sport1

زمان مسابقات ورزشی طولانی در فصل تابستان در محدوده زمانی قبل از 8 صبح و پس از 4 بعدازظهر تنظیم شود.
در برنامه تمرینات ورزشی در محیط های گرم برنامه استراحت کافی و متناوب لحاظ گردد. مایعات نوشیدنی باید یک محلول هیپوتونیک با غلظت پایین قند (کمتر از 5/2 گرم در 100 میلی لیتر آب)، خنک (8 تا 13 درجه سانتی گراد) و گوارا می باشد.
سی دقیقه پیش از شروع مسابقه مقدار 400 تا 600 میلی لیتر آب نوشیده شود.
برای تشخیص اندازه کم آبی تداوم ثبت حفظ وزن بدن هنگام اوایل صبح شیوه مطلوبی به شمار می رود.
پوشش سر مهم است زیرا ورزشکار در فضای باز بخش عمده ای از گرمای بدن خود را از طریق سطح سر از دست می دهد.
کلاه با لایه های پلی پروپیلن به عنوان عایق پوست را از باد محافظت می کند.
اگر درجه حرارت محیط (داخل سالن با فضای آزاد) بالاتر از دمای پوست شما باشد به جای از دست دادن گرما آن را کسب خواهید کرد و این عمل باعث افزایش دمای بدن و افزایش ضربان قلب می شود. در چنین مواقعی تبخیر عرق از پوست عمده ترین راه برای کاهش گرماست. محیط مطلوبی که دارای رطوبت نسبی کم است میزان تبخیر عرق را افزایش و در نتیجه دمای بدن را کاهش می دهد. رطوبت نسبی زیاد مشکل ترین عامل برای تبخیر عرق به شمار می رود و دمای بدن و ضربان قلب را از حالت طبیعی خارج
می کند. وقتی بدن نتواند گرمای اضافی را دفع کند انواع مختلفی از مشکلات که به عنوان عوارض گرما طبقه بندی می شوند اتفاق می افتد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • سرطان پوست، شایع ترین سرطان در بین مردان ایرانی
  • 12 علامتی که نشان میدهد غذای سالمی میخورید
  • سرگیجه در کنار تاری دید نشانه چیست!
  • آیا اضافه کردن اسانس به خوراکی ها تقلب است؟
  • بهترین فعالیتهایی که باعث رابطه جنسی خوبی میشود
  • خطرات اختلافات زناشویی برای زندگی مشترک
  • درمان های نوین برای بیماری مالاریا
  • آخرین جزئیات پرونده فرانسه مرحوم کیارستمی
  • سی سالگی و ازدواج در این سن
  • سلامت زنان: غذاهای فوق العاده برای زنان
  • فعالیت و بارداری
  • نشانه های اختلالات شایع روانی را بشناسید
  • روانشناسی و صفات شخصیتی
  • چاق ترین نوزاد دنیا
  • قطره آنتی‌ میگرن‌ چه کاربردی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • بی خطر لاغر شدن سریع چگونه ممکن است
  • علت صدا دادن معده
  • کوکتل نوشیدنی برای لاغری چربی شکم
  • آنچه باید درباره آسم بدانید
  • تفاوت پيچ خوردگي با شکستگی پا
  • عوارض لاک های نامرغوب
  • برای کاهش فشار خون سیستم محرک عصب واگ
  • خواص شگفت انگیز انجیر، کاهو و انگور
  • همه گیر شدن میگرن مزمن در میان ایرانی ها
  • آسیبهای شانه را باهم مرور میکنیم
  • ده نکته برای جلوگیری از زانو درد
  • پرسش و پاسخهایی در مورد انسولین
  • ابداع شیوه نوین در اتصال نخ بخیه به استخوان
  • ویتامین های نشاط آور
  • سندرمی که این زن را به این روز انداخت!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است