کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک زیبایی یکتا
کلینیک زیبایی زیبایی
پوست، مو و لیزر
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)

873546_580

چه نوع خوراکی های و نوشیدنی هایی برای اطفال در فصل تابستان مفیدند و به رشد و سلامت آن ها کمک می کنند چه برنامه غذایی برای آن ها باید در نظر بگیریم

 فصل تابستان زمانی است که اردوها و گردش های تابستانی به اطراف شهر خود، قسمتی از برنامه های شما و کودکتان است. اغلب مادران در این فصل، چنین فکرهایی را به صورت مداوم در ذهن خود تکرار می کنند: “کودک من به یک اردوی هنری و صنایع دستی خواهد رفت و یا زمان کلاس کودک من صبح است و پس از آن در اواسط روز برای شنا کردن هم خواهد رفت، عصر هم در یک کلاس ورزشی شرکت خواهد کرد. پس شما به عنوان یک پدر یا مادر سعی کنید یک برنامه غذایی مناسب برای کودک خود در فصل تابستان داشته باشید، تا کودک شما در تمام طول روز، پر انرژی بوده و نفس کم نیاورد.

حتی در صورت انجام فعالیت های فشرده و کلاس های زیاد در یک روز، کودک شما می تواند انرژی از دست رفته روزانه خود را از چند وعده تغذیه خوب به دست آورد. این یک حقیقت است، که اگر وعده های غذای کودک شما در این فصل مناسب باشد، می توانید عملکرد خوب و انرژی عالی را از کودکتان انتظار داشته باشید.

عادات غذایی سالم برای کودکان در گرمای تابستان:

کودکان در فصل تابستان به وعده های غذایی که می خورند، حساس هستند. اگر برای عادت دادن کودک خود به غذاهای سالم داد و بیداد کنید، آن ها بیشتر لج می کنند و حتی ممکن است در مقابل خوردن مقدار زیادی از غذاها در طول ماه های گرم مقاومت نشان دهند. همچنین، در چنین شرایطی برای مادران شاغل ممکن است این سوال پیش بیاید که: “چه چیزی برای جعبه غذای کودکم در طول تابستان تدارک ببینم؟”، پس از آن آماده کردن سریع این غذاها و بسته بندی آن ها مشکل دیگر خواهد بود. در این مقاله، 10 ماده غذایی تابستانی برای کودکان که برای دوران قبل از نوجوانی آن ها، ایده آل هستند، ارائه خواهد شد. مجموعه این گونه برنامه ها، باید بر روی منوی وعده های غذایی اصلی مادران قرار گیرد.
10 غذای کودکان که برای آماده کردن آن ها زمان زیادی لازم ندارید:

1. نوشیدنی و آب میوه برای کودک:

زمانی که مقدار جیوه بدن کودک شما در اثر گرما افزایش می یابد، شما نیاز به تهیه مواد غذایی دارید که سرد باشند. مصرف آب میوه ها به ویژه همراه با برگ های نعنای تازه مخلوط شده با آب نارگیل، لیمو، خیار و یا هندوانه، خنک کننده بدن کودک شما برای گرمای تابستان است.


2. سالاد میوه مناسب به عنوان غذای کودک :

برای صبحانه، دسر و یا یک میان وعده بعدازظهر، یک سالاد میوه سرد تازه، انتخاب خوشمزه ای برای تمام اعضای خانواده است. نصف یک خربزه را با تکه های پاپایا و یا تکه هایی از برش نارگیل مخلوط کنید و آن ها را در ظرفی ریخته و همراه با کودکان خود میل نمایید.


3. ماست میوه ای غذای جالب کودک:

ماست یک غذای خنک کننده و خوشمزه برای کودک شما است. شما همچنین می توانید میوه ها را به ماست و یا کشک اضافه کرده و یک ترکیب بدون چرب و سالم تهیه کنید. علاوه بر این، شما می توانید با اضافه کردن برخی از پودر ها به ماست پرچرب یک غذای دوست داشتنی برای کودک خود درست کنید. شما می-توانید از ماست در دوغ، یا سالاد و یا دسرها برای غذای کودک خود در طول تابستان استفاده کنید.


4. مواد بسته بندی شده به عنوان غذای کودک:

بسته بندی مواد غذایی در همه زمان ها به ویژه در ماه های گرم سال دارای اهمیت زیادی است و یکی از نکات پیچیده برای حفظ سلامتی کودک شما است. شما می توانید در بعضی از فروشگاه ها نمونه های اصلاح شده و سالمی از غذاهای آماده را برای کودک خود پیدا کنید. بسیاری از آن مواد غذایی در برابر میکروب ها، پاستوریزه و بسته بندی شده اند. لوبیا، پنیر کم چرب، سبزیجات (فلفل سبز و قرمز، ذرت، پیاز سبز، اسفناج، قارچ)، و مرغ را که در همه زمان ها در میان کودکان مورد استقبال قرار گرفته و همه با علاقه خاصی آن ها را می خورند، در فروشگاه ها به صورت بسته بندی شده یافت می شوند.


