روش های مبارزه و درمان استرس تومورهای مغزی بیماری های روحی و روانی ام اس استرس اثرات روانی استرس

 استرس را چگونه می توانیم در کمترین زمان برطرف کنیم توصیه های متخصصین و روانشناسان برای برطرف کردن حمله های اضطرابی چیست؟

مهار استرس کار بسیار سختی است و همیشه و در هر زمانی ممکن نیست اما نوعی تکنیک آرام سازی بدن می تواند در سخت ترین لحظات فرد را آرام کند.

کارشناسان به افرادی که به دلایل مختلف دچار استرس و هیجان هستند و بر اثر آن با مشکلاتی چون افزایش ضربان قلب، بر هم خوردن ریتم ضربان قلبی، افزایش تعریق بدن، پریدگی رنگ پوست، لرزش صدا، افت فشار خون، لرزش بدن بویژه دست ها و تنفس کوتاه و نامرتب مواجه هستند توصیه می کنند در کنار تمامی موارد درمانی و کنترلی از تکنیک کنترل تنفس نیز استفاده کنند.

گفتنی است، در شیوه کنترل تنفس برای رفع استرس به ازای هر دم دوبرابر بازدم باید توسط فرد انجام شود ، یعنی با هر بار تنفس به میزان دوبرابر با استفاده از خروج هوا از بینی و دهان به بازدم پرداخته شود.

اگر دم فرد به طور مثال، چهار ثانیه به طول می انجامد، بازدم تنفس او باید با استفاده از این شیوه حدود هشت ثانیه به طول بینجامد و با تکرار و تمرین به تدریج تا 16 ثانیه نیز افزایش یابد.

بررسی ها نشان می دهند، اساس این شیوه در تغییر سیستم بدن از حالت سمپاتیک به حالت غیر سمپاتیک است که به حالتی که فرد در حال استراحت و خواب است اطلاق می شود.

تحقیقات نشان می دهند در زمان استرس سیستم عصبی بدن افراد تحریک می شود و در نتیجه عوارض مختلفی به لحاظ روحی و جسمی در فرد ایجاد می شود.

با استفاده از این شیوه تنفسی ضربان قلب کند می شود و عضلات بدن شل می شوند و مغز به اشتباه بدن را آرام می کند زیرا فکر می کند فرد در حالت خواب و استراحت است ، و در نهایت فرد به بازیابی از حمله هیجان و استرس دست می یابد. همچنین این شیوه تنفسی می تواند برای کاهش علائم سردردهای میگرنی و کمک به توقف اسپاسم های عضلانی و گرفتگی اعضای بدن موثر باشد.

افراد می توانند از این شیوه در زمان هایی که دچار استرس فراوان هستند استفاده کنند و با چند بار تکرار این عمل ضربان قلب آنها آرام شده و می توانند در موقعیت استرس زا بهتر فکر کنند.

البته به گفته محققان این شیوه درمان کامل استرس نیست و فرد بویژه در صورت داشتن حالت استرس مزمن باید از مشاوره با متخصصان بهره بگیرد.

منبع : دیلی میل

باشگاه خبرنگاران جوان

 

5 1000
ارسال شده در 30 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 602 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • برای رفع تشنگی زغال اخته بخورید
  • گلوکوم و دانسته های مهم درباره آن
  • پاییز و زمستانی ها با هوش ترند
  • اصول خوش گذشتن به اطفال در طول سفر
  • شیر مادر از لحاظ تغذیه ای بهترین غذا و کاملترین غذاهاست
  • عواقب حذف وعده های غذایی
  • شلوار چسبان و مضرات آن
  • بیشترین علت مرگ ایرانیان چیست؟
  • محبوبترین ها

  • پروژه های مجمع خیرین سلامت از مالیات معاف می شوند
  • سفر هوایی و ایجاد بیماری هایی همچون تورم و یبوست
  • 25 درصد کم بینایی های ایران به علت دیابت
  • تکنیک های مغزی به منظور توقف نگرانی
  • مراقبت‌ های پزشکی پس از نیش زنبور
  • هر آنچه درباره ژن AMPK باید بدانید
  • روایت خودکشی های اخیر در برج میلاد و مترو تهران!
  • حاشیه های اجرای طرح تحول سلامت
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما