OLDER-PEOPLE-EXERCISING-1024x681

در تمرین استقامتی قلبی- تنفسی باید توجه داشت مدت و شدت انجام کار رابطه متقابلی دارند. نتایج نشان داده است که روزانه 5 تا 10 دقیقه تمرین شدید (80 تا 90 درصد حداکثر ضربان قلب) در استقامت قلبی- تنفسی موثر است و کارایی آن ها را در حدود 15 تا 20 درصد بهبود می بخشد.
تحقیقات جدید نشان داده اند که تمرین به صورت پیوسته با شدت کم ضربان قلب حدود 65 تا 75 درصد حداکثر روزانه به مدت 30 تا 60 دقیقه موجب پیشرفت قابل توجهی نسبت به تمرین با شدت بالا و به مدت کوتاه خواهد بود.
به طور کلی به دلیل اینکه افراد میانسال و سالمند از انجام ورزش با شدت بالا لذت نبرده و نمی توانند آن را تحمل کنند و چون نیاز به انرژی بیشتری نسبت به قدم زدن در اوقات فراغت دارند سوالی که اغلب توسط افراد سالمند مطرح می شود این است که آیا می توان با شرکت در برنامه های راهپیمایی (در مقایسه با دویدن) انتظار بهبودی در سیستم قلبی، تنفسی را داشت؟
پاسخ این سوال مثبت است مشروط بر این که مدت و تواتر تمرین افزایش یابد به عبارت دیگر برای کار با مصرف کالری کمتر در شدت تمرینی پایین تر فرد باید فقط به مدت طولانی تر راهپیمایی کند (یا بدود) و اغلب خواهد توانست به همان نتایجی که از کار کوتاه مدت با شدت زیاد حاصل می شود دست یابد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

 

5 1000
ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 320 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • علت بند نیامدن آبریزش از بینی
  • عوارض مصرف فست فود قبل از ورزش
  • طرح نو در نحو در روانشناسی
  • تصورات غلظ غذایی ما کدامند [فیلم]
  • موانع طبیعی و خانگی برای بدبویی کام
  • توصیه برای خواندن یک کتاب مفید:بهره گیری مثبت از خشم
  • علت فوت عارف لرستانی فردا مشخص می شود
  • خوردنی های کاهش دهنده کلسترول بدن
  • محبوبترین ها

  • اختلال در کارهای ذهنی با تغذیه نامناسب
  • مهم ترین وعده غذایی را هرگز از دست ندهید
  • تاثیرات مفید نوشیدن آب ولرم
  • آسیب های غذا خوردن پای تلویزیون
  • نخود و این خاصیت های بی شمار
  • آیا بادام واقعا قدرت مغز را افزایش می دهد؟
  • غلات کامل این خاصیت ها را دارد
  • با ماهی سو خاری نابغه شوید
  • رپورتاژ

  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما