index

افرادی که از نظر بدنی آماده اند و تمرینات منظم بدنی انجام می دهند بهتر و آسان تر از افرادی عادی این عکس العمل را در خود بوجود می آورند. هنگامی که ورزش می کنند نه تنها بهتر می نگرند بلکه احساس بهتری نیز پیدا می کنند. پس نتیجه می گیریم با ورزش می توان در برابر استرس مقابله کرد. البته خود ورزش ممکن است در بعضی از افراد که به قهرمانی فکر می کنند ایجاد استرس بنماید که در چنین افرادی اگر سطح استرس خیلی بالا باشد نباید به ورزش های رقابتی دست بزنند.

افسردگی:
حالتی است که به دلیل ناکامی ایجاد می شود و علایم آن از خستگی و بی قراری شروع و به بی هدفی و تصمیم به خودکشی ختم می شود که ممکن است همراه با گناه، انتقاد از خود، افزایش خطا، ناامیدی، ناراحتی، اندوه و… باشد.
اثر فعالیت جسمانی بر افسردگی عمدتا روی افسردگی ملایم تا متوسط و در مورد افراد و نمونه های غیر کلینیکی تحقیق شده است مرور تحقیقات مربوط به فعالیت جسمانی و افسردگی نشان می دهد که فعالیت جسمانی به طور قابل توجهی افسردگی را در همه سنین و همه سطوح آمادگی کاهش می دهد و هر چه جلسات و برنامه تمرین بیشتر و طولانی تر باشد کاهش بیشتری در افسردگی بدست خواهد آمد. بعضی تحقیقات فقط بر اثر تمرینات هوازی در کاهش افسردگی اشاره کرده اند. در مجموع ادعا می شود که تمرین جسمانی در کاهش افسردگی ملایم و متوسط به اندازه مصرف دارو موثر است و می توان از آن به عنوان وسیله کمکی برای افسردگی شدید نیز استفاده کرد.
فواید روانی ورزش شدید و سنگین آزاد شدن از تنش های عاطفی، احساس سلامتی و آرامش، کاهش اضطراب، کاهش افسردگی و تقویت عزت نفس است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 12 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • برطرف کردن عیوب پوست در کوتاه ترین زمان
  • مشکلات اقتصادی همراه با چاقی
  • نتایج جدید در مورد خواص و فواید خوردن گلابی
  • حجم بالای زباله در ایران
  • شاخه های شخصیتی درونگرا و برونگرا
  • در مورد حسادت به همسر
  • همه چیز درمورد دلایل بروز چاقی در کودک
  • مشکلات پوستی با نوروتیک عصبی
  • عوامل بروز لک در صورت
  • شناخت و تهیه غذا برای کودکان
  • سرماخوردگی با آنفلولانزا چه میزان متفاوت است
  • نکات مهم پیرامون واکسن HPV
  • خیال پردازی اطفال و خوب و بد آن
  • چکار کنیم که به واریس مبتلا نشویم
  • رسپی خوراک گوشت و نخود
  • محبوبترین ها

  • فاصولیه غذایی سرشار از پروتئین
  • کدو حلوایی ادویه دار در فر- مناسب برای رژیم ها
  • خوراک لوبیا سفید با شیر
  • مالاوابیج غذای محبوب شمالی ها
  • دسر رشته خطایی با سیب
  • پیراشکی طنابی
  • خوراک ورمیشل عدس( همراه با کالری)
  • تهیه نان خانگی ساده و بی دردسر
  • اسموتی نارنجی رنگ
  • حلوای قالبی با آرد سمولینا و فندق
  • رشته خطایی با شیر و فندق
  • سوپ سبز- برای از بین بردن چربی و سلولیت
  • رسپی سالاد کشور سنگاپور که لاغر کننده است
  • دستور سوپ کرفس و کلم بروکلی
  • فقط با 200 کالری پیتزا درست کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است