oatmeal-that-can-help-you-live-longer
برخی خوردنی های ساده و بدون مواد افزودنی می توانند به شما در طولانی شدن عمرتان کمک زیادی کنند مواد غذایی حاوی فیبر از این دسته  هستند بد نیست از خاصیت های آن ها بدنتان را بهره مند سازید

محققان دانشگاه هاروارد براساس نتایج یک مطالعه بزرگ اعلام کردند که مصرف غذاهایی حاوی غلات همچون حلیم که از آب و یا شیر و در برخی موارد گوشت نیز در آنها استفاده می شود، خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

، این مطالعه یک مرور سیستماتیک روی 12 مطالعه قبلی درباره غلات سبوس دار است که در مجموع روی 786 هزار و 76 نفر انجام شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، این بررسی نشان داد که مصرف 70 گرم غلات سبوس دار در روز خطر مرگ ناشی از هر علتی را تا 22 درصد کاهش می دهد و به طور خاص مرگ ناشی از ابتلا به سرطان را تا 20 درصد و مرگ ناشی از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را نیز تا 20 درصد کاهش می دهد.
دکتر کی سان، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه هاروارد گفت: بر اساس مدرک محکم ناشی از این متاآنالیز تصور می کنم که دست اندرکاران مراقبت های بهداشتی باید مصرف غلات سبوس دار را به عموم مردم و نیز بیماران مبتلا به برخی بیماری ها، برای کمک به ارتقای سلامت و احتمالا کاهش مرگ و میرها، توصیه کنند.
خوراکی های سرشار از غلات سبوس دار شامل سبوس و جو دوسر هستند و مواد مغذی فراوانی همچون پروتئین، فیبر، آهن و اسید فولیک دارند.
ایرنا

ارسال شده در 26 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دستیابی به بهداشت روان و لازمه های آن
  • آسیب پذیری در افراد مسن
  • سندرم نادری که زندگی این زن را مختل کرده است
  • اهمیت نقش پدر در فرزندان اوتیسمی
  • عادتهای خوبی که به کاهش وزن کمک میکند
  • 5 کلید طلایی برای کنترل اشتها بعد از ورزش کردن
  • مشاوره و تست اضطراب در اطفال
  • مثبت اندیشیدن را تجربه کنید
  • خوراکی هایی که برای نوزادان ممنوعیت دارد
  • چک لیستی از ارزش تغذیه ای چای ترش
  • نکاتی برای مراقبت از چشم ها
  • مشکلات مربوط به اشتغال زنان
  • آگاهی از سلامت مو در 10 ثانیه
  • اثرات مثبت بر زخم بستر با مواد غذایی
  • بازی کردن چه تاثیری بر رشد کودک دارد؟
  • محبوبترین ها

  • کسب آرامش در کمترین زمان
  • آماری از تجویز داروهای ضدافسردگی برای کودکان
  • رفتار والدینی که وابستگی ناایمن دارند چگونه است
  • موانع کوچک اما مهم برای موفقیت
  • در جستجوی الگو و قهرمان باشید
  • دوران بلوغ و مشکلات والدین
  • ترس کودکان از مدرسه و درس و راه های درمان
  • آمادگی های لازم برای تمرکز داشتن
  • چطور استرسمو کنترل کنم؟
  • آموزش محبت به خردسالان
  • طرز کنار گذاشتن سیگار؟ شیوه ها و تکنیکهای ترک سیگار
  • چرا سلفی میگیریم
  • عادت به رفتارهای پرخاشگرانه
  • بچه های وظیفه شناس داشته باشیم
  • درمان های جسمی افسرده گونه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است