین و طبیعی ترین مهار کننده‌های اشتها
  • توصیه های زیبایی از زبان بهترین پزشک های زیبایی تهران
  • مهارت صحیح نه گفتن به کودک را بیاموزیم
  • در آزمایشگاه INR را چگونه محاسبه می کنند؟
  • سرطان کیسه صفرا و مقابله با آن
  • موهایتان را با نوشابه صاف کنید
  • با بدترین مواد غذایی و رژیم های غذایی آشنا شوید
  • همه چیز درمورد خاصیت های گلپر
  • نکاتی درمورد محافظت از این گروه سنی
  • استفاده درست و اصولی از عصای زیر بغل
  • ناسالم ترین خورد و خوراک در ماه رمضان
  • محبوبترین ها

  • رموز مراقبت از سبزیجات
  • هله هوله و تنقلات ؛مفید برای سالمندان
  • عوارض سیب زمینی برای قلب و عروق
  • وجود این ویتامین ها در برنامه غذایی ضروری است
  • فواید خوردن شام اول وقت
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ با این موادغذایی
  • از دیدگاه انجمن بین‌المللی تغذیه و صنایع غذایی آمریکا بهترین میوه ها و سبزیها کدامند؟
  • برانگیختن اشتهای کودک با نان و پنیر مجلسی
  • خوبی ها و بدی های نوشیدن هشت لیوان آب
  • بعد از عمل آپاندیس، به این نکات غذایی توجه کنید
  • تغییر طعم قهوه به بهترین نحو
  • شیوه صحیح پخت ماکارونی
  • آیا همه ماهی ها برای سلامتی خوب هستند؟
  • همه چیز درمورد عوارض استفاده از دسر های ژله ای
  • کنترل و پیشگیری از آسیب های مصرف قند و شکر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است