153328334
مصرف برخی مواد غذایی تاثیرات زیادی روی لاغری و کاهش وزنتان میگذارند و می توانند موجب لاغری شما شوند بد نیست با آن ها آشنا شوید و از خواص لاغری آن ها بهره مند شوید

یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی و اضافه وزن پرخوری است؛ گاهی به علت فشار روحی، استرس و افسردگی افراد به پرخوری روی می‌آورند و بدون آنکه بدانند کالری‌های بسیار زیادی را وارد بدن خود می‌کنند. به همین دلیل یکی از ترفندهای موثر در لاغری کنترل اشتها و پیشگیری از پرخوری است.
می‌توان با کمک مواد غذایی کم کالری و کاهش‌دهنده اشتها میل به پرخوری را مهار کرد از این طریق می‌توان پس از گذشت مدت زمان کوتاه به وزن و اندامی متناسب رسید. این مواد غذایی عبارتند از:
تخم مرغ:
اگر برای صبحانه دو عدد تخم مرغ ترجیحا پخته مصرف کنید تا زمان مصرف ناهار احساس سیری خواهید کرد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می‌تواند تا ساعت‌ها از پرخوری جلوگیری کند.
سیب:
سیب سرشار از فیبر و آب است که شما را تا چند ساعت سیر نگه داشته و سبب می‌شود بین وعده‌های اصلی پرخوری نکنید. علاوه بر این، سیب حاوی پکتین بوده و از میل شدید به غذا خوردن پیشگیری می‌کند.
ماهی:
فرآورده‌های دریایی به خصوص ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین غذاها برای کاهش میل شدید به پرخوری هستند. علاوه بر این، مصرف ماهی 75 درصد کالری کمتری وارد بدن می‌کند.
حبوبات:
دانه‌های خوراکی همچون لوبیا، عدس، ماش و نخود از جمله حبوباتی هستند که سبب افزایش احساس سیری می‌شوند. غذاهای حاوی این مواد سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند که متابولیسم بدن را افزایش داده و سریع سیرتان می کند.
بذر کتان:
بذر کتان سرشار از امگا 3 و فیبر است که یک قاشق از آن می‌تواند به راحتی متابولیسم شما را افزایش داده و از پرخوری جلوگیری کند.
آواکادو:
آواکادو ترکیب مناسبی از چربی های مفید، ویتامین‌ها و املاح معدنی لازم است و با خوردن مقدار کمی از آن کمتر احساس گرسنگی و پرخوری به شما دست می‌دهد.
خشکبار:
خشکبار سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند به همین دلیل با افزایش انرژی، مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه می‌دارند.
منبع: Healthy Food Team
انتهای پیام/

ارسال شده در 27 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سیاه پوست ها و ابتلا به ایدز
  • فواید ورزش دو نفره زن و شوهر
  • رفع اضطراب سگ خانگی
  • مشاوره و روان درمانی برای کودکان مبتلا به ADHD
  • در این فصل ها نگران ام اس نباشید
  • ماده مخدر قارچ
  • توصیه های پزشکی هنگام مواجهه با علائم مسمومیت
  • دارویی برای جلوگیری از زمین خوردن سالمندان
  • تاثیرگذارترین نوشیدنی ها روی بلوغ دختران
  • آیا می دانید فیلرهای پوست چیست؟
  • راه جالب چینی ها برای مبارزه با مصرف سیگار
  • ورزش های مفید برای بالای سی سال
  • به تمام ورزشكاران توصيه مي شود ورزش بارفیکس انجام دهند چرا؟
  • آموزش تا کردن کاغذ-پروانه کاغذی( آموزش تصویری)
  • بيماران پيوند اعضا از مصرف داروهاي مهار سيستم ايمني بدن بي‌نياز مي‌شوند
  • محبوبترین ها

  • اثرات داروهاي چاقي موقتي است
  • نگرانی از استفاده از افزودنی ها در شربت کودکان
  • چرا داروی کابرگولین تجویز می شود؟
  • وزن واكسن HSN1 براي هر فرد بايد متفاوت باشد
  • هشدار در مورد داروهاي سرماخوردگي در كودكان
  • ساخت دندانی مصنوعی که دارو را در دهان آزاد می سازد
  • استامینوفن برای زیر دو ساله ها ممنوع
  • وقت آن رسيده که بيماران آسمي افشانه هاي خود را کنار بگذارند
  • مقاله جامع و کامل داروی xeloda
  • ساخت داروی کاهش اندازه غده پروستات در مردان
  • با مصرف داروهای ضد اسید معده باکتری های مفید روده تغییر می یابند
  • آقایان و اطلاعات ویتامینی برای آن ها
  • تداوم واكسيناسيون به مغز كودكان صدمه نمي زند
  • مسكن‌هاي بدون نسخه، اعتيادآور هستند
  • ساخت دارويی براي كشنده‌ترين بيماري جهان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است