PE-Neckpain_Figure2

 اگر دچار در در گردن می شوید بهتر است به دنبال علت بروز آن باشید و با کمک گرفتن از رو شهای درمانی موثر در رفع آن بکوشید برای مبتلایان به این عارضه توصیه های موثری داریم

پزشکان تخمین می زنند که از هر 10 نفر، 7 نفر دچار دچار درجاتی از گردن درد در طول زندگی می شوند. این در حالی است که گردن درد می تواند دارای ماهیت های مختلفی بوده و 7 داستان مجزا داشته باشد.

در اینجا رایج ترین انواع گردن درد را می توانید بیشتر بشناسید:

درد عضلانی: درد عضلات گردن یا شانه می تواند در پاسخ بیش از حد به استرس عاطفی یا جسمانی طولانی مدت رخ دهد. در این هنگام عضلات گردن به لمس حساس می شوند و این درد اغلب توسعه می یابد.

گرفتگی عضله: این درد به طور ناگهانی و به صورت سفت شدن قدرتمند عضلات گردن ایجاد می شود. گرفتگی عضلانی می تواند ناشی از صدمات باشد به طوری که فرد هنگام بیدار شدن از خواب احساس دردناک یا سفتی گردن را حس می کند. اسپاسم عضلانی می تواند ناشی از دیسک کمر، مشکلات عصبی، استرس عاطفی و … باشد. گاهی اوقات نیز اسپاسم عضلانی بدون هیچ علت روشنی رخ می دهد.

سردرد: سردرد و درد در پشت سر یا بالای گردن می تواند منجر به احساس درد در گردن نیز بشود.این درد نیز ناشی از تنش های عضلانی یا اسپاسم است و با حرکت گردن بدتر می شود.

درد مفاصل فاست (مفاصل بین مهره ای پشتی): این درد اغلب تیز، و عمیق است و با خم کردن سر اغلب بدتر می شود. درد اغلب می تواند به شانه یا پشت نیز گسترش یابد. یک دوره عدم فعالیت احساس درد را بدتر می کند.

درد عصب: التهاب ریشه های اعصاب نخاعی باعث ایجاد درد تیز، زودگذر و شدید همراه با سوزن سوزن شدن در گردن می شود. درد ممکن است به بازو یا دست نیز گسترش یابد.

درد ارجاعی: دردهای ارجاعی به دردهایی گفته می شود که مرکز آنها نقطه ای دورتر از محل درد قرار دارد. یکی از بهترین نمونه های این نوع دردها، درد آنژین صدری یا حمله قلبی است که گاهی در ناحیه گردن، شانه یا پشت و کمر حس می شود.

درد استخوان: درد و حساسیت به لمس در مهره های گردن به مراتب معمول است. درد استخوان نیاز به توجه پزشکی دارد و ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی تر سلامت باشد.

به طور معمول شما می توانید علائم گردن درد خود را با برخی از توصیه ها در خانه مدیریت کنید.

بسیاری از انواع گردن درد حاصل فعالیت های روزمره است از این رو توصیه می شود از برخی مسکن ها هنگام شروع این دردها استفاده کنید. مسکن هایی مانند پاراستامول، ایبوپروفن و یا ترکیبی از این دو برای کنترل درد مناسبند. ژل های ایبوبروفن نیز می تواند جایگزین قرص شود.

سعی کنید مکان درد را با کمپرس گرم پوشش دهید. این روش می تواند به کاهش درد و از بین رفتن اسپاسم عضلانی کمک کند. هرچند در برخی موارد کمپرس سرد نیز همین نقش را می تواند داشته باشد.

به پشت یا به پهلویتان بخوابید. این موقعیت ‌ها کمترین فشار را بر روی گردنتان می‌ آورد.

کسانی که روی پشت می‌ خوابند، باید بالشی گرد را انتخاب کنند که از قوس گردن حمایت کند و یک بالش صاف که زیر سرشان بگذارند. برای ساختن بالشی گرد می توانید یک حلقه محافظ گردن را رو به درون روبالشی یک بالش صاف‌تر و نرم‌تر وارد کنید، یا اینکه از بالش‌ های مخصوصی استفاده کنید که دارای یک بخش حمایت گردن و یک لبه هستند برای قرار گرفتن سر هستند.

استفاده از بالش پر را که اطراف گردنتان را می ‌گیرد، را در نظر داشته باشید. البته بالش ‌های پر در طول زمان فشرده و صاف می‌ شوند، و باید حدود یک سال یک ‌بار عوض شوند.

در صورت شدت گردن درد از رانندگی خودداری کنید.

اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید یا اینکه تلفن سیار منزلتان را بین گردن و شانه هایتان نگه دارید مطمئن باشید که دچار مشکل می شوید. عادات بدی که به گردنتان فشار می آورند را همین امروز ترک کنید.

اضافه وزن به تمام ماهیچه ها از جمله ماهیچه گردن فشار می آورد.

اگر در محیط کارتان مدام پشت میز کامپیوتر نشسته و به صفحه آن خیره شده اید سعی کنید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم نمایید و هر چند وقت یک بار به خود استراحت دهید.

اگر عضلات گردن شما سفت شده است، تمرینات گردن را انجام دهید. به آرامی عضلات گردن خود را به سمت بالاو پایین و چپ و راست به صورت چرخشی حرکت دهید. این تمرینات عضلات گردن را تقویت می کند و بهبود دامنه حرکت آن کمک می نماید.

اگر کنترل درد با مسکن ها و یا تمرینات گردنی بهبود نمی یابد، شاید نشان دهنده علت جدی تری باشد.

پزشک شما برای بررسی بیماری های زمینه ای دیگر اقدام خواهد کرد. همچنین ممکن است یک مسکن قوی تر مانند کدئین تجویز کند.

اگر سفتی و درد گردن شما بیش از یک ماه ادامه داشته باشد، شما باید جلسات فیزیوتراپی داشته باشید.

www.health.harvard.edu

آوای سلامت

 

 

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • درمان سرماخوردگی با روشی تاثیرگذار و با مزه
  • شیوه جدید برای پیشگیری از صدمه عصبی اندام در زمان عمل جراحی
  • آیا سرگیجه و بیماری قلبی با هم ارتباط دارند
  • همسران قابل اعتماد چه خصوصیت هایی دارند
  • اوتیت میانی حاد Acute otitis media
  • سبزیجات ریشه ای برای کاهش وزن
  • مایعات مفید برای شیرخواران
  • توصیه های مراقبتی برای افرادی که ایمپلنت کرده اند
  • با افزایش ضربان قلب و تعریق بدن لاغر شوید
  • راهکارهایی برای سنجش راستگویی همسر
  • التهاب در بدن، علل و درمان
  • با غذا پوست خود را لطیف و نرم کنید
  • آموزش تربیتی یک کودک آرام
  • سن ابتلا به سکته مغزی در ایران چند سال است
  • رفتار خانواده در مواجهه با دعوا کردن اطفال
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات منفی مصرف بیش از حد ویتامین D برای کودکان
  • روش های موثر برای ترک مکیدن ناخن
  • نوزاد در سنین مختلف چه رفتاری دارد
  • اینگونه پدری ایده آل برای دختران باشید
  • نشانه های هیپر اکتیویتی در اطفال
  • برنامه ریزی برای میوه خوردن اطفال
  • همه فواید مهم صبحانه برای اطفال
  • تا چه زمانی کودک باید از شیر مادر استفاده کند
  • جنسیت نوزاد و عوارض حاملگی
  • مادران شاغل و فرزندان تنها
  • صدای نوزاد خود را تشخیص نمی دهید؟ دیگر نگران نباشید:
  • حمام کردن بچه ها
  • یادگیری خواندن کلمات از دوازده ماهگی
  • ویتامین دی و این همه فایده
  • ایجاد مشکلات حافظه ای برای اطفال با کامپیوتر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است