images

گرم کردن به حرکات آهستگی و فعالیت های سبک قبل از تمرین اصلی یا مسابقه گفته می شود که هدف آن آماده کردن بدن عضلات و مفاصل برای تمرین شدید یا مسابقه است. گرم کردن بدن شامل چند دقیقه حرکات سبک قبل از هر گونه تمرین شدید یا مسابقه ورزشی و حتی فعالیت های جسمانی روزمره که شدید باشد ضروری است. نیاز به گرم کردن با توجه به شدت تمرین یا مسابقه متغیر است. هر چه شدت تمرین یا مسابقه بیشتر باشد زمان بیشتری برای گرم کردن نیاز است و حرکات نرمشی و کششی برای تمام قسمت های مختلف بدن باید کامل تر انجام شود.
شدت گرم کردن باید به حدی باشد که ضربان قلب حدود 30 تا 60 ضربه در دقیقه افزایش یابد و به حدود 90 تا 120 ضربه در دقیقه برسد. شدت فعالیت باید به قدری باشد که دمای بدن و عضلات را حدود یک درجه سانتی گراد افزایش دهد و پس از 3 تا 5 دقیقه عرق کردن در دمای معمولی شروع شود. البته زمان عرق کردن شاخص دقیقی نیست چون به عوامل محیطی مثل درجه دما و رطوبت بستگی دارد.
مدت زمان گرم کردن به شدت آن بستگی دارد اما حداقل 3 تا 5 دقیقه زمان لازم است با افزایش سن مدت بیشتری برای گرم کردن بدن نیاز است. برای رسیدن به حداکثر فواید گرم کردن توصیه می شود فعالیت اصلی چند دقیقه بعد از گرم کردن انجام شود.
میزان گرم کردن فقط به شدت تمرین و مسابقه بستگی دارد و نه به خود ورزشکار این تصور که ورزشکاران حرفه ای به دلیل داشتن توانایی های جسمانی باال به گرم کردن احتیاج ندارند اشتباه است. ورزشکاران مبتدی، آماتور یا حرفه ای همگی به گرم کردن قبل از تمرین نیاز دارند. البته با توجه به این که ورزشکاران حرفه ای تمرینات شدیدتری را انجام می دهند یا اینکه یک باره فشار زیادی را در مسابقه به بدن وارد می کنند معمولا به گرم کردن بیشتری نیاز دارند.
گرم کردن بیش از حد از نظر جسمانی خسته کننده و از نظر روانی کسل کننده است. به همین دلیل نباید در گرم کردن افراط کرد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 30 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • فعالیت ورزشی در سطح اپی ژنتیکی سلول های چربی
  • چگونه بفهمیم کبدمان چرب است؟
  • همه خصوصیات یک کیف مناسب کودک
  • تعیین شانس شما برای زنده ماندن
  • تاثیرگذاری معلمان در بهداشت روانی کودکان و نوجوانان
  • شروع تمرینات ورزشی برای تازه مادران
  • آشنایی با ساده ترین خوراکی های چربی سوز
  • چای ،عامل جدید خراب شدن دندان
  • آپاندیسیت در بانوان
  • در چه مواردی ماموگرافی توصیه می شود ؟
  • اصول و نحوه صحیح ماساژ توسط ماساژورها
  • مدت تمرین ورزشی سالمندان
  • آیا میدانید با آموزش و تمرین میتوان عصبانیت را کنترل کرد؟
  • ماه ایده آل برای بچه دار شدن
  • تایم سالاد برای چاق ها
  • محبوبترین ها

  • تاثیر رژیم مدیترانه‌ای بر سلامت مردان
  • تغذیه ای کامل و سلامت برای کنترل وزن در دوران بارداری
  • رژیم ها مراقب کمبود کربوهیدرات باشید
  • چگونه در مسیر تغذیه سالم قدم بگذاریم
  • فاکتور های یک عصرانه خوب و مفید
  • نگاهی‌ اجمالی به چاق شدن (2)
  • اختلالات روانی مربوط به بی اشتهایی
  • نکات مهم در سلامتی و برشته کردن
  • بکار بردن مواد غذایی غنی شده
  • دانه انگور و مهار سرطان
  • اثرات مواد قندی و نوشیدنی های کافئین دار بر خواب شما
  • جانشین داروهای نقرس
  • غذاهای آبدار احساس سیری شما را تقویت میکند
  • رژیم غذایی کانادایی چه عارضه های جانبی دارد؟
  • خودسرانه به سراغ رژیم نروید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است