غذیه برای سالمندان سوء تغذیه سالمندان تغذیه برای افراد پیر افراد سالخورده

 افراد سالمند از چه برنامه غذایی بهتر است پیروی کنند چه نوع مواد خوراکی برای آن ها مفید است توصیه های متخصصین در این باره چیست؟

غذاها و میوه های سرشار از فیبر موجب می شود تا افراد مسن به بیماریهای مزمن مرتبط با دوره پیری و در راس آن سرطان و بیماریهای عروقی و سکته مغزی مبتلا نشوند.

جدیدترین پژوهش در استرالیا حاکی است غذاها و میوه های سرشار از فیبر موجب می شود تا افراد مسن به بیماریهای مزمن مرتبط با دوره پیری و در راس آن سرطان و بیماریهای عروقی کرونری و سکته مغزی مبتلا نشوند.

پژوهشگران اعلام داشتند خوردن مقدار کمی نان، حبوبات و میوه های سرشار از فیبر، میتواند از ابتلا به بیماریهای مرتبط با دوره پیری جلوگیری کند.

نتایج این پژوهشها به تازگی در درمجله (دانش مرحله پیری) چاپ شده است.

پژوهشگران برای کشف رابطه میان غذاهای سرشار از فیبر و گذر موفقیت آمیز از دوره پیری بر روی بیش از 1600 فرد مسن بالای 50 سال سن تحقیق کردند.

این تیم پژوهشی افزود: ” دوره پیری موفقیت آمیز” به دوره ای گفته می شود که فرد به معلولیت ،بیماریهای افسردگی و اختلالات شناختی و بیماریهای دستگاه تنفسی و بیمارهای مزمن از جمله سرطان و بیماریهای عروقی کرونری و سکته مغزی دچار نشده باشد.

پژوهشگران لیست غذایی افراد مسن از جمله کربوهیدراتها، فیبرها،غذاها و نوشیدنی های سرشار از قند را بررسی کردند.

آنها به این نتیجه رسیدند افرادی که زیاد غذاهای سرشار از فیبر خورده و از نوشیدنهای گازدار دوری کرده اند؛ عمر طولانی تری داشته و دوره پیری را نیز نسبت به دیگران 80 درصد موفقیت آمیزتر پشت سر گذاشته اند.

غذاهای سرشار از فیبر شامل سبزیجات مانند هویج، سیب زمینی، اسفناج، بروکلی، کدو، کاهو بادمجان، کلم و میوه هایی مانند موز، سیب ،توت فرنگی، هلو، پرتقال و حبوبات مانند گندم، باقلا، عدس لوبیا ونخود است.

پژوهش های پیشین نیز حاکی است دخترانی که در دوره نوجوانی و جوانی از غذاهایی با فیبر بسیار بالا استفاده می کنند در سالهای بعدی عمر خود کمتر به سرطان پستان مبتلا می شوند.

برخی پژوهشها نیز حاکی است زنانی که در دوره بارداری غذاهایی با فیبر بالا می خورند، فرزندانشان کمتر با بیماری آسم و برونشیت مواجه می شوند.
منبع: شبکه العالم

ارسال شده در 13 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • پیشگیری از سفیدی مو با خوردن این میوه ها
  • برطرف کردن نیازهای خردسالان
  • رفع چربی شکم با برخی تمرینات ورزشی
  • ترک اشتباهات زنانه در رابطه جنسی
  • کاهش اشتها با مصرف کلسیم
  • دریافت بیشتر ویتامین دی
  • جانشین داروی بی اختیاری ادراری
  • مشاجره خانوادگی مرگ زودرس را به دنبال دارد
  • محبوبترین ها

  • مطالبی درباره خجالتی بودن در حضور دیگران
  • روانشناسی آرایش با هر رنگ و سلیقه
  • تاثیر تشویق و پاداش در درمان افسردگی
  • مهمترین علائم اعتیاد شما به کار
  • منشا و منبع هراس
  • بخاطر زیبایی اضطراب بخود راه ندهید
  • 3 گام کلیدی برای بالا بردن سطح تاب و تحمل خود
  • باید و نباید های یک رابطه مثبت
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است