Switching-from-saturated-fat-to-vegetable-oil-cuts-cholesterol-but-increases-heart-attack-risk-Review
متاسفانه سبک غذایی ما ایرانی ها سبک غذایی چرب است و خوراکی هایی مصرف می کنیم که حاوی مقادیر زیادی چربی هستند توصیه می کنیم به خاطر سلامتی تان در این عادات غذایی تغییراتی بدهید
کارشناس تغذیه گفت: مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی سرطان‌ها مثل سینه و پروستات را افزایش می‌دهد.

سعید دارابی گفت: مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب، خصوصاً چربی‌های حیوانی (گوشت، شیر و لبنیات پرچرب)، خطر بروز سرطان سینه و سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است مصرف آنها محدود شود.

وی افزود: برای پیشگیری از اضافه وزن, چاقی, بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌‌ها مصرف انواع روغن و چربی باید کاهش یابد.

این کارشناس تغذیه گفت: توصیه می شود که از شیر و ماست پاستوریزه و کم چرب (کمتر از 1.5 درصد چربی) و پنیر کم چرب به جای پنیرهای خامه‌ای استفاده شود.

دارابی ادامه داد: مصرف غداهای آماده و فست‌فودها از جمله سوسیس، کالباس پیتزا را که چربی زیادی دارند باید کم شده و هنگام طبخ غذا، روغن را به طور مستقیم از داخل بطری به درون ظرف غذا ریخته نشود بلکه با قاشق اندازه‌گیری شود.

وی تصریح کرد: به جای غذاهای سرخ‌شده که مقدار زیادی روغن دارند از غذاهای آب‌پز، بخارپز و کبابی استفاده شود. در صورت تمایل به سرخ کردن غذا به مدت کم و حداقل روغن مخصوص سرخ‌کردنی فقط تفت داده شود.

این کارشناس تغذیه گفت: درتهیه انواع کیک و شیرینی علاوه بر قند زیاد مقدار زیاد روغن به کار می‌رود پس بهتر است مصرف آنها محدود شود و از شیرینی‌های ساده و بدون کرم یا خامه که چربی کمتری دارد به مقدار کم استفاده شود.

دارابی با اشاره به اینکه مصرف روغن جامد و نیمه جامد باید حذف شود گفت: به جای آن انواع روغن مایع با اسید چرب ترانس کمتر از 2درصد مصرف شود.
فارس،

ارسال شده در 7 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • جنبه های مختلف مصرف مواد مخدر
  • حقایقی درباره انواع سن که نمی دانستید
  • آیا تغذیه می تواند سردرد را کاهش یا افزایش دهد؟
  • عوارض و ضررهای اکستنشن مو
  • اهداف مهم برای رسیدن به طراوت ذهنی
  • گوشت پرورده گیاهی
  • بهترین برنامه تغذیه برای کودکان یک تا سه ساله
  • اگر فرزند کم اشتها دارید بخوانید
  • کم خونی و روزه داری
  • ابتلا به بیماری های مختلف با قرار دادن پاها روی هم
  • دختران و رویاهای ترسناک
  • فواید شکلات برای افسردگی
  • مصرف منظم دارو مهمترين روش براي مهار حملات آسم است
  • در ورزش اضطراب چرا بوجود می آید
  • برای پیشگیری از آرتروز مسواک بزنید
  • محبوبترین ها

  • درمان های مختلف برای مشکلات آرنج
  • حفاظت استخوان ها با پرهیزات غذایی
  • اشاره برای آرامش کمر درد
  • چطور از آرتريت انگشتـــــان خلاص شویم؟
  • عفونت مفاصل با بدن چه میکند
  • خودبخود جذب شدن پیچ و پلاک های ارتوپدی
  • درد ستون فقرات در حین رانندگی
  • روش های پیش پا افتاده برای رفع درد کمر
  • تمرینات ورزشی مناسب برای درمان پای پرانتزی
  • پوک شدن استخوان در مردها
  • مراقبت از بدن در برابر خشکی شانه
  • کاهش دردهای عضلانی با طب سوزنی
  • به دانستنی هایتان درمورد سیاتیک بیافزایید
  • درمان هایی برای مشکل در اعصاب مچ دست
  • با پیچ های ابریشمی حل شونده شکستگی ترمیم میابد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است