نارسایی کلیه کلسترول بالا فشار خون بالا سندرم متابولیک چاقی بیماری عروق کرونر آسیب‌های عصبی آب مروارید
برای کنترل فشار خونتان بهتر است از برخی مواد غذایی کمک بگیرید و اجازه ندهید فشار خونتان بالا برود و بدنتان با اختلالات ناشی از ان مواجه شود

فشار خون بالا که به قاتل خاموش نیز معروف است، یک مشکل جدی سلامتی همراه با آسیب دیدن رگ های خونی است که می تواند به بسیاری از شرایط پزشکی دیگر از جمله بیماری های قلبی، بیماری های کلیوی، سکته مغزی و … نیز دامن بزند.
،رژیم غذایی نقش بزرگی در کنترل فشار خون و داشتن فشار خون طبیعی ایفا می کند. توصیه های غذایی برای کاهش فشار خون، تاکید بر کاهش مصرف چربی و سدیم و پرهیز از الکل دارد.

بسیاری از دستورالعمل ها نیز بر پایه تمرکز بر غذاهای حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیوم است. البته علاوه بر این، منابع کم چرب و با پروتئین بالا، غلات کامل و مقادیر زیادی میوه و سیزی را نیز باید در نظر گرفت:

سبزیجات: غذاهای غنی از پتاسیم به کلیه ها اجازه می دهد مقادیر بیشتری سدیم را از طریق ادرار دفع کنند و همین روند باعث کاهش فشار خون می شود. سبزیجات برگ دار مانند کاهو، کلم پیچ، شغلم و اسفناج سرشار از پتاسیم است. برای انتخاب این سبزیجات، نوع تازه آنها را در نظر بگیرید چون نوع یخ زده و کنسروی شان، باز هم حاوی مقادیری سدیم است.

انواع توت: این میوه ها به ویژه زغال اخته سرشار از فلاونوئیدها هستند که نشان داده شده مصرف آنها به داشتن فشار خون پایین کمک می کند. میوه های خانواده توت را می توان در وعده صبحانه همراه با غلات کامل مصرف کرد.

سیب زمینی: غنی از پتاسیم و منیزیوم است؛ یعنی دو ماده معدنی که به کاهش فشار خون کمک می کنند. سیب زمینی همچنین سرشار از فیبر است که و برای داشتن یک رژیم غذایی سالم ضروری است.

چغندر: محققان در میان افراد دارای فشار خون بالایی که آب چغندر نوشیدند، شاهد پیشرفت های خوبی در کاهش فشار خون بودند. نیترات موجود در آب چغندر این تاثیر را روی فشار خون دارد.

شیر: بسیاری از رژیم های غذایی سالم، تاکید بر استفاده از غذاهای غنی از کلسیم برای کاهش فشار خون دارند. یک گزینه می تواند شیر یا ماست کم چرب باشد. مصرف روزانه کلسیم باید 1000 تا 1200 میلی گرم باشد یعنی چیزی حدود 2 تا 3 لیوان شیر. سایر منابع کلسیم عبارتند از پنیر و خانواده کلم.

بلغور جو: دارای فیبر بسیار بالا بوده و کم چرب و کم سدیم است. مصرف بلغور جو دو سر در پایین آوردن فشار خون موثر بوده، احتمال سکته های قلبی و مغزی را کاهش داده و در بهبود کارآیی قلب بسیار مفید است. مصرف بلغور جو در وعده صبحانه یک راه عالی برای داشتن انرژی در تمام طول روز است.

موز: طبق توصیه ها، افراد بزرگسال باید حداقل 4700 میلی گرم در روز پتاسیم مصرف کنند و دریافت سدیم هم نباید بیشتر از 2300 میلی گرم در روز باشد. بنابراین مصرف مواد غنی از پتاسیم یعنی میوه هایی مانند موز، زردآلو، پرتقال، انجیر، گریپ فروت، هلو، انگور و آلو نقش مهمی در کنترل پرفشاری خون می تواند داشته باشد.
منبع:www.eatingwell.com
آوای سلامت

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 27 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • همه چیز درباره برداشتن تخمدان در زنان
  • کاربردها و خاصیت درمانی این میوه پاییزی
  • گسترش استفاده از داروهای هوش و حافظه توسط افراد سالم
  • حرکتهای ورزشی برای پا و تناسب آن
  • مغذی ترین دسر تابستانی
  • مقابله با گرما و عطش برخی افراد
  • علت علاقه افراد به زایمان سزارین
  • گوش پاک کن به پرده گوش و كانال گوش آسيب مي‌زند
  • محبوبترین ها

  • روش های ساده درمانی برای یبوست
  • این رژیم غذایی می تواند شما را از ابتلا به آلزایمر نجات دهد
  • اهمیت آزمایشات غربالگری به چه دلایلی مهم است
  • عوامل خطر بیماریها و تغییر سبک زندگی
  • اطلاعات تغذیه ای که نشان میدهد کلم بروکلی غذای خوبی است
  • مبارزه با عوامل زمینه ساز سرطان
  • برخی داروهای طبیعی برای مشکلات گوارشی
  • چکاپ سلامتی در عرض یک دقیقه در منزل
  • رپورتاژ

  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است