sport7

آلودگی هوا نه تنها تاثیر بسیار نامطلوبی بر سلامت ورزشکاران حرفه ای دارد بلکه بر سلامت ورزشکارن غیر حرفه ای نیز همین تاثیر را دارد. از این رو به همه ورزشکاران اعم از حرفه ای و آماتور توصیه می شود فقط در هوای پاک و سالم ورزش کنند و در صورت عدم دسترسی به شرایط مطلوب از سالن های ورزشی برای ورزش کردن استفاده نمایند. دوچرخه سواری، دویدن، حرکات ایروبیک و پیاده روی به ویژه پیاده روی سریع از ورزش هایی هستند که با انجام آن ها به اکسیژن بیشتری نیاز پیدا می کنیم. بنابراین حتما باید در هوای پاک و سالم این ورزش ها را انجام بدهیم. ضرر ورزش کردن در هوای آلوده به مراتب بیشتر از ورزش نکردن است و بی تردید درباره ورزش هایی که به اکسیژن بیشتری نیاز است این خطر و آلودگی چند برابر است. برای نمونه در آذر ماه 1389 بنابر گزارش های سازمان های ذیربط، هوای تهران در سطح بحرانی اعلام شد و بدین منظور با تصمیمی منطقی از سوی اداره کل تربیت بدنی و استانداری تهران کلیه اماکن ورزشی به مدت دو روز تعطیل اعلام گردید تا جائی که برگزاری برخی رقابت های لیگ برتر فوتبال (از جمله بازی استقلال تهران و شهرداری تبریز) برای روزهای آتی با تعطیلی مواجه شد تا علاقه مندان به ورزش از مضرات پر خطر حضور، تمرین و ورزش در هوای آلوده مصون بمانند.
نتایج یک پژوهش نشان داد آلودگی هوا با اختلال در سیستم توزیع اکسیژن و اختلال در عملکرد ریوی توان استقامتی ورزشکاران در هنگام ورزش در محیط آلوده را کاهش
می دهد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 1 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • سخن گفتن شیرخواران در رده های سنی مختلف
  • کالری موجود در پلوی بلغور
  • استفاده از اینترنت یکی از علل خودکشی
  • استرس را با این روش از خود دور کنید
  • معالجه گیاهی برای دیسک کمر
  • علت روانی گرایش زنان به جراحی زیبایی
  • عکس هایی از اورترورنوسکوپ
  • گفتگوی اصولی با کارمند
  • عواقب مضر بازی با تبلت و موبایل
  • اختلالات زناشویی و سلامت قلب
  • عوارض خطرناک مواد گوشتی درون فست فودها
  • دریافت چربی کمتر از گوشت با این روش ها
  • مردمان دهكده‌اي در چين از استخوان دايناسور به عنوان دارو استفاده مي کنند
  • کاسته شدن از وزن و این خاصیت ها
  • برای از بین بردن درد پاشنه این حرکات را انجام دهید
  • محبوبترین ها

  • دراز و نشست و ویژگی های آن
  • درباره افزایش صفرا با ورزشهای سنگین بیشتر بدانید
  • عضله های باسن را با این ورزشها ورزیده کنید
  • چطوری برای بچه ها ورزش های آبی ترتیب دهیم
  • آشنایی با قوانین و مقررات فوتبال
  • چگونه پیاده روی کنیم تا وزنمان کاهش پیدا کند؟
  • 25 دقیقه پیاده روی در طول روز 7 سال عمر شما را زیاد می کند
  • معالجه غیر جراحی برای قوز پشت(ورزش تصویری)
  • تمرین در هوای آزاد
  • آنچه باید درباره نکات بهداشتی هنگام فعالیتهای ورزشی بدانیم
  • کدام ورزشها باعث خمیدگی پشت میشوند؟
  • فقط با یک ابزار ساده کلی کالری بسوزانید
  • راز و رمز رسیدن به تناسب اندام برای 40 ساله ها
  • بهتر شدن زندگی با ورزش هوازی
  • ورزش تناوبی چه کار آیی دارد که اینقدر توصیه می شود؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است