hhs3020

مکانیسم های زیادی وجود دارد که موجب می شود گرم کردن در بهبود اجرا موثر باشد. بروکس (1997) پنج فایده اصلی برای گرم کردن نام برده است:
1. گرم کردن نیازهای متابولیکی را افزایش می دهد.
افزایش سوخت و ساز بدن موجب افزایش انتقال میوگلوبین به عضلات در حال فعالیت و مصرف اکسیژن می شود و در نتیجه اجرای جسمانی کارآمدتر و موثرتر خواهد شد.
2. از تجمع اسید لاکتیک و خستگی زود هنگام جلوگیری می کند.
در گرم کردن جریان خون به عضلات افزایش می یابد و در نتیجه اکسیژن و مواد غذایی بیشتری در اختیار عضلات قرار می گیرد و مواد دفعی از جمله اسیدلاکتیک با سرعت بیشتری از عضلات خارج می شود.
3. دمای عضلات به تدریج افزایش می یابد.
گرم کردن نارنجی بدن موجب افزاش قابلیت کشش عضلات و در نتیجه کاهش احتمال آسیب به بافت های نرم مثل عضله و غلاف آن و کاهش کشیدگی بیش از حد می شود. این مورد به ویژه برای ورزش هایی که به دامنه حرکتی بیشتری در مفصل نیاز دارند مفید است. علاوه بر آن گرم کردن عضلات کارایی مکانیکی عضلات را از طریق کاهش مقاومت چسبندگی افزایش می دهد.

4. سرعت انتقال پیام های عصبی افزایش می یابد.
اجرای مهارت های حرکتی در دمای بالاتر به دلیل افزایش سرعت انتقال پیام های عصبی بهبود می یابد. سرعت انقباض و استراحت عضله نیز بیشتر می شود. در ورزش هایی که به هماهنگی، زمان عکس العمل و چابکی نیاز است از این ویژگی گرم کردن سود برده می شود.
5. در گرم کردن مشکلات عضلانی و قلبی- تنفسی قبل از حاد شدن در حین تمرین اصلی یا مسابقه نمایان می شود.
برخی از مشکلات جسمانی و بیماری های مزمن در گرم کردن شناخته می شود که این مورد در ورزش های با شدت بالا بیشتر تاثیر دارد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 31 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • لبخند در اوج مشکلات
  • درد زایمان را با چه روش هایی میتوان کنترل کرد
  • خانواده و فضای مجازی
  • این کارها به رژیمتان آسیب می زند
  • چرا برخی خانمها درروابط زناشویی دچار اختلال میشوند
  • با خواص باورنکردنی نخود آشنا شوید
  • مصرف دارو در دوران شيردهي مادر
  • شیرینی سبوس دار شکلاتی
  • تاثیر آب و هوا برای انتخاب غذای سگ
  • ساده ترین شیوه های آب کردن چربی شکمی
  • معاینه کردن همراه با نقش آن بر سلامتی
  • اقدامات اولیه پرستاران با بیماران ضربه مغزی
  • با استفاده از تخم شربتی موهای خود را تقویت کنید
  • همه پیامدهای پیر شدن
  • عادات غلط تغذیه ای در میان هموطنانمان
  • محبوبترین ها

  • گریه کردن مفید یا مضر
  • تغییر کامل چهره به معنای واقعی
  • هرگز سراغ جوجه رنگی ها نروید
  • تخریب مغز با این نوع سبک زندگی
  • سقوط اخلاق پزشکی در سایه سوگند بقراط
  • خبر درگذشت دکتر زرین جویی
  • پناه بردن به فضای سبز برای درمان زوال عقل
  • باورهای درست و نادرست در مورد مصرف تراریخته ها
  • عمل جراحی زیبایی در مواردی منجر به مرگ میشود
  • پایین آوردن استرس با خوردن
  • زمانی که در خشکسالی مجبور به خوردن آب فاضلاب شویم
  • مجوز بازگشایی قهوه خانه ها به شرط نداشتن قلیان
  • boogio کفشی استثنایی
  • کورشدن با فلاش دوربین
  • شکمی شبیه زنان باردار با این تومور بزرگ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است