میزان کلسیم مقدار کلسیم کلسم درپیری دوران سالمندی پیشگیری از ضعف استخوانها

میزان کلسیم استخوان ها بر اثر پیری به طور فزاینده کاهش می یابد. کاهش کلسیم در زنان بیشتر از مردان است که به دلیل تفاوت های هورمونی و تفاوت در رژیم غذایی مردان و زنان است. کاهش کلسیم و ضعف استخوانی موجب افزایش احتمال شکستگی می شود. حتی سرفه کردن یا حرکت های سریع ممکن است شکستگی های پاتولوژیکی را موجب شود. تمرین با وزنه و مصرف کلسیم (1500 میلی گرم در روز) ممکن است از ضعف استخوان ها پیشگیری کند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 9 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • خانم های حامله و تمایلات جنسی
  • تاثیرگذارترین مواد غذایی روی افزایش قد کودک
  • هیسترکتومی و مقابله با مشکلات رحمی
  • افزایش تمرکز و هوش خردسالان با مصرف صبحانه
  • ناسالم ترین غذاها برای یک زن باردار
  • چگونه ورزش کنیم بدون اینکه خسته شویم؟
  • ابتلا به مننژیت با امواج موبایل
  • این روزها داشتن موهای مصنوعی،آسانتر از همیشه است
  • محبوبترین ها

  • پوست خشکها این میوه هارا بخورند
  • مواد غذایی دوست ناخن
  • حفاظت از پوست و مو در مقابل انواع مشکلات
  • موارد ممنوعیت میکرودرم
  • شامپو و درمان بیماری های بدن
  • قبل از انجام تاتو به این مطلب نگاهی بیندازید
  • در استفاده از مداد ابرو این ۵ اشتباه را مرتکب نشوید
  • زیبایی دردناک یعنی، تزریق بی دلیل ژل و بوتاکس
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است