153328334
مصرف برخی مواد غذایی تاثیرات زیادی روی لاغری و کاهش وزنتان میگذارند و می توانند موجب لاغری شما شوند بد نیست با آن ها آشنا شوید و از خواص لاغری آن ها بهره مند شوید

یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی و اضافه وزن پرخوری است؛ گاهی به علت فشار روحی، استرس و افسردگی افراد به پرخوری روی می‌آورند و بدون آنکه بدانند کالری‌های بسیار زیادی را وارد بدن خود می‌کنند. به همین دلیل یکی از ترفندهای موثر در لاغری کنترل اشتها و پیشگیری از پرخوری است.
می‌توان با کمک مواد غذایی کم کالری و کاهش‌دهنده اشتها میل به پرخوری را مهار کرد از این طریق می‌توان پس از گذشت مدت زمان کوتاه به وزن و اندامی متناسب رسید. این مواد غذایی عبارتند از:
تخم مرغ:
اگر برای صبحانه دو عدد تخم مرغ ترجیحا پخته مصرف کنید تا زمان مصرف ناهار احساس سیری خواهید کرد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می‌تواند تا ساعت‌ها از پرخوری جلوگیری کند.
سیب:
سیب سرشار از فیبر و آب است که شما را تا چند ساعت سیر نگه داشته و سبب می‌شود بین وعده‌های اصلی پرخوری نکنید. علاوه بر این، سیب حاوی پکتین بوده و از میل شدید به غذا خوردن پیشگیری می‌کند.
ماهی:
فرآورده‌های دریایی به خصوص ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین غذاها برای کاهش میل شدید به پرخوری هستند. علاوه بر این، مصرف ماهی 75 درصد کالری کمتری وارد بدن می‌کند.
حبوبات:
دانه‌های خوراکی همچون لوبیا، عدس، ماش و نخود از جمله حبوباتی هستند که سبب افزایش احساس سیری می‌شوند. غذاهای حاوی این مواد سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند که متابولیسم بدن را افزایش داده و سریع سیرتان می کند.
بذر کتان:
بذر کتان سرشار از امگا 3 و فیبر است که یک قاشق از آن می‌تواند به راحتی متابولیسم شما را افزایش داده و از پرخوری جلوگیری کند.
آواکادو:
آواکادو ترکیب مناسبی از چربی های مفید، ویتامین‌ها و املاح معدنی لازم است و با خوردن مقدار کمی از آن کمتر احساس گرسنگی و پرخوری به شما دست می‌دهد.
خشکبار:
خشکبار سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند به همین دلیل با افزایش انرژی، مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه می‌دارند.
منبع: Healthy Food Team
انتهای پیام/

ارسال شده در 27 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بکارگیری پژوهشگران از داروهای ضدالتهابی برای از بین بردن پارکینسون
  • مقدار دیابت را با مواد غذایی منیزیوم دارتنظیم کنید
  • اکثر داروهای مصرفی در داخل کشور تولید می شود
  • بیماری هایی که تحت تأثر سیکل قاعدگی قرار میگیرند
  • عوارض استفاده بیش از حد از شوینده ها
  • بهداشت و اهمیت بهداشت باشگاه ها و سالن های ورزشی
  • مصاب سیکل ماهیانه و راههای درمانی برای هر کدام
  • تحریک جریان خون در قلب با این روش ها
  • آهن را در این مواد غذایی بیابید
  • تخریب سیستم ایمنی در بدن با استرس
  • آیا در زمان سرما خوردگی باید ورزش متوقف شود؟
  • پیری زودرس با این عادات خواب
  • از میوه دوریان چه میدانید؟
  • این دانه کوچک خواص بسیار مهمی دارد بخوانید
  • کارهای مهم اسیدهای چرب ضروری و امگا 3
  • محبوبترین ها

  • در رژیم غذایی بیماران قلبی فیبر بسیار اهمیت دارد
  • آیا با خوردن آجیل می توان وزن کم کرد؟
  • ناگفته هایی درباره تغذیه از دکتر مریم مهرآزی
  • با غذاهایی که شما را خشمگین می کند آشنا شوید
  • شربت شفابخش تخم بالنگو
  • آیا مصرف شربت ذرت اشتهای ما را باز میکند
  • عمری طولانی و بدنی سالم با این اره و روشهای تغذیه ای
  • روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارید
  • مضرات سس ها و چاشنی های مختلف
  • همه چیز درمورد گوشت های ضد سرطان
  • راهی برای از بین بردن میکروب های غذا
  • تعادل در سلامت با رژیم غذای حاوی سبزیجات
  • خاصیت های دمنوش زعفران
  • به کار بردن تخم مرغ در سالاد
  • شیر با مزه های مختلف
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است