diabetes2
 تناسب اندام ما چه تاثیراتی بر ابتلای ما به دیابت میگذارد آیا میدانستید در پیشگیری از ابتلای ما به امراض قندی تاثیر زیادی میگذارد

به گفته محققان، هر چقدر میزان تناسب اندام و سلامت قلبی-ریوی بیشتر باشد ریسک ابتلا به نشانه های پیش دیابت یا دیابت نوع۲ کاهش می یابد.

معمولا به افراد مبتلا به دیابت ورزش کردن توصیه می شود تا بدین ترتیب میزان قندخون، حساسیت به انسولین، فشارخون و سطح کلسترول بهبود یابد.

دکتر لیزا چو، عضو تیم تحقیق از دانشگاه مینه سوتا، در این باره می گوید: «این مطالعه اسناد و مدارکی را در جهت حمایت از این باور عمومی که تناسب اندام در کاهش ریسک ابتلا به دیابت مفید و موثر است ارائه می کند.»

در این مطالعه بیش از ۴۳۰۰ فرد بزرگسال حضور داشتند. تمامی آنها برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ یا ۱۹۸۶ زمانیکه بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشتند تحت تست ورزش با تردمیل قرار گرفتند. تست تردمیل مجددا در سال هفتم و بیستم مطالعه انجام شد.

در طول این مدت، افراد دارای سلامت بهتر قلب-ریه در معرض ریسک پایین تر ابتلا به دیابت نوع۲ یا علائم پیش دیابت قرار داشتند.

به گفته محققان، ۸ تا ۱۱ درصد میزان تناسب اندام بیشتر و سلامت قلب-ریه بهتر ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ را تا ۰.۱ درصد کاهش می دهد.

محققان اذعان می کنند میزان بالای تناسب اندام نیازمند انجام ورزش های سنگین و شدید به مدت ۳۰ دقیقه در روز، پنج روز در هفته یا ورزش ملایم به مدت ۴۰ دقیقه در روز و پنج روز هفته است.

مهر،

ارسال شده در 29 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت خشکی چشم چیست؟
  • فعالیت در دوران حاملگی
  • التهاب کبد چه نوع بیماری است
  • نکاتی در مورد رابطه جنسی افراد مسن و تاثیرات آن
  • در مورد جرم گوش این ده نکته مهم را بخاطر بسپارید
  • بي‌دليل آنتي‌بیوتیک نخوريد
  • خوردنیهای جوان کننده در کتاب “20پوند جوانتر”
  • خساست مرد زندگی
  • دیابتی ها هنگام مصرف مسکن ها مراقب باشند
  • 10 کار نادرست که باعث ضعیف شدن چشمها می شود
  • تنظیم و کنترل دیابت با ورزش کردن
  • آسیب به دهان و دندان با دارو
  • به این دلایل قرص جوشان مصرف کنید
  • روانکاوی افراد راست دست و چپ دست
  • برای سلامت چشم از تخم مرغ غافل نشوید
  • محبوبترین ها

  • آشنایی بهتر و کاملتر با رژیم غذایی فرانسوی
  • درارتباط با مکمل های لاغری این باورها غلط است
  • مواد غذایی مناسب برای فعالیت بدنی
  • تاثیرات درمانی موثر آب جوش و عسل
  • سم زدایی بدن با این خوراکی ها
  • مزیت های استفاده از گیاهان در برنامه غذایی
  • میوه را در ماه رمضان جایگزین نان کنید
  • رژیم لاغری و شل شدن ماهیچه ها و افتادگی شکم
  • این خوراکی ها معده ی شما را آزار میدهند
  • در فصل زمستان کم آبی بدن چطور خودش را نشان میدهد؟
  • معجزه گردو در تقویت باروری مردان
  • یکنواختی وزن در طول دوران رژیم
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز بیست و یکم
  • روش تهیه سوپ یا آش مغذی
  • صبحانه و جایگاه آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است