سلامتی در سالخوردگان سالمندان ایران روز جهانی سالمندان افراد سالخورده

شیوه زندگی فعال باعث می شود افراد مسن دوستان جدیدی پیدا کنند. در شبکه اجتماع باقی بمانند و با سایر مردم در سنین مختلف تعادل داشته باشند و انعطاف پذیری، تعادل و قدرت عضلانی را بهبود می بخشد که می تواند از افتادن جلوگیری کند که علت عمده ناتوانی در افراد مسن می باشد. مشخص شده که شیوع بیماری های روحی و روانی در افرادی که از نظر جسمی فعال هستند کمتر است.
بنابراین ورزش جز جدایی ناپذیر از زندگی بشری می باشد. میلیون ها نفر از مردم جهان به تناسب شرایط و ویژگی های خاص و با توجه به وقت آزاد به ورزش می پردازند.
ورزش نه تنها یک امر حیاتی برای رفع خستگی ناشی از زندگی می باشد از نظر روابط اجتماعی و تربیتی نیز می تواند به عنوان یکی از راه های موثر جهت پیشگیری از بیماری ها، درمان بیماری ها و بهبود وضع جسمی بیماران و سلامتی عمر انسان ها مورد استفاده قرار گیرد به گونه ای که ویکتور پوشه از بزرگان علم طب پیشنهاد کرده است که به جای تدریس دروس غیر ضروری در مدارس از ورزش استفاده شود.
ورزش منحصر به نیروی جسم نیست بلکه به طور مستقیم و غیر مستقیم در سلامت روح و روان و تعادل شخصیت روانی شخص موثر می باشد. پیشرفت امکانات ماشینی از یک سو، زندگی مرفه تر و اوقات فراغت بیشتری را فراهم ساخته و از سوی دیگر از فعالیت های جسمی کاسته است. بنابراین انسانی که از فعالیت بدنی و ورزش منظم خودداری و اجتناب نماید نه تنها نمی تواند در مقابل کار و فعالیت های بدنی به خوبی مقاومت نماید بلکه در انجام کارهای معمولی روزانه خویش نیز دچار خستگی و ناراحتی می گردد.
خلاصه اینکه ورزش از سویی یک عمل تفریحی و نشاط آور است و از سوی دیگر وسیله ای موثر در حفاظت سلامت بدن و نیرومندی جسم می باشد.
امروزه ممکن است این اشتباه در افکار و اذهان بعضی ها باشد که تربیت بدنی و ورزش مختص جوانان و نوجوانان است. ضرورت انجام فعالیتهای بدنی برای سالمندان اگر بیشتر از جوانان و نوجوانان نباشد کمتر نیز نیست.
کاهش و به تاخیر انداختن ناتوانی مربوط به سالمندی یک مساله عمده در بهداشت عمومی است و فعالیت بدنی می تواند نقش مهمی را در ایجاد و حفظ سلامت داشته باشد.
فعالیت بدنی می تواند کیفیت زندگی را در تمام سنین برای همگان بهبود بخشد و کمک شایانی به درمان برخی اختلالات فکری نیز مثل افسردگی بنماید.
جلسات ورزشی برنامه ریزی شده مطابق با سطح تناسب بدنی هر فرد یا پیاده روی ساده
می تواند فرصت یافتن دوستان جدید و اتصال با جامعه و کاهش احساس تنهایی و محرومیت اجتماعی را به فرد بدهد. فعالیت بدنی می تواند خود اتکایی و اطمینان به خود را که معیارهایی مبنایی در سلامت روح است افزایش دهد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 2 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • در لاغری، همه چیز برعهده تنظیم زمان است
  • حمله استرس و اضطراب به پوست
  • ترس از ریاضیات و ربط آن به DNA
  • چرا گوش کردن موثر و درک شرایط مراجع در هر درمان مناسب و موثری اهمیت دارد؟
  • نرم افزار محاسبه بار بیماری های منتسب به آلودگی هوا
  • بررسی بیماری های ناشی از دریافت خون آلوده
  • قدبلند شدن با قرص های افزایش قد در سن 30 سالگی
  • تراکم تمرين به چه معناست؟
  • محبوبترین ها

  • آرزوی شکمی صاف با این تکنیک های ورزشی( آموزش تصویری)
  • پیشگیری و معالجه صدمات ناشی از بدمینتون بخش 2
  • دانستنی هایی مهم در مورد مکمل های غذایی (3)
  • یوگا و برطرف کردن سردرد
  • نحوه اجرای مراقبه را بیاموزید
  • با یک حوله در هر مکانی ورزش کنید ( آموزش تصویری)
  • تناسب اندام به شیوه دلخواه
  • تاثیرات سنتز پروتئین بر رشد عضلات
  • رپورتاژ

  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است