exercise4

برنامه ورزشی افراد سالمند می تواند شامل ورزش های انعطاف پذیری، سوئدی و پیاده روی سریع، پیوسته با دویدن آرام باشد. ورزش های انعطافی باید به صورت آهسته و ایستا انجام شود. تمرینات انعطاف پذیری و سوئدی باید هر روز انجام شود در حالی که دویدن آرام باید حداقل سه بار در هفته انجام شود. تمرینات مقاومتی بخصوص در اندام فوقانی و در افراد پیر و سالم توصیه می شود تا سب پیشبرد فعالیت های روزانه آن ها گردد.
توصیه اینست که این تمرینات یا همراه باورزش های هوازی و یا به صورت یک روز در میان انجام شود به طوری که حداقل دو روز در هفته به تمرینات مقاومتی اختصاص یابد. در صورت انجام همزمان بهتر است تمرینات مقاومتی بعد از ورزش های هوازی انجام شود. افراد سالمند باید از انجام فعالیت های ناگهانی، شدید و غیر هوازی و خسته کننده مثل دوهای سرعت یا بلند کردن وزنه پرهیز نموده و به فعالیت های استقامتی که ذاتا آرام و منظم بوده مثل دویدن آرام، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری توجه داشته باشند. شنا و سایر ورزش های مرتبط با آب برای سالخوردگان بسیار نافع است چرا که باعث احساس سلامت و شادابی، تقویت قدرت عضلانی و توده استخوانی می گردد و نیازی به
ورزش های سنگین نمی باشد.
به هر حال متخصصان معتقدند که ورزش کردن برای حفظ کارکرد بدنی با افزایش سن بسیار موثر می باشد و هیچ وقت برای شروع آن دیر نیست. حتی با مقدار متوسط نیز ورزش می تواند به سالمندان کمک کند تا از زندگی لذت ببرند و از بیماری هایی که خیلی از مردم معتقدند با افزایش سن به طور خودکار گریبانگیر آن ها خواهد شد جلوگیری به عمل آورند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • کودکان بیش فعال و انجام تکالیف مدرسه
  • کاهش عوامل خطر دیابت در افراد بالغ چاق با پروتئین آب پنیر
  • چای سبز! معجزه ای از شرق دور برای سلامت و لاغری
  • آیا بیماری گلوکوم شیوع جهانی دارد؟
  • از دید علمی طول مژه ها چقدر باید باشد؟
  • برای آرتریت هم درمان های گیاهی وجود دارد
  • سرطان در مردان و کوتاه شدن عمر آن ها
  • به این شیوه مارمالاد به درست کنید
  • اختلال در کارکرد پانکراس
  • برای لاغری و کاهش وزن این برنامه طناب زنی را یاد بگیرید
  • ارتقاء صنعت دارويي نيازمند حمايت بيشتري است
  • درمان جدید تعریق زیاد با Elexapro
  • عشق و تاثیرات آن
  • رسپی با صفرکالری- دال عدس و اسفناج
  • اگر می خواهید آرامش درونی تان را بدست بیاورید
  • محبوبترین ها

  • خانم های شاغل و مشغله فکری آنان
  • پر کردن خلاءهای زندگی با فرزند دار شدن
  • عوارض مخرب استرس بر زنان و مردان
  • از رنگ درمانی چه می دانید؟
  • سه اشتباهی که انسان همواره آنرا انجام می دهد
  • چه موقع از همسرمان جانب داری کنیم؟
  • مشاجره و دعوای خانگی با نوجوان ممنوع!
  • علت کم‌ حرف‌ ترشدن زوجین چیست
  • عوامل تاثیر گذار در رشد شخصیت
  • افسردگی چه زمینه های ارثی می تواند داشته باشد
  • تماشای تلویزیون عامل کند ذهنی کودکان!
  • همه چیز در مورد این سندرم روانی
  • اختلال هراس، گذر هراسی
  • راز شادمانی بی حد و مرز اینجاست
  • چرا بسیاری از زنان و دختران از افسردگی رنج می برند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است