images

توافق کلی وجود دارد که فعالیت های ورزشی (با هزینه انرژی متوسط و بالا) که تمام اندام های بدن را به کار می گیرند مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری، قایق رانی، اسکی استقامتی و فعالیت هایی که صورت بازی درند مانند فوتبال، والیبال، بستکتبال و هندبال بهترین نتایج را برای آمادگی قلبی- تنفسی ارمغان می آورند. از سوی دیگر فعالیت هایی که دارای هزینه انرژی کمتری هستند مانند گلف، بولینگ، بیلیارد و بیشتر نرمش ها تاثیر کمتری در ایجاد آمادگی جسمانی دارند. فعالیت های کوتاه مدت از نوع غیر هوازی که مستلزم قدرت انفجاری و سرعت می باشد در گسترش آمادگی هوازی تاثیر ناچیی دارند. تمرینات با وزنه در بهبود قدرت و استقامت عضلانی موثرند اما برای آمادگی قلبی تنفسی فایده ای در بر ندارند. تمرینات با وزنه از نوع ایزومتریک، چون منجر به بالا رفتن فشار خون به میزان زیادی می شوند برای سالمندان به خصوص افرادی که از بیماری های قلبی و گردش خون رنج می برند به هیچ وجه توصیه نمی شود.
داشتن انگیزه مهمترین عامل اجرای موفقیت آمیز هر فردی است که در یک برنامه آماده سازی شرکت می کند که به همین علت اهمیت بسیاری دارد که به خاطر داشته باشیم ورزش انتخابی باید از نوعی باشد که شرکت کننده (سالمند) از آن لذت ببرد و با علاقه منتظر روزهای آینده باشد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نکات کلیدی و موثر درباره ی سلامتی ما انسان ها
  • رفع افسردگی با مصرف خوراکی سالم
  • تاثیر چیدمان منزل در شکستگی در اطفال
  • سالاد سیب زمینی و کلم بروکسل
  • پیشنهادات درمانی ساده برای بروز سینوزیت
  • یائسگی پیش از موعد و پیری زودرس
  • به حداکثر رساندن رشد عضلانی به چه طریقی است؟
  • عفونت پارونیشیای – حاد – علائم و درمان
  • تاثیرات زعفران بر روی درمان اختلالات قاعدگی
  • افزایش سفیدی دندان
  • کمک به عضله سازی با خوردن ماست
  • حساسیت پوستی شیرخوار و راه حل های درمانی
  • این اشتباهات می توانند سلامتی تان را نابود کنند
  • تغییرات مختلف در مو نشانه ای برای حمله قلبی
  • آلودگی های خطرناک و تهدید کننده کامپیوتر
  • محبوبترین ها

  • خطرات تهدید کننده مکمل مولتی ویتامین برای این افراد
  • با این دستگاه از شر باکتریهای منزل خلاص شوید
  • ضرورت کار تیمی پزشک و پرستار برای خدمت به بیماران
  • اطلاعاتی در مورد بلوک قلبی و انواع ان
  • منع واردات قلیان و تنباکو
  • بیماران کلیوی استان گیلان نیازمند حمایت خیران استان
  • درمان مشکلات بدن با کمک طب سوزنی الکتریکی
  • مشاغل مستعد سکته قلبی
  • بیماری مرموز در آمریکا هر روز قربانی بیشتری می گیرد
  • هشدار جدی! مرغ های تهران مبتلا به آنفلولانزای مرغی
  • خطرات مزمن اینگونه نشستن ها
  • ابداع میز کار اتوماتیک برای سلامت کاربران
  • روش غیر تهاجمی برای ازبین بردن سلول های سرطانی
  • با این کارها به قلبتان برسید
  • کاهش داروهای مهم برای بیماری قلبی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است