water

آب: در طی مسابقه آب سرد بنوشید. زیرا زودتر جذب بدن شده و از آب گرم کمتر استفاده کنید زیرا باعث درد شکم می شود. علاوه بر نوشیدن بیشتر آب در طی مسابقات روزانه حداقل دو لیتر آب بنوشید. گاهی اوقات مصرف نوشابه و نوشیدنی های مطبوع یا چای و قهوه مضر نیست. اما  این نوشیدنی ها نبایستی عمده مصرف روزانه مایعات بدن شما را شامل شوند. آب زلال و خالص بهترین نوشیدنی برای برآوردن نیازهای روزانه شماست.
جایگزینی مایعات و گلوکز (قندها): در طی فعالیت های ورزشی طولانی مدت مثل دوی نرم (جاگینگ) و ماراتن، مایعات و گلوز باید همزمان با مصرف در بدن از طریق خوردن جذب و دریافت شوند. میزان توصیه شده قند 2 تا 5/2 گرم گلوکز در هر یک دهم لیتر از آب است. هیچ گاه در طی یک ساعت فعالیت استقامتی بیش از 800 میلی لیتر مایعات مصرف نکنید. به دلیل اینکه مصرف بیش از حد معده را پر کرده و باعث افت موفقیت شما در مسابقه می گردد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 1 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نظر مدیر بانک ملت درباره سرمایه گذاری در حوزه سلامت
  • مواد غذایی برای بهبود عملکرد مغز
  • از کجا بدانیم ویتامین ث بدنمان کم شده
  • طلایی ترین موارد درباره حمام نوزاد
  • آیا درد زانو با طب سوزانی قابل درمان است ؟
  • دسر خامه ای آلبالو
  • مهمترین اشتباهات مخرب مردانه
  • قرص ضدبارداری چه تاثیری بر پوست و مو ما دارد؟
  • با مصرف فست فود خود را بیمار نکنید!
  • دلایل نیاز مو به ضد آفتاب
  • نوشیدنی کم کالری – سیب و شیر سویا
  • احتمال افزايش سکته مغزي با مصرف آسپرين
  • مهر و محبت بین در خانواده ها
  • علل و درمان امنوره amenorrhea
  • جمع آوری زباله های آپارتمانی
  • محبوبترین ها

  • بررسی فراوانی گروه های خونی مختلف
  • بی خوابی با وجود مشکلات تنفسی
  • چگونه انگیزه برای لاغری به دست آوریم
  • اهمیت رعایت بهداشت تختخواب
  • سموم را اینگونه از بدنتان بیرون بیندازید
  • ناگفته های نشنیده از قهوه
  • نشستن به مدت طولانی و عواقب باورنکردنی آن
  • اخبار آخرین وضعیت جوی کشور
  • کج خلقی با مصرف برخی خوردنی ها
  • اهمیت چکاپ به موقع
  • جهش ژنتیکی سبب عدم وجود خار در پشت جوجه تیغی
  • با این تشک به راحتی می خوابید
  • راه کار های مناسب برای ایجاد اشتیاق به ورزش کردن
  • لطفا ترشی خوردن را ترک کنید
  • گوگل با ذهنیات ما چه می کند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است