59566+
از چه نوع مواد غذایی برای تامین سدیم مورد نیاز بدنمان می توانیم استفاده کنیم وچه خوراکی هایی حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند

به گفته کارشناسان تغذیه کمبود سدیم در بدن منجر به رفلاکس اسید معده, پوکی استخوان,آرتروز,مشکلات عصبی, عفونت های باکتریایی, احساس خستگی و کوفتگی, از بین رفتن حافظه و حتی سنگ کلیه می شود.
کارشناسان تغذیه توصیه می کنند همواره باید مواد خوراکی سرشار از سدیم در وعده های غذایی گنجانده شود تا تعادل هر وعده حفظ شود. در ادامه به مواد خوراکی سرشار از این ماده اشاره می شود.

اسفناج: یک فنجان اسفناج حاوی ۱۲۵ میلیگرم سدیم است. می توان از اسفناج به جای کاهو در سالاد استفاده کرد.

چغندر: چغندر می تواند ۶۵ میلیگرم از سدیم موردنیاز بدن را تامین کند. چغندر می تواند بهترین جایگزین نمک به منظور تامین سدیم باشد. مصرف آب چغندر هم مفید است.

کرفس و هویج: هر دو این سبزیجات منبع خوب سدیم هستند. یک ساقه بزرگ کرفس و یک هویج حاوی ۵۰ میلیگرم سدیم هستند.

تخم مرغ: یک تخم مرغ بزرگ می تواند به اندازه ۱۵۰ میلیگرم سدیم داشته باشد که عمدتا در زرده تخم مرغ یافت می شود. اما مصرف بیش از دو عدد تخم مرغ در روز توصیه نمی شود.

ماست: یک فتجان ماست ساده بالغ بر ۱۲۵ میلیگرم سدیم بدن شما را تامین می کند.

مهر،

ارسال شده در 25 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • باید و نباید های روزه گرفتن در دوران حاملگی
  • همه چیز در مورد رگ‌نگاری یا آنژیوگرافی
  • آیا نور خورشید پوست را پیر میکند؟
  • برای اینکه در یادگیری موفق باشیم چیکار کنیم؟
  • برای افزایش وزنه‌ های تمرینی این شیوه ها کاربردی است
  • بررسی انواع ماسک های مناسب برای آلودگی هوا
  • پیشگیری از انواع بیماریهای کبدی با قهوه
  • عمل جراحی همراه با آواز
  • میوه های مفید و میوه های مضر در دوران بارداری
  • با ورزش چطوری استرس را کمتر کنیم
  • بیشتر شدن انتقادات از نحوه اجرای طرح تحول سلامت
  • فایده های روی برای سلامتی
  • مکانیزم کار رژیم غذایی که کربوهیدرات کمی دارند
  • تصاویری از لیزر یاگ- اربیوم
  • تاثیرات مفید ورزش روی همه رده های سنی
  • محبوبترین ها

  • یک ماه برنامه چربی سوزی داشته باشید
  • در ۵ روز قدرت و عضله را افزایش دهید
  • آشنایی با طرز صحیح کار با وزنه
  • پرورش اندام و افزایش حجم ماهیچه
  • یوگا همراه با لبخند
  • شکم چه برنامه های تمرینی دارد؟
  • مروری بر یک حرکت بدنسازی
  • ارتباط تنگاتنگ ورزش و تغذیه سالم
  • مخلوط کردن مکملها بمنظور تقویت سطح تستسترون
  • از کجا بدانیم درست ورزش میکنیم
  • آیا اهمیت از پله بالا رفتن اینقدر زیاد است؟
  • عضلاتی بزرگتر و قویتر با گوجه سبز
  • برای عضله‌ سازی و چربی‌ سوزی این توصیه هارا بخوانید بخش 2
  • بعد از ورزش این 5 ماده غذایی را مصرف کنید
  • دیابتی ها به همین سادگی قندشان را کنترل کنند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است