مشاوره زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

Refresh-Your-Health-During-Womens-Health-Week

 مصرف برخی خوراکی های در جهت سلامتی شما بسیار موثر و پرفایده هستند و می توانند باعث تضمین سلامتی جسمی شما شوند بد نیست با آن ها آشنا شوید

کاترین بروکینگ، کارشناس تغذیه، و کارشناس ارشد رژیم‌شناسی ۹ خوراکی شگفت‌آور را معرفی می‌کند که می‌توانند فراتر از آن‌جه تصور می‌کنید، برای سلامتی‌تان مفید باشند.

 قارچ، گوشت گاو و شکلات؟ اگر نگران هستید که این خوراکی ها دشمن رژیم غذایی هستند، برای‌تان خبرهای خوبی داریم: برخی از غذاهایی که به ناسالم بودن و داشتن خاصیت چاق‌کنندگی معروف هستند، به طور شگفت‌آوری برای سلامتی فایده دارند. در این نوشتار فهرست ۹ ماده‌ی غذایی را می‌بینید که می‌توانند برای سلامتی شما مفید باشند، به‌ حدی که شاید تا به حال تصورش را نکرده باشید.

۱. قارچ
اگر فکر می‌کنید قارچ فقط به غذا طعم می‌دهد ولی مغذی نیست، پس برای‌تان خبر جالبی داریم: امروزه بیشتر آدم‌ها کمبود ویتامین دی دارند، از میان سبزیجات، فقط قارچ است که این خوراکی مغذی را دارد. البته میزان ویتامین دی موجود در قارچ کم است- فقط ۱۵ واحد بین‌المللی- اما تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که نور آفتاب در میزان ویتامین دی موجود در قارچ یک جهش ایجاد می‌کند. یک مطالعه کشف کرده‌است که قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش به مدت ۵ دقیقه می‌تواند سطح ویتامین دی را در یک وعده (۴ تا ۵ عدد قارچ سفید دکمه‌ای) از ۴ درصدِ ارزش روزانه تا ۱۰۰ درصد (۴۰۰ واحد بین‌المللی) برساند. به علاوه، بسیاری از انواع معروف قارچ مثل پورتابلا یا قارچ قهوه‌ای، منبع خوبی از ویتامین ب۲ و ب۳ هستند.

۲. شکلات
اگر عاشق شکلات هستید، باید بدانید کمی از این خوراکی برای سلامت قلب، فوق‌العاده است. قطعات کوچکی از شکلات سیاه می‌تواند به کاهش فشار خون و کلسترول بد کمک کند؛ این ماده همچنین با افزایش “حساسیت انسولین، ” خطر ابتلا به دیابت را کم می‌کند. نکته‌ی کلیدی در این‌جا “تلخ بودن” شکلات است. شکلات تلخ ۷۰ درصد یا بالاتر انتخاب کنید، و هر وعده را به یک برش حدودا ۴۵ گرمی محدود کنید. به این ترتیب می‌توانید از مزایای آن بدون دریافت کالری زیاد، استفاده کنید.

۳. گوشت گاو
باز هم، نکته‌ی کلیدی، دانستن میزان مصرف این خوراکی است. هر تکه‌ی سی گرمی گوشت گاو، کالری و چربی تقریبا برابری با ران مرغ بدون پوست دارد. این خوراکی که پروتئین و ویتامین ب۱۲ بسیار بالایی دارد، منبع خوبی برای سلنیوم، روی، آهن، فسفر، و ویتامین ب است. گوشت گاو لذیذ و کامل است و می‌تواند در کنار انواع سس و مخلفات یک وعده غذای سالم را تشکیل دهد. لازم به ذکر است، برش‌های راسته‌ی گاو که کمی ارزان‌تر است، برای پختن به روش “تفت روغن داغ*” فوق‌العاده است و تکه‌های گوشت پهلوی گاو، که بسیار پرکاربرد هستند، ارزان‌تر از گوشت طرفین گرده‌ی گاو هستند و در بسیاری از دستورهای غذایی کاربرد دارند.

*یکی از روش‌های پخت‌وپز است که در آن روغن به مقدار کم استفاده می‌شود و سبزیجات، گوشت و مواد غذایی در حالی‌ که بطور دائم بهم زده می‌شوند، حرارت داده می‌شوند. معمولاً در این روش از تابه یا تابه‌ی چینی استفاده می‌شود-م.

۴. تخم‌مرغ
تخم‌مرغ که سابقا به عنوان یک خوراکی که باعث انسداد شریان‌ها می‌شود، بدنام شده بود، به وسیله‌ی تحقیقات جدید رفع اتهام شد و حالا جایگاهی در تمام برنامه‌های غذایی دارد. تخم‌مرغ به عنوان بمبی از مواد مغذی، در حالی که فقط ۷۵ کالری دارد، دارای ۱۳ ویتامین ضروری و مواد معدنی، پروتئین بالا و چربی غیراشباع مفید برای بدن است. هرچند، زرده‌ی تخم‌مرغ حدود ۲۱۳ میلی‌گرم کلسترول غذایی دارد (محدوده‌ی روزانه ۳۰۰ میلی‌گرم است)، خوردن یک تخم‌مرغ کامل به دفعات معدود در هفته جزو دستورالعمل‌های مربوط به سلامتی قلب قرار دارد اگر دریافت کلسترول از سایر منابع –مثل گوشت‌، مرغ و فراورده‌های لبنی- محدود باشد. اگر باید کلسترول خون‌تان را تحت نظر داشته باشید، می‌توانید فقط سفیده‌ی تخم‌مرغ را به عنوان یک منبع سالم پروتئین مصرف کنید.

۵. قهوه
آیا قطع مصرف قهوه برای سلامتی خوب است؟ نه لزوما! البته نوشیدن بیش از حد قهوه‌ی دارای کافئین باعث می‌شود عصبی شوید یا ممکن است در خواب‌تان اختلال ایجاد ‌کند. اما به هر حال قهوه (دارای کافئین یا بدون کافئین) فوایدی برای بدن دارد. مطالعات نشان می‌دهند خوردن منظم قهوه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، سرطان روده‌ی بزرگ، دیابت و حتی سردرد را کاهش می‌دهد. دانشمندان همچین باور دارند که قهوه می‌تواند نقش مهمی در بهبود حافظه و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ایفا کند. چندین مطالعه نشان داده‌اند کسانی که قهوه می‌نوشند، ۸۰ درصد کم‌تر از بقیه در معرض ابتلا به پارکینسون هستند. در مطالعات دیگر، سرطان روده‌ی بزرگ تا میزان ۲۵ درصد در کسانی که حداقل دو فنجان قهوه در روز می‌نوشند، کاهش می‌یابد. هرچند تحقیقات بیش‌تری لازم است، اما بیش‌تر کارشناسان سلامتی، امروز باور دارند که مزایای قهوه به معایب آن می‌چربد.

۶. ادویه
ادویه‌ها مواد فوق‌العاده‌ای برای بهتر کردن عطر و طعم غذا هستند و تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که برخی ادویه‌ها برای سلامتی نیز مزایایی دارند. زردچوبه و دارچین به دلیل داشتن ترکیبات بالقوه‌ی ضد-بیماری که دارند، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. مطالعات اولیه ثابت کرده‌اند که کورکومین، جزء فعال پودر زردچوبه، می‌تواند حاوی طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های ضدالتهابی و ضدسرطانی باشد. هرچند، برای تایید این یافته‌ها، مطالعات بیش‌تری لازم است.

۷. پسته
پسته بیش از ۳۰ ویتامین متفاوت، مواد معدنی، فیتونورینت‌هایی از جمله لوتئین و زآگزاتین و دو آنتی‌اکسیدان دارد، که با دژنراسون ماکولای* وابسته به سن مرتبط هستند. آیا نگران چربی و کالری آن هستید؟ پسته یکی از کم‌چرب‌ترین و کم‌کالری‌ترین مغزها است. (هر پسته فقط ۳ کالری دارد- تقریبا نصف مغزهای دیگر.) پسته‌های کوچک و خوشمزه، هم می‌توانند یک میان‌وعده‌ی سیرکننده باشند و هم جزئی سالم در بسیاری از وعده‌های غذایی.

۸. آووکادو
اگر شما طعم قوی و خامه‌ای آووکادو را دوست دارید اما نگران میزان چربی و کالری آن هستید، ما می‌توانیم کمی از نگرانی‌تان را پایان دهیم. هرچند آووکادو چربی بالایی دارد، اما بیش‌تر این چربی پلی چربی اشباع نشده و مونو چربی اشباع نشده هستند که برای سلامت قلب فایده دارند. نگران میزان کالری آن هستید؟ یک پنجم از یک آووکادوی متوسط حدود ۵۰ کالری دارد. باید توجه داشته ‌باشید که این میوه‌ی کامل، بسیار مغذی است و حدود ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی دارد. آووکادو یک افزودنی بسیار مغذی-و خوشمره- برای ساندویچ، سالاد و دیپ (نوعی سس و چاشنی) است، اما باید در مصرف آن اعتدال داشته باشید.

۹. سیب‌زمینی
ما فکرمی‌کنیم سیب‌زمینی تنوری رستوران‌ها غذای سالمی است در حالی که این‌طور نیست. اما سیب‌زمینی‌هایی که خودتان آماده کنید، می‌توانند یک غذای مفید، کامل و ارزان باشند که قطعا در یک برنامه‌ی غذایی سالم جای دارند. یک سیب‌زمینی متوسط (با پوست) فقط ۱۶۰ کالری دارد و یکی از بهترین منابع پتاسیم و فیبر در میان فراورده‌های کشاورزی است. سیب‌زمینی تنوری، له‌شده یا برشته‌شده می‌تواند در کنار غذای اصلی یا به عنوان پایه‌ای برای غذای اصلی عالی باشد (فقط دقت کنید لایه‌ی رویی غذا، کم کالری باشد).
منبع: کوکینگ‌لایت

بازده

 

5 1000
ارسال شده در 28 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • هشدارهایی در مورد روزه گرفتن و دیابت داشتن
  • آموزش و عادت دادن از بچگی به مطالعه
  • آیا بیماری قلبی از فردی به فردی دیگر منتقل می شود؟
  • جذاب شدن محیط کاری با این کارها
  • پیشگیری از واکنش های آلرژی خردسالان به بادام زمینی
  • اعتیاد به الکل و مصائب آن
  • درباره بیماری پوستی «آلوپسی آره آتا» بیشتر بدانیم
  • اضافه وزن بچه با کم خوابیدن
  • محبوبترین ها

  • بیماری مادرزادی مهم در نوزادان پسر
  • عکس العمل جنین به لالایی خواندن مادر
  • فواید حباب سازی برای کودک
  • هر آنچه باید درباره بیماریهای پوستی کودکان بدانید
  • توصیه های جالب برای آنفلوآنزا
  • نشانه های تیروئید در کودکان و نوجوانان
  • انواع بیماری های پوستی در کودکان
  • به دنیا آمدن نوزاد همراه با حفره خالی بینایی
  • رپورتاژ

  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • همه ی آنچه که برای سوختگی نیاز دارید
  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x