ورزش در دوران پیری مدت زمان ورزش فرد سالمند ضربان قلب و ورزش

شدت مهمترین عامل در ایجاد آمادگی، آمادگی استقامتی قلب و گردش خون و تنفس به شمار می آید که این امر بستگی به سطح آمادگی فعلی فرد، وضعیت سلامت او و طول یا مدت زمان تمرین دارد. شدت انجام کار را می توان به چند طریق بیان کرد از جمله:
به صورت درصدی از حداکثر ضربان قلب
به صورت درصدی از حداکثر اکسیژن مصرفی
برحسب تعداد کالری های مصرفی
حال این سوال مطرح می گردد که یک فرد به خصوص فرد سالمند با چه شدتی باید به کار بپردازد تا بتواند آمادگی بدنی لازم را کسب کند؟
طبق شواهد موجود با تمرینی که شدت آن موجب 60 تا 90 درصد حداکثر ضربان قلب شود می توان به آمادگی قلب و گردش خون و تنفس رسید. این امر نشانگر 50 تا 80 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی است. پایین ترین ضربان قلب که می تواند موجب بهبودی قلب و گردش خون و تنفس شود 60 درصد حداکثر است. تمرین در سطوح پایین تر از این ظاهرا موجب بهبود ناچیز شده و یا اصولا تاثیری نخواهد داشت.
مفهوم تمرین با توجه به سطح آستانه ضربان قلب برای هر فرد به طور خودکار ضامن هر پیشرفتی که طول تمرین پیش می آید خواهد بود.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • دانسته هایی درباره فایده خرما
  • جنبه های مثبت و منفی وسایل ورزشی پارک ها
  • چگونه دردهای گوارشی را تسکین دهیم
  • نکاتی مهم در رابطه با رژیم غذایی و ارتقاء سلامت
  • عوارض بسته بندی شکم با سلیفون
  • روش هایی برای بهتر شدن رابطه زناشویی
  • عوامل تشکیل دهنده جامعه -2
  • بعد از ورزش این 5 ماده غذایی را مصرف کنید
  • محبوبترین ها

  • ده نکته درباره دریافت سرویس در ورزش والیبال
  • دفع زباله در محل های ورزشی
  • در هفته بیش از ۹ ساعت دوچرخه سواری نکنید
  • یک ماه برنامه چربی سوزی داشته باشید
  • چرا برخی افراد از ورزش دلسرد میشوند
  • دویدن برای چالش یک ماهه
  • تاثیرات مفید راه رفتن روی تردمیل
  • چگونه درد مفاصل ناشی از بالا بردن وزنه های سنگین را از بین ببریم
  • رپورتاژ

  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است