861782_585

برخی خوراکی ها تاثیر زیادی بر سلامت پوست و موی ما میگذارند و می توانند باعث تقویت و شادابی موهایمان شوند در ادامه با برخی از آن ها آشنا شوید

یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید ” تو همانی هستی که می خوری” . سعی کنید تمام افکارتان را محدود به بدن نکنید زیرا رژیم شما نه تنها به بدن بلکه روی مو و پوست نیز تاثیر می گذارد.

در اینجا لیست غذاهایی که برای سلامت موها بسیار مفید هستند و به ضخامت، درخشش و رشد موها کمک بزرگی می کنند.

هویج

هویج دربردارنده ویتامین A می باشد. ویتامینی که هم برای رشد موها و هم برای چشم ها مفید است. بتا کاروتن موجود در هویج به تبدیل ویتامین A کمک می کند. کمبود این ویتامین در بدن باعث حساسیت، خشکی و خارش پوست سر و نازک شدن موها می شود.


بادام

برای مراقبت مو سراغ آجیل ها بروید و به عنوان میان وعده بادام بخورید. بادام دارای مقدار زیادی بیوتین است و به رشد و دوام موها کمک زیادی می کند.


فلفل زرد

ویتامین C فلفل پنج برابر ویتامین نارنگی است. به همین دلیل از شما می خواهم مقداری فلفل زرد به سالادتان اضافه کنید و به آنتی اکسیدان های موجود در آن اجازه دهید تا به بدن جریان پیدا کنند و به رشد و تقویت موها کمک کنند.


تخم مرغ

آیا بدنتان به پروتئین، بیوتین و امگا۳ نیاز دارد؟ پس پیشنهاد می کنم تخم مرغ مصرف کنید تا به تغذیه و تقویت موها کمک کند. سفیده تخم مرغ را می توان به عنوان ماسک مو نیز مصرف کرد. مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ کافی است.


نارگیل

یا غذاهایتان را در روغن نارگیل بپزید و یا نارگیل بجوید انتخاب با خودتان است. نارگیل شامل ویتامین E، چربی های سالم، ویتامین K و مواد مغذی دیگری است که رشد موها را تقویت می کند.


گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با مقدار قابل توجهی مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها ابرقهرمان سبزی هاست. می توانید آن را به تنهایی یا در سالاد مصرف کنید. آنتی اکسیدان های موجود در آن فولیکول های مو را محافظت می کند و تارهای مو را برای مدتی طولانی بلند و محکم می کند. گوجه فرنگی موها را از اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.


آناناس

نمی توان طعم دلپذیر آناناس را دوست نداشت. با خوردن آناناس بدنمان آنزیم بروملین و ویتامین C آن را جذب می کند. آب آناناس تمام ویتامین C و آمینو اسیدهای موردنیاز بدن را تامین می کند. این میوه به تولید کلاژن نیز کمک می کند.


سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع ویتامین A و بتاکاروتن است. این دو ماده معدنی هم به رشد موها و هم به سلامت پوست سر کمک می کنند.

وب‌سایت بدونیم:

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • خط چشم می تواند به بینایی صدمه بزند
  • بچه مدرسه ای حواس پرت دارید؟پس بخوانید
  • نکاتی مهم در مورد سیفلیس و راه های درمان آن
  • تصاویری از رگ های مصنوعی
  • نتایج رضایت بخش واکسن جدید ضد مننژیت
  • آنچه که باید درباره موسیقی درمانی بدانید
  • کدام سن چه کرم ضد چروکی برای دور چشم؟
  • ماجرا پلاکارد پزشک جم خطاب به آقای مهرجویی
  • آسیب پذیری اطفال از فصل تولد
  • بیماری های ناشی از خستگی دائم
  • اگر میخواهید شکم نداشته باشید باید مدل زندگی خود را تغییر دهید
  • شستشوی پوست با عسل
  • اطفال کم رو را دریابید
  • خوردنی های زیادکننده هورمون تستوسترون
  • خنده از چه بیماریهایی پیشگیری می کند
  • محبوبترین ها

  • اعتماد به نفس و تقویت تفکر
  • پرسش و پاسخ هایی برای تعیین میزان افسردگی
  • روانکاوی رفتار رانندگان
  • اختلال فوبی اجتماعی
  • لاغر بودن افراد مقتصد در مقایسه با ولخرج ها،چرا؟
  • عشق واقعی را اینگونه بشناسید
  • مواجهه با ناسزاگویی فرزندان
  • ارتباط علوم انسانی با روانشناسی
  • افراد کینه ای بخوانند
  • پیشگیری از افسردگی با تغییر دکور منزل
  • خوشحالی خانمها در محل کار زیادتر از خانه است
  • آمادگی برای ازدواج زودهنگام
  • توصیه هایی ساده برای کاهش و درمان استرس
  • مهارت های افسردگی در زمینه عاطفی
  • اگر همسر افسرده دارید بخوانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است