سالمند2

شیوه زندگی فعال باعث می شود افراد مسن دوستان جدیدی پیدا کنند. در شبکه اجتماع باقی بمانند و با سایر مردم در سنین مختلف تعادل داشته باشند و انعطاف پذیری، تعادل و قدرت عضلانی را بهبود می بخشد که می تواند از افتادن جلوگیری کند که علت عمده ناتوانی در افراد مسن می باشد. مشخص شده که شیوع بیماری های روحی و روانی در افرادی که از نظر جسمی فعال هستند کمتر است.
بنابراین ورزش جز جدایی ناپذیر از زندگی بشری می باشد. میلیون ها نفر از مردم جهان به تناسب شرایط و ویژگی های خاص و با توجه به وقت آزاد به ورزش می پردازند.
ورزش نه تنها یک امر حیاتی برای رفع خستگی ناشی از زندگی می باشد از نظر روابط اجتماعی و تربیتی نیز می تواند به عنوان یکی از راه های موثر جهت پیشگیری از بیماری ها، درمان بیماری ها و بهبود وضع جسمی بیماران و سلامتی عمر انسان ها مورد استفاده قرار گیرد به گونه ای که ویکتور پوشه از بزرگان علم طب پیشنهاد کرده است که به جای تدریس دروس غیر ضروری در مدارس از ورزش استفاده شود.
ورزش منحصر به نیروی جسم نیست بلکه به طور مستقیم و غیر مستقیم در سلامت روح و روان و تعادل شخصیت روانی شخص موثر می باشد. پیشرفت امکانات ماشینی از یک سو، زندگی مرفه تر و اوقات فراغت بیشتری را فراهم ساخته و از سوی دیگر از فعالیت های جسمی کاسته است. بنابراین انسانی که از فعالیت بدنی و ورزش منظم خودداری و اجتناب نماید نه تنها نمی تواند در مقابل کار و فعالیت های بدنی به خوبی مقاومت نماید بلکه در انجام کارهای معمولی روزانه خویش نیز دچار خستگی و ناراحتی می گردد.
خلاصه اینکه ورزش از سویی یک عمل تفریحی و نشاط آور است و از سوی دیگر وسیله ای موثر در حفاظت سلامت بدن و نیرومندی جسم می باشد.
امروزه ممکن است این اشتباه در افکار و اذهان بعضی ها باشد که تربیت بدنی و ورزش مختص جوانان و نوجوانان است. ضرورت انجام فعالیتهای بدنی برای سالمندان اگر بیشتر از جوانان و نوجوانان نباشد کمتر نیز نیست.
کاهش و به تاخیر انداختن ناتوانی مربوط به سالمندی یک مساله عمده در بهداشت عمومی است و فعالیت بدنی می تواند نقش مهمی را در ایجاد و حفظ سلامت داشته باشد.
فعالیت بدنی می تواند کیفیت زندگی را در تمام سنین برای همگان بهبود بخشد و کمک شایانی به درمان برخی اختلالات فکری نیز مثل افسردگی بنماید.
جلسات ورزشی برنامه ریزی شده مطابق با سطح تناسب بدنی هر فرد یا پیاده روی ساده
می تواند فرصت یافتن دوستان جدید و اتصال با جامعه و کاهش احساس تنهایی و محرومیت اجتماعی را به فرد بدهد. فعالیت بدنی می تواند خود اتکایی و اطمینان به خود را که معیارهایی مبنایی در سلامت روح است افزایش دهد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 2 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • اگر این علائم قلبی را داشتید بی درنگ به پزشک مراجعه کنید!
  • خطاهای رایج در حین غذا خوردن
  • 7 علت چین و چروک صورت که تابحال نمیدانستید
  • وابسته شدن کودک به خویشاوندان نزدیک
  • تاثیر آلودگی هوا بر متابولیسم
  • دستور سس سالم- سس گرم مکزیکی
  • حساسیت پوستی شیرخوار و راه حل های درمانی
  • تحریک اشتهای بچه ها به غذا خوردن
  • حواستان به اشتها نداشتن فرزندتان باشد
  • غلبه بر حس ترس
  • درمان طبیعی برای احساس درد در اندام
  • ارزشمندترین وعده غذایی برای سنین پایین
  • راه حل های طبیعی برای رفع آنزیم های کبد
  • مواد غذایی و برخی ظروف سرامیکی مکزیکی که میزان سرب بالایی دارند
  • آموزش مهارت های لازم برای شنا سوئدی
  • محبوبترین ها

  • اشتباهات رایج حین ورزش
  • بهیچ وجه ورزش اول هفته را از دست ندهید
  • درجه کاردیو برای چربی سوزی؟
  • تمریناتی برای بالا بردن سرعت بدن
  • 25 دقیقه پیاده روی در طول روز 7 سال عمر شما را زیاد می کند
  • مقدار و ترکیب مایعات مصرفی در هنگام ورزش
  • برای گرم کردن بدن این تمرینات کششی را یاد بگیرید
  • لزوم استفاده از کمربند ورزشی در وزنه برداری چیست؟
  • ۱۲ خطا در ورزش با وزنه که نباید انجام دهید
  • با سبزی های مختلف تاثیر بدنسازی را بیشتر کنید
  • رفتن به استخر و آمادگی های مهم برای آن
  • چرا ورزش در منزل مفید است
  • در یک هفته بیشتر از 5 روز ندوید
  • قدرت عمومی چیست؟
  • با دستگاه حرکت جلو بازو را چگونه انجام دهیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است