images

شدت مهمترین عامل در ایجاد آمادگی، آمادگی استقامتی قلب و گردش خون و تنفس به شمار می آید که این امر بستگی به سطح آمادگی فعلی فرد، وضعیت سلامت او و طول یا مدت زمان تمرین دارد. شدت انجام کار را می توان به چند طریق بیان کرد از جمله:
به صورت درصدی از حداکثر ضربان قلب
به صورت درصدی از حداکثر اکسیژن مصرفی
برحسب تعداد کالری های مصرفی
حال این سوال مطرح می گردد که یک فرد به خصوص فرد سالمند با چه شدتی باید به کار بپردازد تا بتواند آمادگی بدنی لازم را کسب کند؟
طبق شواهد موجود با تمرینی که شدت آن موجب 60 تا 90 درصد حداکثر ضربان قلب شود می توان به آمادگی قلب و گردش خون و تنفس رسید. این امر نشانگر 50 تا 80 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی است. پایین ترین ضربان قلب که می تواند موجب بهبودی قلب و گردش خون و تنفس شود 60 درصد حداکثر است. تمرین در سطوح پایین تر از این ظاهرا موجب بهبود ناچیز شده و یا اصولا تاثیری نخواهد داشت.
مفهوم تمرین با توجه به سطح آستانه ضربان قلب برای هر فرد به طور خودکار ضامن هر پیشرفتی که طول تمرین پیش می آید خواهد بود.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • برای امراض قلبی و ریوی پکیج زیان آور است
  • مهمترین دلایل احساس درد در سینه بانوان
  • درمان سرماخوردگی با روشی تاثیرگذار و با مزه
  • اطفال و لطمات و صدمات طلاق
  • طبقه بندی داروهای آسم
  • بچه ها هر چه بیشتر گریه کنند، بهتر میخوابند!
  • مراقبت از بدن در برابر نقرس
  • لیمو یک دئودورانت طبیعی
  • هرگز با ساعت زنگ دار بیدار نشوید
  • فایل PDF راهنمای اورژانس بیمارستانی در مواجهه با ابولا
  • تقویت نیروی جنسی با این روش طبیعی
  • پیشنهادات و توصیه های بهداشتی به خردسالان
  • صاف شدن شکم با برخی تمرینات ورزشی
  • مشکلات طلاق و تاثیر آن بر روی فرزندان
  • درست کردن یک نوع چای خانگی برای لاغر شدن
  • محبوبترین ها

  • حلوای آرد سمولینا و پرتقال
  • معرفی خوراکی های چربی سوز
  • آموزش پنیر هندی
  • بادمجان به شکل جدید
  • میوه کبابی
  • سوپ میکس شده با گوجه
  • خوراکی از جگر سرخ شده با قارچ
  • یک اسموتی مقوی مخصوص کودکان
  • کوله بادمجان
  • مافین شیرین
  • برگه سیب دارچینی را چگونه درست کنیم
  • ماکارونی رژیمی با سبزیجات
  • آب میوه شیرین مختص روزهای گرم تابستان
  • رشته خطایی با مربای آلبالو
  • سالاد شنبلیله و پنیر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است