5. همبرگر و رولت های سالم برای غذای کودکان:

هر چند بسیاری از کودکان دلشان برای انواع همبرگرها و رولت ها ضعف می رود و به خوردن آن اعتیاد پیدا کرده اند، نگران نباشید. شما می توانید آن را با پر کردن مواد سالم درست کرده و مواد مضر مانند سس مایونز ادویه دار و گوشت قرمز را از برنامه غذایی حذف کنید. شما می توانید آن ها را به صورت تنوری درست کرده و از مرغ، عدس یا سبزیجات در درون این رولت ها استفاده کنید. همچنین، میوه هایی مانند حلقه های آناناس همراه با مقداری فلفل، می تواند رولت شما را سالم تر کند.


6. پنکیک یک غذای سالم برای کودک:

پنکیک ها از جمله مواد غذایی تقویت کننده و انرژی دهنده فوری برای کودکان هستند. یک ظرف صبحانه خوش آیند برای کودکان می تواند با نان شیرین، پهن و قطعه قطعه شده همراه با تکه های حلقه ای موز پر شود و یا با نان پخته شده از دانه های گندم کامل، سبوس دار و اعلا با توت فرنگی تازه خنک تزیین شده باشد. شما می توانید مطمئن شوید که کودکان خود را برای خوردن این صبحانه جالب وخوشمزه، آماده نشان خواهند داد.


7. تخم مرغ غذای کامل کودک:

استفاده با احتیاط از تخم مرغ تاثیر شگفت انگیزی در هوش و استقامت بدنی کودکان دارد. کودکان به تخم مرغ نیمرو سرخ شده با قارچ، همراه با نان سبوس دار علاقه بسیاری نشان می دهند. تخم مرغ آب پز شده را می توان با چند قطره از اسانس وانیل، نان تست فرانسوی و خرده های بادام مخلوط کرد، و فرنی کاراملی خوشمزه و خوش قیافه با تخم مرغ را برای تمام کودکانی بزرگ وکوچک درست کرد، که دوست داشته باشند.


8. پاپ کورن غذای مورد علاقه کودک:

بله! ذرت بو داده و یا پاپ کورن از جمله مواد غذایی سالم برای تغذیه کودکان در فصل تابستان است. با اضافه کردن کمی از پنیر، نمک و فلفل به آن می تواند یک میان وعده مقوی و کم حجم برای تمام کودکان در این فصل درست کرد.


9. هندوانه یا خربزه گزینه عالی برای تابستان:

خوردن هندوانه و خربزه به صورت آب میوه و یا قاچ قاچ شده، در فصل تابستان می تواند برای تامین آب بدن کودک شما مفید باشد. در هر صورت هندوانه و خربزه خوشمزه هستند. مطمئن شوید که آن ها در روی میز ناهار و در هر وعده غذا یی خورده می شوند، خوردن دانه آن ها هم به عنوان منبع خوبی از آهن شناخته شده است. شما همچنین می توانید آب شربت خربزه یخ زده را در وعده های غذای کودک خود قرار داده و یا از آن ها به عنوان بستنی یخی، برای تغییر در مزه و شکل خوراکی های کودکان بهره ببرید.


10. مواد غذایی که به طور طبیعی شیرین هستند:

یک مشت بادام، کشمش و گردو را خرد کرده، و مخلوط آن ها را در یک فنجان کوچک ماست بریزید، که سالم تر از بستنی آماده بیرون است. سس شکلات تلخ و یا سس توت فرنگی یکی دیگر از اضافه کردنی ها برای درست کردن یک دسر تابستانی سرد و دلپذیر برای کودک شما می باشد. در صورت نیاز اضافه کردن مقدار کمی خامه به عنوان یک روش خاص برای خوشمزه کردن این دسرها برای کودک می تواند استفاده شود.

بنابراین شما می توانید در دفعات بعدی، از روش های مختلف برای گول زدن کودکانی خود، در خوردن غذاهای سالم تابستانی و شکستن مقاومت آن ها در برابر این مواد غذایی استفاده کنید.

وب‌سایت مامانم

5 1000
ارسال شده در 11 خرداد 1395 توسط با موضوع سلامت کودک
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی