دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

ورزش و بهداشت شیوع اختلالات روانی بهداشت جسمی و بهداشت روانی اختلالات روانی- عصبی- رفتاری

افرادی که از نظر بدنی آماده اند و تمرینات منظم بدنی انجام می دهند بهتر و آسان تر از افرادی عادی این عکس العمل را در خود بوجود می آورند. هنگامی که ورزش می کنند نه تنها بهتر می نگرند بلکه احساس بهتری نیز پیدا می کنند. پس نتیجه می گیریم با ورزش می توان در برابر استرس مقابله کرد. البته خود ورزش ممکن است در بعضی از افراد که به قهرمانی فکر می کنند ایجاد استرس بنماید که در چنین افرادی اگر سطح استرس خیلی بالا باشد نباید به ورزش های رقابتی دست بزنند.

افسردگی:
حالتی است که به دلیل ناکامی ایجاد می شود و علایم آن از خستگی و بی قراری شروع و به بی هدفی و تصمیم به خودکشی ختم می شود که ممکن است همراه با گناه، انتقاد از خود، افزایش خطا، ناامیدی، ناراحتی، اندوه و… باشد.
اثر فعالیت جسمانی بر افسردگی عمدتا روی افسردگی ملایم تا متوسط و در مورد افراد و نمونه های غیر کلینیکی تحقیق شده است مرور تحقیقات مربوط به فعالیت جسمانی و افسردگی نشان می دهد که فعالیت جسمانی به طور قابل توجهی افسردگی را در همه سنین و همه سطوح آمادگی کاهش می دهد و هر چه جلسات و برنامه تمرین بیشتر و طولانی تر باشد کاهش بیشتری در افسردگی بدست خواهد آمد. بعضی تحقیقات فقط بر اثر تمرینات هوازی در کاهش افسردگی اشاره کرده اند. در مجموع ادعا می شود که تمرین جسمانی در کاهش افسردگی ملایم و متوسط به اندازه مصرف دارو موثر است و می توان از آن به عنوان وسیله کمکی برای افسردگی شدید نیز استفاده کرد.
فواید روانی ورزش شدید و سنگین آزاد شدن از تنش های عاطفی، احساس سلامتی و آرامش، کاهش اضطراب، کاهش افسردگی و تقویت عزت نفس است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 12 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • دردهای مزمن بدنتان را بشناسید
  • روش تهیه دو آش معروف ایرانی
  • عوامل ایجاد کننده اختلافات زوجین
  • لیستی از بهترین پزشکان سال 95
  • کدامیک بر دیگری برتری دارد؟ چربی سوزی یا عضله سازی
  • تاثیرات مختلف فشار خون پیش از بارداری
  • آنچه که باید درباره بواسیر بدانید،از دلایل ابتلا تا پیشگیری
  • آشنایی با برخی تداخلات غذایی مضر برای معده
  • محبوبترین ها

  • درست غذا بخورید، پر مو نشوید!
  • تنظیم خلق و خو با خوراکی های پاییزی
  • چگونه جلوی شکمو بودن خود را بگیریم
  • این مواد غذایی را وارد لیست تابستانی خود کنید!
  • تغذیه مناسب برای مردان
  • گول رنگ و ظاهر هر نوشیدنی ای را نخورید
  • دانسته هایی در مورد استفاده از روغن پالم در لبنیات
  • رژیم غذایی گیاهخواری با بدن شما چه میکند؟
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x