659

 اگر می خواهید در مدت زمان کم وزن ققابل توجهی را کم کنید و زود نتیجه بگیرید بهتر است به برنامه غذایی و رژیم خود برخی نکات جانبی را اضافه کنید

بیماری چاقی، با خطر ابتلا به بیماری های مزمن دیگر از قبیل بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، آپنه انسدادی خواب، انواع مشخصی از سرطان ها، آرتروز استخوان و آسم ارتباط مستقیم دارد.
،در این مقاله در مورد فروش داروهای معجزه گر برای کاهش وزن قرار نیست بحث شود، بلکه هدف ارائه روش های بسیار ساده و البته ایمن برای مبارزه با چاقی و اضافه وزن است که البته نتایج سریعی را نیز به همراه دارد.

اطمینان از نوشیدن آب کافی: در میان تمام نوشیدنی های شیرین که به عنوان یکی از علل اصلی اپیدمی چاقی شناسایی شده است، مقدار کالری آب صفر است و محققان اعلام کرده اند که نوشیدن یک لیوان کامل آب، 30 دقیقه قبل از مصرف وعده های غذایی، به شما در احساس سیری و میل کمتر به غذا خوردن کمک خواهد کرد. علاوه بر این، هیدراته ماندن به شما در احساس خستگی کمتر و در نتیجه انتخاب مواد غذایی سالم تر کمک خواهد کرد. به عنوان یک پاداش اضافه، نوشیدن کافی آب در طول روز در پیشگیری از تشکیل یا عود سنگ کلیه نیز موثر است. برای کسانی که طعم و مزه آب را دوست ندارند، یک انتخاب وجود دارد و آن هم اضافه کردن چند قطره لیمو در آب است.

اجتناب از مصرف نان سفید: تحقیقات نشان داده که کاهش مصرف نان سفید با افزایش موفقیت در کاهش وزن ارتباط دارد. نان سفید با پردازش بالا، سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده است که در بدن به سرعت به قند تبدیل می شوند و شاخص قند خون را بالا می برند. به علاوه بر خلاف نان گندم کامل، نان سفید حاوی مقادیر کم فیبر است و تقریبا خالی از ارزش غذایی محسوب می شود.

اضافه کردن 15 دقیقه ورزش هوازی به برنامه های زندگی روزمره: این یعنی اگر شما هیچ ورزشی تا کنون انجام نمی دادید، باید حداقل روزانه 15 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید. ساده ترین راه برای شروع، پیاده روی است بخصوص بعد از وعده های غذایی و یا چند ساعت قبل از خواب. پیاده روی و سایر ورزش های هوازی علاوه بر رها کردن شما از استرس و کاهش فرایندهای التهابی که خود منجر به بروز چاقی می شوند، آمادگی جسمانی قلبی عروقی و تراکم استخوان را افزایش می دهد. اگر شما تا به حال ورزش های هوازی را انجام می دادید، می توانید به میزان این ورزش ها 15 دقیقه اضافه کنید و مزایای این میزان افزایش زمان را برای کاهش موفق تر وزن حس کنید.

به خاطر داشته باشید که از دست دادن تنها 5 تا 10 درصد از وزن بدن کاهش خطر قابل توجه خطر ابتلا به دیابت، اختلالات کلسترول شناخته شده به عنوان دیس لیپیدمی، فشار خون بالا، بیمار یهای قلبی و سکته مغزی را به همراه دارد.
منبع:www.about.com

  آوای سلامت

 

ارسال شده در 28 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اگر دیابت کنترل نشود بر بدن چه عارضه ای بر جای میگذارد
  • مداوای شوره سر با این گیاه زمستانی
  • همسرانی که با یکدیگر دعوا میکنند بخوانند
  • دلایل عمده بچه دار نشدن
  • همه چیز در مورد وزن گیری کودک با شیر مادر
  • آیا تغذیه روی آکنه تاثیری دارد؟
  • ارتباط جنسی را از یاد نبرید
  • درباره خاکشیردرمانی چه می دانید
  • چقدر نسبت به هپاتیت آگاهی دارید؟
  • تهدید های آب آلوده برای بدن
  • ابتلا به آسم با این هشدارهای مهم
  • با آویشن خود را درمان کنید
  • بررسی مزایا و معایب آی یو دی و قرص های ضد بارداری
  • جلوگیری از سکته مغزی با داروهای روماتیسم مفصلی
  • تاثیر جوانه گندم بر سلامتی انسان
  • محبوبترین ها

  • با خوردن انجیر وزن خود را کم کنید!
  • چرا باید کدو حلوایی بخوریم
  • توت فرنگی و خواص آن را بشناسیم
  • با نوشیدن آب زغال اخته خطر بیماری ها را کاهش دهید
  • زردآلو برای ذهن و حافظه
  • با میوه های این فصل پوستی شاداب داشته باشید!
  • بروکلی را فراموش نکنید
  • عکس هایی از گیاه چغندر و خواص این گیاه
  • 6 فایده آب توت فرنگی
  • مواد مغذی که در غذاهای گوشتی یافت نمی شوند
  • شما هم از نفخ معده بعد از غذا عذاب میکشید؟
  • بر دانستنی های میوه ای تان بیفزایید
  • موز را از قلم نیندازید
  • تا میتوانید از این میوه تابستانی میل کنید
  • خربزه خوردن و فایده های آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است